- Lezen over de geschiedenis van Victory en Vincer? Ik ben bezig met korte verhalen over voordat dit verhaal begon, voor het geval je meer wil lezen. (:
~ Victory & Vincer ~
Water & Vuur
- Proloog -
Wat zich de afgelopen weken heeft afgespeeld is nauwelijks tot me doorgedrongen. Het dringt nog steeds niet tot me door, hoeveel er ook is gebeurd, hoe veel het ook wordt herhaald. Ik kan me amper meer herinneren wanneer het begon en hoe het is geëindigd. Ik weet niet meer hoe ik in dit avontuur verzeild ben geraakt. En misschien wil ik het niet meer weten. Wat ik me wel kan herinneren, is de pijn en vreugde die ik tegelijk heb gevoeld. Ik weet ook nog hoe raar het was om die gevoelens tegelijk te hebben. Alle emoties stapelden elkaar op naarmate de strijd vorderde, de pijn werd ondragelijk naarmate het aantal slachtoffers steeg. Ik weet hoeveel tranen er zijn gevloeid. Ik weet hoeveel blijdschap er was. Ik ben me bewust van alle veranderingen, van alle verbéteringen, van alle dingen die me zoveel duidelijker zijn geworden maar ook de dingen die zoveel vragen opgeroepen hebben dat ik brand van nieuwsgierigheid om erachter te komen wat er is gebeurd. En ik denk terug. Ik graaf in mijn herinneringen en probeer erachter te komen wanneer het is begonnen, wanneer mijn leven zo’n grote wending heeft genomen dat ik het allemaal amper meer aankan. En ik herinner het me. Het begon drie weken geleden. Die ene ochtend.