Het titel-verzin-topic !

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
lmk
Potlood
Potlood

Haha, weer een topic van mijn kant, maar ik zag hier nergens een titel topic staan terwijl dat toch wel 1 van de belangrijkste dingen zijn voor een boek, een pakkende titel!

Oke, me first!
Ik ben druk aan het brainstormen voor een titel voor mijn 2e verhaal wat gaat over een meisje die onwijs van acteren houd, maar ondanks dat een heel laag zelfbeeld heeft en dus erg twijfelt aan zichzelf. Het word zo erg dat ze steeds minder en minder gaat eten en uiteindelijk anorexia/boulimia krijgt.

Zelf zat ik aan de titel : Why am I not perfect of in die richting,
maar ik ben erg benieuwd met wat voor titels jullie komen, brand los zou ik zeggen! :D

groetjes Lotte
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Goed topic! :D
Ik ben zelf ook altijd heel lang aan het nadenken over een titel, maar meestal komt er dan wel wat uit ^^

Voor jou zou ik misschien 'Imperfections' kiezen, als je een Engelstalige titel wil, maar een Nederlandse titel kan misschien meer aanspreken... (:
Er schiet me niet zo gauw iets te binnen, maar ik zal erover nadenken :D
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
lmk
Potlood
Potlood

Oeh die is leuk! Mooi bedacht! Heb vooral wat met engelse titels, maar een mooie nederlandse titel kan ik ook echt wel mee leven :lol:
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Why am I not perfect klinkt als een prima titel. Je kunt uit de titel direct opmaken dat het gaat over iemand die niet tevreden met zichzelf is, en dat het verhaal waarschijnlijk de zoektocht naar erkenning zal behandelen.

Ik ga er nu even vanuit dat je het verhaal nog niet af hebt (correct me if I'm wrong). In dat geval zou ik zeker deze titel aanhouden als werktitel. Wanneer het verhaal dan eenmaal (bijna) af is, bekijk je titel dan nogmaals. Vaak is het zo dat wanneer je verhaal af is, een eerder gekozen titel toch minder goed lijkt te passen, of dat je een beter passende titel weet te vinden.

Maar opnieuw, ik vind dit een (werk)titel die erg goed past bij de omschrijving van je verhaal.
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
lmk
Potlood
Potlood

Dankjewel! Ondertussen al een andere titel gevonden wat ik nu als 'werktitel' aanhoud, namelijk: 'proud 2B me'
heb net de proloog af, heb hem hier net geplaatst :) http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... =3&t=15163
Mila
Puntenslijper
Puntenslijper

Prima topic!
Ik weet namelijk niet hoe ik mijn verhaal in een woord of paar woorden kan presenteren!
Mijn verhaal is namelijk ook nog niet af, maar ik heb wel een rode draad die ik volg.

Het zal gaan over een jongen die zijn dagen slijt met drank en drugs. Als hij liefde lijkt te vinden, veranderd hij in een jaloerse jongen met een fataal einde.

( om het maar even heel kort samen te vatten )
Maar is vind : "jaloezie" zo kort en, te voor de hand liggend.

help! :$
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jaloezie is inderdaad te voor de hand liggend, het zou er persoonlijk bij mij niet zorgen dat ik dat verhaal zou lezen.
Ehm... wat ik zelf altijd doe bij een verhaal verzinnen, is mijn plot langsgaan, kijken wat de gebeurtenis is die er eigenlijk het meest uitspringt. En meestal komt er bij mij dan snel een titel boven drijven. En als er niet meteen iets komt waarvan ik denk: jep, dat is 'm! dan slaap ik er een nachtje over, probeer er niet al te veel aan te denken en dan komt er altijd iets^^ maar misschien werkt dat alleen voor mij... nuttig advies xD

Je samenvatting is eigenlijk voor mij te kort om er iets bij te verzinnen. Of je krijgt zoiets cheesy als 'Fatale liefde'. Is er iets wat je personage er echt uit laat springen? Karaktertrekjes, uiterlijk, verleden? Misschien als je daar iets van uitkiest, dat het dan komt?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Mila schreef:Prima topic!
Ik weet namelijk niet hoe ik mijn verhaal in een woord of paar woorden kan presenteren!
Mijn verhaal is namelijk ook nog niet af, maar ik heb wel een rode draad die ik volg.Het zal gaan over een jongen die zijn dagen slijt met drank en drugs. Als hij liefde lijkt te vinden, veranderd hij in een jaloerse jongen met een fataal einde. ( om het maar even heel kort samen te vatten )
Maar is vind : "jaloezie" zo kort en, te voor de hand liggend.help! :$
Misschien is één van deze onderstaande een optie?

High van de liefde

Zo verslavend als liefde is

Liefde als ondergang
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ah handig, want ik loop ook met een titel vast:
Het verhaal gaat over een meisje die dood gaat en daarna als geest verder leeft. Maar het is niet zo oppervlakkig hoor, alleen als ik meer vertel is het niet meer leuuuk :P Laten we zeggen dat ze een soort beschermengel wordt... Iemand een idee? Ik dacht zelf aan 'overleden' maar dát is even afgezaagd! (':
When the power of love overcomes the love of power.
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

ejell schreef:Ah handig, want ik loop ook met een titel vast:
Het verhaal gaat over een meisje die dood gaat en daarna als geest verder leeft. Maar het is niet zo oppervlakkig hoor, alleen als ik meer vertel is het niet meer leuuuk :P Laten we zeggen dat ze een soort beschermengel wordt... Iemand een idee? Ik dacht zelf aan 'overleden' maar dát is even afgezaagd! (':
Kijk maar of je hier iets mee kan.

Altijd aanwezig, maar nooit te zien

Onzichtbaar aanwezig

De gevleugelde hoeder

Zij die waakt
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”