Online Verhalen is vernieuwd!

Hier kun je alle informatie over het forum en het laatste nieuws vinden

Moderator: Patrick

Plaats reactie
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Beste leden!

Na maanden zwoegen en bloed, zweet en tranen was het dan eindelijk zo ver: zoals jullie gezien hebben, heeft Online Verhalen een geheel nieuw likje verf gekregen. En dat niet alleen! We hebben geprobeerd meer orde te scheppen in het design en zo op een duidelijkere manier informatie mee te geven. Bijvoorbeeld staan nu zowel nieuwe verhalen, als nieuwste berichten op de voorpagina, maar ook een verhaal dat in de spotlight staat (voormalig wauw-verhaal) en natuurlijk het lid dat in het zonnetje staat. Ook is er altijd een vakje ruimte dat gaat over iets speciaals dat op OV bezig is: nu is dat natuurlijk OV's got talent!

Ook op de website zijn er enkele nieuwe zaken. Allereerst is er een eregalerij bijgekomen. Dit is een soort archief van OV waarin je heel veel interessante informatie kunt vinden. Bijvoorbeeld alle wedstrijden, de OV Awards, In het zonnetje, en ga zo maar door. De eregalerij is natuurlijk nog niet helemaal klaar, maar deze wordt langzamerhand aangevuld.
Ook merken jullie vast de knop de boekenplank op. Op deze pagina staan alle verhalen die volledig afgeschreven zijn. Je kunt ze hier rustig op je gemak eens lezen zonder over de reacties heen te moeten scrollen. Ook hier staan nog alle verhalen erin, maar toch al meer dan de helft wel. Zeker de moeite waard om af en toe eens te bekijken wat de schrijvers onder jullie gepresteerd hebben!

Natuurlijk is dus ook het forum weer volledig opgeknapt zodat het beter past bij het nieuwe design. We hopen dat alles beter en vlugger werkt en dat het design prettig is. Verder hebben we een activiteitsmeter toegevoegd aan elk lid. Hieraan kun je zien hoe actief een lid is. Het level is gebaseerd op het aantal bericht en het gemiddeld aantal berichten per dag.
Verder heeft het forum er ook een "like-knop" bij. Dit betekent dat jullie verhalen kunnen "leuk vinden". Maar... ook afzonderlijke berichten kunnen geliked worden! In het lijstje met "leukste verhalen" vind je alle verhalen terug die al reeds veel likes ontvangen hebben. Extra bij deze like knop zit de mogelijkheid om te zien wie het verhaal of bericht allemaal geliked heeft!

Hopelijk vinden jullie het nieuwe design aangenaam om mee te werken en went het snel!

Met vele schrijfgroeten
Het OV team!
Why are you so frightened? Have you no faith?
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Ik schrok me helemaal dood toen ik de site opende. Wat een verandering! Good job!
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Echt heel handig dat ik nu ook op m'n iPod gewoon lees normale grootte heb, hoef ik niet telkens in te zoomen. Op computer heb ik nog niet gekeken, maar ik vind het op iPod zeker een vooruitgang! (:

Edit: handig dat je kunt switchen tussen mobiele versie en normale versie, al is de mobiele versie een beetje vaag soms nog. Normale versie is echt heel mooi! Complimenten (:
When the power of love overcomes the love of power.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Ik schrok me kapot! Ik dacht eerst dat mijn pc hem gespacet was (of hoe je het ook typt), maar nee dus.
Ik vind het wel mooi maar ik zal er wel even aan moeten wennen.
Shit happens, just flush it and move on!
-Maaike-
Computer
Computer

De nieuwe lay-out is mooi :) Even wennen, maar mooi.

Ik mis alleen wel het 'bedank' knopje :angel of werkt de 'like' button op eenzelfde manier?
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Marlindee
Potlood
Potlood

Ook ik schrok me dood xD Het is even wennen, maar ik vind hem leuk (:
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Hopelijk zijn jullie er allemaal snel aangewend! Persoonlijk vind ik het veel fijner werken!

Over het bedank-knopje: deze is vervangen door het like knopje. Het voordeel hiervan is dat je een lid zowel kunt bedanken voor een reactie, maar dat je ook een stukje verhaal kunt leuk vinden!
Aile
Vulpen
Vulpen

Ook ik schrok me dood! xD
De nieuwe lay-out is heel mooi geworden, ik zal er vast wel snel aan wennen ;)
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Melian
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team
Contacteer:

Ik refreshte gisteren de pagina en schrok me kapot, maar ik vind het wel mooi. :D En mijn bericht-plaats-knopjes doen het weer, dus dat is fijn. Ik mis alleen het 'alle berichten als gelezen markeren'-knopje en een aantal functies doen het nog niet, de RPG-afdeling en de links in de eregalerij. Daar zijn jullie waarschijnlijk allang mee bezig, maar ik dacht, ik zeg het toch even. Niet vervelend bedoeld. :) Ik vind de nieuwe layout erg geslaagd!
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik schrok niet, maar ik moet er wel aan wennen! :p Komt volgens mij vooral omdat de kleuren van de lay-out zo licht zijn.
Maar voor de rest is 'ie heel mooi, hoor! Vooral fijn dat je nu ook kunt switchen naar een mobiele versie. Daar heb ik nog eens wat aan! :angel
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik hou van de nieuwe versie!!
Moest er wel in het begin aan wennen enz en het deed vanmiddag ook een beetje raar omdat ik niet meer kon inloggen maar I like it! De kleuren zijn lichter en de layout is gewoon goed ;) Nu hopen dat het niet weer gaat veranderen :P
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Dank jullie wel allemaal voor de erg positieve reacties! Natuurlijk fijn als iedereen je werk goedkeurt :D
Dit design zal normaal wel langer stand gaan houden. In elk geval geen groot ingrijpende veranderingen.

Met inloggen is er via de hoofdpagina inderdaad een probleempje op sommige computers waaronder die van mezelf. Ik heb nog niet kunnen vinden waarom dit is, maar ik ben eraan bezig. Via het forum zelf inloggen moet altijd werken.
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Een hele verandering. Iedereen bedankt die zich hier voor heeft ingezet. Het moet behoorlijk wat werk zijn geweest.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik vind de lay-out echt heel mooi geworden. De home is ook heel praktisch ingedeeld zo. Ik schrok in het begin heel erg, want ik kan niet meer inloggen via Firefox en toen ik probeerde in te loggen via normaal internet ging dat ook niet. Een halfuur later kon ik ineens wel inloggen op normaal internet, maar nog steeds niet via Firefox?
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bedankt!

Ik vermoed dat je normaal firefox gebruikt om op OV te komen. Waarschijnlijk heeft firefox nog de oude sitegegevens. Je kunt dit resetten door de volgende stappen te ondernemen:

Klik in de menubalk op het menu Extra en selecteer Recente geschiedenis wissen….
Stel de te wissen tijdsperiode in op Alles.
Klik op de pijl naast Details om de lijst met geschiedenisitems uit te vouwen.
Selecteer Cookies en cache.

Als het niet lukt, mag je me altijd een pm sturen of een e-mail (patrick@onlineverhalen.nl)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

O, oeps. Ik had met m'n domme kop antwoord gegeven in het verkeerde topic. Maar in ieder geval, ik kan nu godzijdank via Firefox op OV. Bedankt!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

LAATSTE VERNIEUWINGEN:

- Kopieer-plak beveiliging voor niet-leden!

- Verhalen die een icoontje hebben ( af / 16+ ,...) en ongelezen zijn, hebben nu ook een rode kleur. Zo gauw ze gelezen zijn, verandert die kleur naar grijs.
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Mag ik even zeggen dat OV er op de iPhone echt super uitziet!! :o
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ja, OV ziet er echt mooi uit op iPhone en iPad. Nu kan ik 's avonds lekker in m'n bedje makkelijk verhalen lezen. :D
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ben blij om dat te horen ^^ Was natuurlijk meer werk om het zo te krijgen, maar blijkbaar heeft het geloond :D
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

'T is erg mooi geworden, mijn complimenten! Alleen kan ik het like-knopje niet vinden :$ , en het tipex-level, bestaat dat ook niet meer?
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Tipex-level bestaat inderdaad niet meer, dat is vervangen door het activiteitslevel. En het like-knopje staat helemaal onder en bovenaan een topic, naast 'plaats een reactie'. En het liken van een reactie kan als je over de reactie gaat met je muis, komen een paar opties naar voren, waaronder 'like'. Gewoon erop klikken en dan heb je geliked^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Uhm vraagje, weet niet of het eerder gesteld is, maar ik vraag liever gelijk voor mijn internet er mee op houdt.

Zijn eigen berichten weg? Want het is best irritant dat ik nu alles moet gaan opzoeken wat ik nalees tussen alle verhalen die ik niet volg
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Saskjezwaard schreef:Tipex-level bestaat inderdaad niet meer, dat is vervangen door het activiteitslevel. En het like-knopje staat helemaal onder en bovenaan een topic, naast 'plaats een reactie'. En het liken van een reactie kan als je over de reactie gaat met je muis, komen een paar opties naar voren, waaronder 'like'. Gewoon erop klikken en dan heb je geliked^^
Ik krijg alleen quote en rapporteer :)
Saskjezwaard
Computer
Computer

He, wat raar, vanmorgen had ik ook nog like erbij staan :? nu heb ik die nml ook niet meer. PATRICK! We need your help!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het ligt dus niet aan mij :D , of het is besmettelijk en nu heb jij het ook :twisted:
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Mijn 'markeer alle forums als gelezen' knop doet het ook niet meer... :S en inderdaad, de 'like' is weg... ):
When the power of love overcomes the love of power.
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Waarom de like knop verdwenen was, snap ik ook niet. Maar in elk geval hij is er weer!

Met markeer alle forums als gelezen lijkt me niks mis, hij doet het gewoon bij mij...

Edit: volgende keer graag berichtje plaatsen in vragen & feedback. Daar is die categorie er voor ;)
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Patrick schreef:Waarom de like knop verdwenen was, snap ik ook niet. Maar in elk geval hij is er weer!
Ik heb hem nog steeds niet :D
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Verwijder je browsercache eens?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Bij mij doet het liken van een reactie nog steeds niet :( waar zit die browsercache? :angel
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Google is je vriend:

" {Naam van je internetbrowser} browsercache legen"
Saskjezwaard
Computer
Computer

Wat is google? :P haha, nee, hij doet het weer^^ Hoe komt het eigenlijk dat hij het net bij mij niet deed?
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

merci bien!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

In de eregalerij op de website zijn de gegevens van "OV Awards" en "OV's got Talent" aangevuld :)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws & Mededelingen”