Is dit geposte stuk niet iets te groot? Zeg maar als het zo is. :s
En er kan nog een hele boel veranderen, maar ja, momenteel blijft het zo.
~~~~~~~~~~
Zwart Bloed
Deel 1: De Academie1 Een nieuwe rekruut
2 Lessen op de Royal Guards Academy
Deel 1: De Academie
1
Een nieuwe rekruut
Het was een koude winternacht... Buiten woei de wind hard; de sneeuw werd heen en weer geslingerd, waardoor het leek of je in een sneeuwstorm terecht gekomen was. Het oude gebouw van de Academie was bedekt met een laag sneeuw, maar de oprit was schoongeveegd, net zoals het gedeelte voor de deur. De lampen straalden slechts een kleine hoeveelheid licht uit die het gebouw een spookachtige gloed gaf. Dat vond ik toch.1
Een nieuwe rekruut
De twee Royal Guards die me begeleidden, duwden me vooruit. De Royal Guards waren ruw en brutaal, maar ze mochten dan ook geen medeleven tonen; als iemand de wet overtrad, moesten ze streng optreden en als de boef vangen geen optie was, was doden dat wel. Ik had bewondering voor ze en daarom wou ik er ook één worden. In de Academie zou ik opgeleid worden tot een echte Royal Guard. De training was moeilijk en slechts weinigen kwamen er door; mij zou het echter wel lukken. Het voelde alsof ik alles aankon en dat kon ik ook.
Ik werd uit mijn dagdroom geduwd. We waren blijkbaar al binnen in het gebouw, het was er lekker warm en het interieur was gloednieuw.
De vloer was bedekt met glanzende, witte stenen, waarin ik mijn eigen spiegelbeeld zag. De muren waren gemaakt uit een of ander zwart materiaal, dat ruw aanvoelde. Toen we in het midden van de gang kwamen, merkte ik een deur op aan mijn linkerkant. Het is zo 'n deur dat automatisch openging, maar hij was gesloten. Ik wou graag weten wat er daar binnen was en hoopte dus dat ik het later wel zou zien.
We bereikten de deur aan het einde van de hal, het was dezelfde deur als die in het midden van de gang. Toen we dichterbij kwamen ging deze echter wel open. We kwamen in een grote ruimte. De vloer was bedekt met een zacht, rood tapijt dat de hevige voetstappen van de Royal Guards dempten; ze droegen zware metalen pakken(RG Suits).
Aan mijn rechterkant was een hal, met allerlei verschillende deuren in de linkermuur - een deur in de rechtermuur zou naar buiten leiden; dus waren die er niet. Aan de linkerkant hing een grote foto van een man in een RG Suit, met de helm in zijn handen, . Ik had geen tijd om de inscripties te lezen, dus kon ik ook niet bepalen waarvoor die was. Eén van de leerkrachten? De directeur - als die al bestond? Personeel of leerling van de maand?
Toen we verder liepen, splitste de ruimte op in twee dunne gangen, links en rechts. Ik werd de rechtergang ingeleid.
We stopten bij een deur die ongeveer aan het einde stond, aan de linkerkant. De Guards openden de deur voor me en gaven me daarna de kaart waarmee ik hetzelfde kon doen. Ik wou ze nog net bedanken, toen ze weer weggingen. Het maakte hen ook niet uit of ik ze nu bedankte of niet. Ik ging de kamer binnen en zag dat één van de bedden al bezet was. Er zat niemand in, maar aan de spullen die er opgesteld stonden te zien, was het al ingenomen. Ik nam het andere bed dus maar in beslag, plaatste er mijn koffer en pakte alles uit. De leren onderpakken van de RG Suits hing ik in de kast. Ik had nog geen ijzeren pak gekregen die ik er boven moest dragen; die kregen de leerlingen pas na het eindexamen. Ik schoof mijn koffer toen onder het bed en bekeek mijn lessenrooster.
Ik begon morgen pas met mijn lessen; elke nieuweling kreeg een dag zonder les. En de andere vrije dag die ik had was vrijdag.
Ik keek op de digitale klok naast het bed. De geelgroene cijfers duidden aan dat het ongeveer twee uur 's middags was. Ik was nog moe; dus ik besloot om nog wat te slapen. Ik legde me neer op het bed. Het voelde hard aan en het kussen zakte redelijk wat in. Ik vond het niet echt comfortabel, maar ik denk niet dat ik iets anders krijgen kon. Mijn oogleden vielen langzaam dicht en ik betrad een abstracte wereld, waar niets echt kon zijn.Ik keek op mezelf neer, alsof ik niet was wie ik was. Nee, niet alsof; ik was mezelf niet. Ik keek op iemand neer... iemand die mij was, maar die ik niet kende.
De persoon liep door een onwerkelijke wereld. De plaats waar hij liep, leek op de voortuin van de Academie... maar dan zonder sneeuw en zonder Academie. Het was er ook groter; er kwam geen einde aan de stenen ondergrond en aan het gras dat er naast lag. de alleenstaande boom was bedekt met een oranje, gele, bruine, rode kruin. Een schouwspel van verdorde kleuren, zoals in de herfst. Was het herfst hier? Vertoefde mijn dubbelganger hier in de herfst?
Ik zag hem praten met één van de Royal Guards. Ik hoorde hem ook praten. Het was een kort gesprek; één vraag en één antwoord.
'Waar ben ik?' vroeg mij dubbelganger.
De Guard straalde geen emotie uit, dat kwam waarschijnlijk door het pak en de vervormde stem. Hij gaf een bondig antwoord. 'De academie...'
Zijn stem ebde weg en de persoon die ik volgde zat op het bed van mijn kamer. Het was mijn kamer... maar het had maar één bed. Op de plaats van het andere bed stond niets.
Hij staarde gewoon voor zich uit... Zag ik niet wat hij wel zag of zagen we evenveel; een kale muur?'Hallo?' Ik hoorde een redelijk hoge mannenstem me uit mijn slaap halen. Een mannenstem is natuurlijk nooit écht hoog, dat is wel duidelijk. 'Aarde aan... eh... persoon?'
Ik werd wild door elkaar geschud en mijn ogen sprongen open. 'Wah,' zei ik, tot mijn eigen verbazing. Ik weet niet waarom ik schrok, maar het was gewoon zo plotseling...
'Sorry, hoor,' zei hij. 'Ik dacht gewoon: "Hé, laat ik even de persoon die op mijn kamer ligt te slapen wakker maken."'
'Wat?' Ik wreef het slaapzand uit mijn ogen en ging rustig rechtop zitten. 'Sorry, ik.... Ik ben Skull.'
'Tea,' stelde hij zichzelf voor. 'Geen idee waarom ik zo heet.'
'Wacht... Is dat gewoon de letter "T" of bedoel je het drankje.'
'Het tweede,' hij grinnikte. 'Mijn naam is ten minste niet dood.'
Ik duwde het deken van me af en leunde toen met mijn rug tegen de muur. Vanuit een ooghoek zag ik de klok. Het was vijf uur. Ik had niet echt lang geslapen. Vijf uur, de lessen waren vast afgelopen en Tea vond me toen hij terug naar zijn kamer ging.
'...zien?' eindigde Tea zijn vraag.
Ik wist helemaal niet wat hij gevraagd had en ik kon moeilijk zomaar iets laten zien. Dus zei ik maar: 'Huh.. Wat?'
'Aan het dagdromen?' Hij schudde zijn hoofd alsof hij teleurgesteld was. 'Dat is geen goed begin... Maar, goed, ik vroeg of ik je lessenrooster mocht zien.'
'Oh, ja, natuurlijk.' Ik nam het digitale notaboekje en gooide het naar Tea, die het met zijn linkerhand ving. 'Ben je linkshandig?'
'Hm? Ja, hoezo?' Hij fronste, maar besloot al snel om naar mijn rooster te kijken.
'Nu, je ving het met je linkerhand.'
'Sommige mensen doen verschillende dingen met verschillende handen, hoor,' mompelde hij, terwijl hij mijn rooster aandachtig bestudeerde. 'Je hebt de meeste lessen samen met mij; je hebt geluk je zit bij de leuke groep. Voor de meeste lessen, dan toch.'
Ik gniffelde kort. 'Bedoel je dat alle groepen waar jij bij zit...'
'...leuk zijn?' Tea onderbrak me. 'Ja, inderdaad.' Hij grijnsde naar me, waardoor zijn witte tanden ontbloot werden. Naast stralend witte tanden, had hij ook stralende, groene ogen en kort, zwart haar dat maar iets langer was dan de stoppels rond zijn mond.
'En wie zit er dan in de minder leuke groep?' vroeg ik.
'Wel als je pech hebt, zit je samen met mensen die hier al twee jaar zitten, omdat hun examens mislukt zijn. Gelukkig zijn er daar maar drie mensen van.'
'Ik hoop niet dat ik hier zo lang zitten blijf...'
'Dat zullen we wel zien, maar de meesten slagen toch pas na hun tweede jaar, hoor.' Hij strekte zich even uit en besloot toen om neer te liggen. 'Er is één persoon die zijn examen na drie maanden al gehaald heeft.'
'Echt? Wie dan?'
'Excel...' zei hij na een tijdje. 'Heb je zijn foto niet gezien? Hij hangt in de zaal waar je normaal binnenkomt.'
Dus dat was de persoon op die foto... Niet de leerling van de maand, maar de béste leerling ooit!
'Jawel, hoor, maar ik wist niet dat hij dat was...'