Inmmortal Lovers

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Salvatore-Girl
Nieuw
Nieuw

Het was drie uur 's nachts en doodstil op straat. Er reden bijna geen auto's en mensen te voet waren er al helemaal niet te vinden langs de oude verlaten weg. Het regende al weken in Mystic Falls en het landschap kon al het water al niet meer afvoeren waardoor er grote plassen waren ontstaan. Door alle wolken kon je zelfs de maan niet meer zien en was het een pikzwarte nacht. Maar dieper in het bos stond midden op de open plek een jongen. Zijn korte zwarte haar was doornat van de regen net als zijn zwarte leren jack. Toch bleef hij doodstil staan en tastte met al zijn zintuigen de omgeving af. Er was niets zelfs de normale geluiden van de dieren die in het bos woonden waren verdwenen. Ze waren vast gaan schuilen voor alle regen dacht Damon Salvatore terwijl hij in beweging kwam. Hij was op deze regenachtige dag naar het bos getrokken maar nu kon hij de roep van de desbetreffende macht niet vinden.
Hij liep steeds dieper het bos in maar zelfs daar was helemaal niks. Verslagen liep hij terug naar zijn auto die net buiten het bos geparkeerd stond. Eenmaal in de auto reed hij zo snel mogelijk naar het huis van zijn oom waar hij logeerde, hij parkeerde de zwarte BMW in de garage achter het huis en snel zette Damon koers naar de voordeur. Terwijl hij naar binnen liep en een lamp aan knipte gooide hij zijn doorweekte jack op een stoel en liep hij naar boven. Hij had boven al kleren klaargelegd voor morgen. Damon had wekenlang verschillende jongens geobserveerd zodat hij de goede kleren had kunnen kopen voor zijn eerste schooldag. Het zou de eerste dag terug zijn op school in 130 jaar en Damon was aardig zenuwachtig en hij lag de rest van de nacht te piekeren over wat de andere kinderen van hem zouden denken.

De volgende ochtend stond Damon half acht onder de douche, hij had die nacht nog uren liggen piekeren maar was uiteindelijk toch nog in slaap gevallen. Zodra hij wat gestommel hoorde in de kamer naast hem stapte hij onder de douche vandaan en kleedde zich snel aan. Damon woonde bij zijn oom in het grote landhuis die al jaren in het bezit was geweest van de Salvatore familie. Aan de kleine keukentafel zat zijn oom Jasper te ontbijten. Ook goeiemorgen groette hij Damon ik hoorde je vannacht binnenkomen ben je er weer op uit gegaan. Ja antwoordde Damon terwijl hij een kom cornflakes pakte en ging zitten. Ik wou het zekere voor het onzekere nemen hij zuchtte. He je hoeft dit niet te doen he veronderstelde Jasper terwijl hij hem bezorgd aankeek. Ik moet dit doen ik wil op zijn minst proberen om een normaal leven te lijden hier in Mystic Falls. Dan moet je het zelf weten mompelde Jasper terwijl hij de laatste hap naar binnen werkte en op stond.

Het was tien voor half negen toen Damon het parkeerterrein op reed van de enige middelbare school in Mystic Falls. Omdat de lessen nog niet waren begonnen liepen de meeste mensen nog buiten en werd zijn aankomst meteen opgemerkt. Het gemompel begon meteen zodra hij uit zijn auto stapte en de school binnenging. Bij de administratie zat een kleine mollige vrouw die hem meteen hartelijke begroette. Welkom bij ons op school jongen hier heb ik je nieuwe lesrooster en hier wat informatie over de school legde ze uit terwijl ze naar de folder wees, en hier is een plattegrond van de school iedere les heeft zijn eigen lokaal zoals je kunt zien. Je eerste les is engels van mevr. Flamma in lokaal 2 dat is deze kant op wees ze nogmaals, veel succes jongen en met een laatste vriendelijke glimlach liep Damon de school weer verder in opzoek naar zijn eerste les.
De lerares engels bleek een aardige vrouw te zijn die hem voorstelde aan iedereen en informeerde waar ze ongeveer waren voordat ze verder ging met de les. Damon was naast een meisje gaan zitten die Anna heette en meteen vroeg ze ook of ze met meer klassen bij elkaar zouden zitten en tot de lunch zat ze tegen hem aan te kletsten. Ze wilde blijkbaar alle roddels alvast weten over deze knappe nieuwe jongen. Maar toen ze vroeg of hij bij haar groepje wou gaan zitten kreeg hij er genoeg van en sloeg haar aanbod meteen af. Hij kende al genoeg van zulke meisjes die hij had ontmoet in alle jaren dat hij al op deze aarde rondliep.
Stilletjes liep hij naar buiten en snoof de frisse buitenlucht op. Engels was saai geweest en wiskunde was al evenmin niet veel aan. Maar er was een les waar iedereen hem voor waarschuwde was geschiedenis van Mr. Spliethof. Hij zou de meest moeilijke vragen stellen over onderwerpen die niemand boeide aan de leerlingen en zodra ze het fout hadden liet hij ze vreselijk afgaan. Maar geschiedenis was het vak geweest waar Damon zich het beste over voelde aangezien hij bij de meeste dingen aanwezig was geweest. En dus stapte hij na de lunch vol vertrouwen het lokaal binnen waar de meeste leerlingen al zaten. Zo hier is dus de nieuwe aanwinst van de school meneer Salvatore begon hij de les, en zullen we eens testen hoeveel meneer weet over de geschiedenis en hij bleef Damon's blik vasthouden. Het hele tafereel had wat weg van een coach die zijn team toesprak en daarbij gigantisch op zijn bek ging zodra het spel zou gaan beginnen glimlachte Damon in zichzelf. Mr Spliethof stond nu voor zijn tafel, en in een snel tempo begon hij vragen te stellen maar tot zijn verbazing gaf Damon in het zelfde tempo antwoord op alle vragen te geven. De verbazing groeide niet alleen bij de leraar maar ook bij alle kinderen er om heen en het duurde niet lang voordat Spliethof afdroop en een soort van een complimentje mompelde en zich meteen weer op de les stof gooide met een fanatisme die menig tiener al lang niet meer had. Alle kinderen keken hem nu aan wie was deze mysterieuze jongen? De rest van de dag verlief relatief normaal en het duurde niet lang voordat Damon weer in zijn auto zat op weg naar het bos.

Toen Damon na tien minuten rijden het bos in liep ging hij rechtstreeks naar de open plek waar hij die avond ervoor ook was geweest, maar nog steeds kon hij niets ontdekken waar die ongewone macht vandaan was gekomen zoiets had hij nog nooit gevoeld. Na nog een kwartier rond gezocht te hebben op de open plek wende hij zich van het probleem af het was tijd voor de jacht en hij pikte een aanwezigheid op van een meisje op het nabijgelegen kerkhof. Hij versnelde zijn pas en het duurde niet lang voordat Damon vond waar hij naar opzoek was geweest. Op het vernieuwde kerkhof zat een mooi lang meisje met bruin haar. Ze hoorde hem niet aankomen en even schrok ze op toen hij naast haar opdook. Oh je laat me schrikken mompelde ze verlegen. Sorry dat was niet mijn bedoeling glimlachte Damon. Ik ben Damon Salvatore stelde hij zichzelf voor. Ja weet ik mompelde ze ik ben Tamira. Voor wie ben jij hier vroeg hij en tegelijk met deze woorden liet hij een golf van macht los. Eh mijn oudere broer stamelde Tamira terwijl ze opstond en Damon strak aan bleef kijken. Jij? Voor mijn ouders ze liggen nog in het oude gedeelte hij deed een stap naar voren. Tamira die niet scheen te beseffen wat er allemaal gebeurde deed ook een pas naar voren en voor ze het wist had hij haar in de armen en voelde ze zijn lippen op de hare en precies op het moment dat haar benen haar gewicht niet meer konden dragen ving Damon haar behendig op en legde haar nek blood. Even stribbelde ze tegen toen de twee hoektanden haar huid binnen drongen maar toen gaf ze zich over.
Damon zorgde ervoor dat hij niet teveel bloed nam en stopte op het juiste moment. Voorzichtig liet hij haar tegen een grafsteen zaken en veegde het bloed weg. Toen pakte hij haar kin voorzichtig vast en liet opnieuw een golf van macht los. Je herinnerd je niks meer van alleen dat we elkaar hebben gezien en ik toen ben weggegaan. Tamira herhaalde de woorden en toen was Damon weg, verdwenen n de op doemende mist.

Dit was een deel van mijn verhaal dat ik een paar maanden geleden geschreven heb ik zou graag wat feetback willen aangezien ik het zelf niet heel geweldig vind maar ja
annemeixx
Puntenslijper
Puntenslijper

ik vond het wel een spannend verhaal, alleen miste ik soms nog wel wat komma's. daardoor las het wat raar maar verder is het een spannend verhaal en ik ben benieuwd hoe het verder gaat :)
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Tot nu toe vind ik het een leuk verhaal verhaal om te lezen. Ik zie dat het alweer een tijdje geleden is dat je het geplaatst heb, ik hoop dat je nog verder gaat!

Ik heb wel een paar tips voor je. De eerste is het gebruik van komma's, wat annemeixx ook noemde. Dit geeft wat rust bij het lezen.
Ook raad ik je aan om aanhalingstekens te gebruiken wanneer een personage iets zegt en om de reactie van het andere personage op een volgende regel te zetten. Dit maakt het overzichtelijker. Even een voorbeeldje:

'Ook goeiemorgen,' groette hij Damon. 'Ik hoorde je vannacht binnenkomen, ben je er weer op uit gegaan?'
'Ja,' antwoordde Damon terwijl hij een kom cornflakes pakte en ging zitten. 'Ik wou het zekere voor het onzekere nemen.' Hij zuchtte.
'He je hoeft dit niet te doen he,' veronderstelde Jasper terwijl hij hem bezorgd aankeek.

Ik vind dat je goed gebruik maakt van alinea's. Ze lopen logisch in elkaar over en zorgen voor een overzichtelijke tekst.

By the way, the vampire diaries is super!
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”