visioenen

The One Shot Club bestaat uit leden die elkaar opdrachten geven om een verhaal te schrijven. Zowel de aanvragen als de eindresultaten zijn hier te vinden!
Plaats reactie
DesireeD
Potlood
Potlood

Dit is de aangepaste versie

Visioenen

Visioenen

Mijn naam is Nancy Pater en ik ben zevenentwintig jaar en woon in Zwolle. Ik ben een vrouw van één meter zeventig en heb een mooi figuur. Mijn haar is donkerblond en is schouderlang. Ik heb een moderne kledingsstijl en volg de mode dan ook op de voet. Ben net klaar met mijn opleiding tot advocaat en ben op zoek naar werk. Ik heb een leuk appartement in Zwolle-noord waar ik inmiddels al een aantal jaar woon. Op het moment heb ik geen relatie wel iets wat ik mis. Mijn beste vriendin is Laura de Boom. Zij heeft dezelfde leeftijd als ik en woont ook in een appartement twee straten verderop. We hebben ongeveer dezelfde lengte, maar ze is molliger, maar ze kleed zich echt super zodat dat niet echt opvalt. Ze staat altijd voor mij klaar en ik voor haar. Ik weet alles van haar en zij weet alles van mij. Ze weet ook dat ik wel eens visioenen heb en dat die vaak echt uitkomen.
Ik had een keer een visioen gehad dat ik in een bus zat. Bij een bushalte stapte een vrouwtje op leeftijd uit en ze werd beroofd en in elkaar geslagen. Een paar dagen later gebeurde dit echt. Of een keer had ik een visioen dat iemand in de supermarkt zomaar een hartstilstand kreeg en inderdaad dit gebeurde ook. En er was een keer dat ik een visioen had dat een meisje voor mijn ogen werd ontvoerd en dit gebeurde ook, maar ik besefte te laat dat het echt gebeurde. Als ik nu een visioen heb probeer ik het tegen te houden, maar dit lukt niet altijd.

Er is een slechte film op de televisie waar ik naar kijk. Het is twee uur in de middag en ik heb verder niets te doen. Gisteren had ik een sollicitatie en vaak heb ik wel wat te doen, maar vandaag niet. Ik heb al mijn boodschappen gedaan en heb verder ook niets afgesproken met vrienden. Ik kan mij niet concentreren op de film en verzink in gedachten. Ik raak in een visioen.
Ik zie Laura op de bank zitten en ze kijkt naar grey’s anatomy haar favoriete serie, mijne trouwens ook. Het is dus maandagavond. Opeens schrikt Laura op. Ze hoort gekraak. Ze kijkt haar kamer rond maar besteed er verder geen aandacht aan en kijkt verder. Om een uur of elf doet ze haar tv uit en maakt zich klaar om naar bed te gaan. Midden in de nacht hijgt er iemand in haar oor. Ze schrikt wakker er staat iemand boven haar. Ze begint te gillen maar hij stopt een zakdoek in haar mond, zodat ze niet meer kan gillen, want dat zou de buren wakker kunnen maken en die zouden de politie wel eens kunnen bellen. En hij bind haar armen vast aan haar bed, want ze heeft een bed met spijlen aan haar hoofdeinde en voeteneinde. Hij verkracht haar ik zie de pijn op haar gezicht. Wanneer hij klaar is pakt hij een mes en steekt haar meerde malen. En gaat daarna met een lach op zijn gezicht weg.

Ik schrik op de deurbel gaat even besef ik niet waar ik ben en wat ik net heb gezien. Weer wordt er gebeld.
‘Ja ja, ik kom eraan!’roep ik geïrriteerd. Ik loop naar de gang en doe de deur open. Het is de postbode met een pakketje voor de buurvrouw die weer eens niet thuis is Het gebeurt minstens één keer per week dat ik wat voor haar moet aannemen, omdat ze niet thuis is. Ik neem het aan en sluit daarna de deur achter me. Ik leg het pakketje op de salontafel zodat ik het straks naar de buurvrouw kan brengen of ze het komt ophalen. Ik moet Laura bellen over de visioen die ik heb gehad. Nee wacht ik ga gewoon naar haar toe. Ik kleed me gauw om. In een jeans met een shirt en vestje en doe schoenen aan. Pak mijn handtas en ga weg. Tien minuten later sta ik voor Laura haar deur. Als het goed is, is ze thuis. En ja hoor even later doet ze de deur open. Ik loop naar binnen en ga op de bank zitten.
‘Wat is er aan de hand?’vraagt Laura.
‘Ik had weer eens een visioen,’zeg ik
‘En waar ging die over?’
‘Over jou,’
‘Wat!,’zegt Laura. Ik zie dat ze geschrokken is. Ik vertel haar mijn visioen en hoe meer ik vertel hoe banger haar gezicht gaat staan.
‘Oh god, wat moet ik nu doen?’vraagt Laura wanneer ik haar alles heb verteld.
‘Ik weet het niet naar de politie gaan kijken of zij er wat mee kunnen doen,’stel ik voor.
‘Ja dat is wel een idee. Laten we nu direct gaan,’
‘Oké, let’s go,’ We doen onze jassen en gaan richting het politiebureau. Het is een kwartiertje lopen vanaf Laura haar huis en het is mooi weer dus gaan we ook gewoon lopend erheen.

Bij de balie zit een vrouw die chagrijnig voor zich uit kijkt. We lopen erheen en vertellen haar het verhaal in het kort. Ze roep er een rechercheur bij. Die we mogen volgen naar zijn kantoor.
‘Hallo ik ben rechercheur Rozendaal en dit is mijn collega rechercheur blauw’. Het zijn beide manen van middelbare leeftijd beide zonder trouwring. Ze zijn goed gekleed en het zijn ook nog best knappe mannen ook we konden het slechter treffen.
‘Willen jullie nu nogmaals het verhaal met alle details vertellen het kan allemaal belangrijk zijn,’ We vertellen nog een keer het verhaal maar nu veel uitgebreider. We zorgen dat we niets vergeten.
‘Oké we hebben al iemand die op deze wijze vermoord is in deze buurt dus zullen we de zaak serieus nemen. We zorgen voor bewaker bij je huis en zodra hij komt kunnen we hem oppakken. Laura als jij bij de Nancy zou willen logeren dan ben je daar ten eerste veilig en je bent niet alleen.

De maandag daarop kijken Nancy en ik samen naar grey’s anatomy. Buiten staat een agent en in de keuken zit een agent voor alle zekerheid. Nadat grey’s anatomy afgelopen is maken we ons klaar om naar bed te gaan. Laura en ik slapen op mijn bed, dat doen we wel vaker. Hoeven we niet een luchtbed en zo bij elkaar zoeken en klaar maken. Als ik bij Laura logeer doen we dit ook. We praten nog wat en uiteindelijk vallen we in slaap. Om een uur of twee wordt er op de deur van mijn slaapkamer geklopt. Laura en ik schrikken wakker.
‘Wie is daar?’vraag ik voorzichtig.
‘ De agent, we hebben nieuws,’ Zegt de agent aan de andere kant van de deur. Ik sta op en doe mijn slaapkamer deur open.
‘Ja, vertel?’vraag ik nieuwsgierig. Laura staat nu ook naast mij.
‘Er is inderdaad iemand je huis binnen geslopen en we hebben hem opgepakt. We zijn hem nu aan het verhoren en met wat geluk bekend hij gauw. Wij blijven hier voor de zekerheid nog wel de rest van de nacht. En brengen jullie morgen ochtend naar het bureau om alles af te ronden,’verteld de agent.
‘Oké is goed, als u het geen probleem vind zouden we nu graag weer willen gaan slapen,’zeg ik tegen de agent. Laura loopt inmiddels al weer naar haar at van het bed en gaat liggen.
‘Geen probleem. Tot morgen,’zegt de agent en loopt dan weg. Ik sluit de deur van mijn kamer en ga ook weer op bed liggen.
‘Bedankt Nancy, zonder jouw was ik nu dood geweest waarschijnlijk,’
‘Geen probleem,’ Binnen een paar minuten slapen we weer.
Laatst gewijzigd door DesireeD op 27 jun 2012 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything is the same except the time
Silk
Balpen
Balpen

DesireeD schreef: Mijn naam is Nancy Pater en ik ben zevenentwintig jaar en woon in Zwolle. Ik ben een vrouw van één meter zeventig en ik vind dat ik een mooi figuur heb. Ik heb donkerblond schouderlang haar. Ik heb een moderne kledingsstijl en volg de mode dan ook op de voet. Ik ben net klaar met mijn opleiding tot advocaat en ben op zoek naar werk. Ik heb een leuk appartement in Zwolle-noord waar ik inmiddels al een aantal jaar woon. Ik heb geen relatie op dit moment.
Ik... ik... ik... Probeer je zinnen regelmatig met iets anders te beginnen, bijv. door de woordvolgorde aan te passen, of "Men vindt dat ik een goed figuur heb/Mensen maken vaak de opmerking dat.../...".
DesireeD schreef: dezelfde leeftijd als mij
Als ik.

Algemeen: probeer een beetje op de leestekens te letten, er willen er af en toe enkele weglopen. ;)
DesireeD schreef: Ik zie Laura op de bank zitten en ze kijkt tv naar grey’s anatomy.
Ze kijkt TV. Grey's Anatomy, haar favoriete film.
Of: ze kijkt naar Grey's Anatomy (de lezer kan wel raden dat dit op TV is, en het is ook niet van belang voor je verhaal verder).
DesireeD schreef: en kijkt verder naar grey’s anatomy.
Herhaling niet nodig, we weten al welk programma.
DesireeD schreef: Ik had weer eens een visioen en die ging over jou,’
... en het ging over jou (het visioen).
DesireeD schreef: we konden het slechter treggen.
Typo: treffen.

Tegenover je andere verhaal hier op de site, heb je al veel vooruitgang gemaakt met spelling en grammatica. Nog een beetje bijschaven en je bent er. :p)

Inhoudelijk vind ik dat dit nog wat meer uitgewerkt kon worden, en het lijkt me ook dat de meeste politie-agenten iemand die met zo'n verhaal komt, niet echt gaan geloven. Misschien kun je ervan maken dat ze "voor de zekerheid" een mannetje langssturen en dan de dader toch inrekenen. Ik wacht op een versie 2. ;)
DesireeD
Potlood
Potlood

ik heb het stukje aangepast en volgens mij heb ik je tips goed gebruikt ben benieuwd of je het nu beter vind :P
Everything is the same except the time
Plaats reactie

Terug naar “The One Shot Club”