- Spelen met de waarheid -
Versie 3 van het verhaal over Scarlett. (: Sorry dat ik telkens opnieuw begin, maar er zijn hier een paar geweldig oplettende mensen die me vaak wijzen op een deel in het plot wat te voorspelbaar, te slap of te toevallig is, vandaar telkens die wijzigingen en nieuwe versies. xd Hopelijk lukt het me dit keer wel de goede weg aan te houden, tenzij ik middenin opeens een van mijn geniale ingevingen krijg en weer opnieuw begin. xdd In ieder geval veel leesplezier. Er zal niet meer uit verschillende oogpunten geschreven worden trouwens, mocht je je afvragen... ;p- Proloog -
Er klonk een klap, een misselijkmakende pijn schoot door me heen. Wat gebeurde er? Er ging iets gruwelijk fout. Iemand schreeuwde onophoudelijk. De pijn in mijn hoofd was stekend en deed me immens veel pijn. Wie schreeuwde er zo hard?
Er klonk een hartverscheurende kreun. Ik wilde me omdraaien, maar ik zat klem. Ik snakte naar lucht en precies op dat moment hield het geschreeuw op, waarop ik besefte dat ik het was die zo hard had geschreeuwd.
“Scarlett,” fluisterde ik. Elke ademhaling deed me pijn. Ik kreeg geen antwoord en de angst sloeg me om het hart. “Scarlett,” probeerde ik nog eens, maar het klonk niet harder dan een zacht gefluister. Er was iets mis. Er was iets helemaal mis.
Mijn wangen waren nat en ik merkte dat ik huilde. Was het dan zo erg? Het begon te duizelen voor mijn ogen. Wat was er gebeurd? Ik kreeg scherper beeld en tot mijn afschuw zag ik dat de auto ondersteboven lag. “Scarlett,” kreunde ik. Ik moest mijn mobiel pakken. Ik moest de hulpdiensten bellen. Het was rond twee uur ’s nachts, we reden op een verlaten landweg. Waarom was de macht over het stuur verloren? Hoe had dat kunnen gebeuren?
Ik zag ergens schuin boven me autolichten voorbij flitsen. Het drong tot me door dat we van de weg af waren. Ik moest bellen, ik was de enige die bij bewustzijn was. Misschien de enige die nog leefde...
Ik weet niet hoe lang het duurde, maar uiteindelijk had ik mijn mobiel te pakken. Met de grootste moeite belde ik het alarmnummer. De vrouw aan de telefoon stelde me vragen waar ik amper antwoord op kon geven. Ik wist niet eens waar we precies waren... Prevelend gaf ik antwoord. Het gesprek kostte me zoveel energie dat ik meteen nadat het afgelopen was, alles losliet en in een diepe duisternis weggleed.
~*~