Terug van weggeweest zou ik niet zeggen, maar ben wel voor het eerst aangemeld sinds mei (!) en post weer een one shot. Hopelijk kan ik binnenkort wat vaker online komen.
Het volgende is geschreven voor school, de opdracht luidde: 'Schrijf een kort verhaal van circa 200 woorden dat eindigt met een (zelfgekozen) spreekwoord.' Und tada, das Ergebnis...
Twee handen op één buik
Het is onmogelijk te missen; de schoonheid van de vrouw naast me. Ik kijk naar de manier hoe haar lange haar over het hoofdkussen verspreid ligt. Ik kijk naar de nauwelijks zichtbare sproetjes op haar bleke gezicht. Ik zie hoe het ochtendlicht haar gelaatstrekken er nog engelachtiger uit laat zien. De dunne deken verhult haar vrouwelijke rondingen niet, en laat me hunkeren naar een herhaling van de afgelopen nacht. Met mijn wijsvinger streel ik de lijn van haar sleutelbeen, haar kaak en dan haar prachtige, volle lippen. Ik druk mijn lippen zachtjes tegen die van haar. Als ik mijn ogen open, zie ik dat de hare recht in de mijne kijken. Ze fluistert liefkozende woorden terwijl ze me kust en met haar handen mijn bovenlichaam bemint. Ik kus haar nek en we gaan door waar we gisteren gebleven waren. Nadat we teder de liefde hebben bedreven neem ik haar in mijn armen. We praten openlijk, zoals gewoonlijk, over alles wat voor ons van belang is. Vrienden en familie, problemen, sympathieën en antipathieën. Ik kus haar voorhoofd en vertel haar hoeveel ik van haar houd. We begrijpen elkaar, we zijn als twee handen op één buik.
Twee handen op één buik
-
- Vulpen
Laatst gewijzigd door dancing in the sun op 12 sep 2012 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
Nu ja. Veel commentaar kán ik er niet op geven. Gewoon één klein dingetje. "Hou" is eerder spreektaal; het werkwoord is nog steeds "houden (van)" en die "d" kan je niet zomaar weglaten. Je zegt toch ook niet "ik lij" inplaats van "ik lijd"?
♪
Een klein kort verhaaltje, maar wel met passie geschreven. Duidelijk verhaal(tje) en het was erg leuk om te lezen, ook omdat het fijn is geschreven. De gedachten achter het verhaal is erg duidelijk naar voren gekomen en dat heb je mooi uitgewerkt. En dat je eindigt met een gezegde vind ik echt geweldig, het past ook zo mooi bij dit verhaal!
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
-
- Vulpen
Dankjulliewel. @Demon heb het veranderd, hoewel ik geloof dat beide correct zijn, leest het inderdaad beter.
Truth be told, I miss you.
Dan ben ik niet helemaal met je eens, da en nie is gewoon incorrect nederlands. Hou is daar en tegen geaccepteerd in de Nederlandse taal evenals wou is geaccepteerd.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom