djstayla schreef:Zijn er mensen hier die ook onder invloed verhalen verzinnen of bedenken, en zo ja, onder invloed van wat?
De beste verhalen schrijf ik onder invloed van emoties. Het verhaal met de titel:
Of ik spijt heb? Alleen van de consequenties, is een duidelijk voorbeeld van een negatieve emotie die ik op mijn werk heb ervaren. Klantvriendelijkheid heeft ook zijn grenzen en deze vrouw slaagde erin mijn grenzen te overschrijden. Een halfuur na thuiskomst was het verhaal af. Daarna kon ik deze minder goede ervaring heel makkelijk van me afzetten. Het veranderde zelfs in een positieve ervaring omdat ik er een verhaal aan over heb gehouden waar zij zich zelf nooit in zal herkennen, maar ik mijn fantasie heb kunnen gebruiken. In de dagen erna nog wel aandacht aan spelling en zins opbouw besteed, maar het verhaal zelf onderging geen enkele verandering.
Voor de rest heb ik eigenlijk geen mening over het gebruik van drugs, drank etc om je creativiteit te bevorderen. Als je er behoefte aan hebt en ik ondervind er persoonlijk geen last/hinder van dan mag je zoveel gebruiken als je zelf wilt, maar zorg dan alsjeblieft wel voor een verhaal dat je na het lezen ervan ook bij blijft.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.