Een diep gaap komt bij Stefan naar boven, van het verjaardagsfeestje waar hij met papa en mama naar toe is krijg hij toch wel een beetje slaap. Hij loopt wat rond tussen de volwassen, er zijn maar weinig kindjes van zijn leeftijd en meer oudere kinderen waar hij mee kan spelen. Weer een diepe gaap, hij kijkt waar mama en papa zijn maar die zijn druk in gesprek, hij loopt de gang op. Stefan ziet een rode wandelwagen met allerlei jassen erop, dat is een mooi plekje om te slapen. Hij kruipt onder de jassen die er op liggen in de wandelwagen en doet er een paar extra bovenop hem voor warmte. Als hij bijna in slaap valt bedenk hij mij dat ik mama en papa nog moet vertellen waar hij is maar Stefan is zo moe. Een diepe gaap en Stefan valt in slaap.
Ondertussen gaat het feest gewoon door, de deurbel gaat meerdere keren en als er nieuwe mensen binnen zijn dan gooien ze hun jassen over de trapleuning maar ook over de wandelwagen waar Stefan ligt. Niemand ziet hem want de wandelwagen staat met de benen kant naar de muur en op Stefan liggen steeds meer en meer jassen. De mensen die opendoen denken dat er alleen jassen op de kinderwagen liggen en geen jongetje van 4 jaar. Een tijdje later merkt de moeder van Stefan dat ze hem al een tijdje meer heeft gezien, ze gaat zoeken. Kijkend overal waar hij kan zijn, de tuin, woonkamer, keuken, wc, overal! Maar Stefan is nergens bekennen, ze vraagt aan een andere moeder waar van haar kinderen naar de speeltuin zijn of Stefan ook mee is. Ja, zegt de moeder en dat ze een jongetje gezien heeft van ongeveer 4 jaar in de groep oudere kinderen. Stefan zijn moeder is er niet gerust op en pakt haar jas, dan ze loopt naar de speeltuin. In de speeltuin ziet ze de groep kinderen van het feest, ze kijkt rond en denkt Stefan te zien op de schommel met zijn rug naar haar toe. Een jongen met donkerbruine haren, een blauwe jas, en de grove lijnen komen overeen met har zoon. De moeder is gerust gesteld en roept een van de oudere kinderen van het feest. Ze vraagt of hij op haar zoon wilt passen en straks wilt meenemen als hij en de andere kinderen weer terug naar het feest komen. De jongen wilt het wel en belooft over een uurtje terug te komen.
Stefan slaapt ondertussen gewoon door en niet bewust dat niemand weet dat hij in de wandelwagen en onder de jassen ligt. Een uur later zit de moeder de oudere kinderen binnen komen en vraagt aan de jongen die op haar zoon zal passen waar Stefan is. De jongen wijst naar de keuken want Stefan had dorst. De moeder loopt naar de keuken en ziet haar zoon weer met zijn rug naar haar toe, ze loopt er naar toe en tikt op zijn schouder en vraagt of het leuk was in de speeltuin. Haar zoon draait om en dan schrikt ze, de jongen waarvan ze dacht dat het haar zoon was is haar zoon niet! De jongen staat haar vragend aan te kijken wie ze is en mogelijk ook waar zijn moeder is.
Met een opnieuw ongerust hart denkt de moeder waar haar zoon zal zijn?
de slapende jongen
Oh, sorry.
Ik was echt van plan iets vroeger te posten, maar mijn computer deed iets raar met de CTRL-toets. o:
Goed, het verhaal is eigenlijk nogal vaag, maar wel een mooi punt om een verhaal uit te beginnen. Ik vind het wel raar dat je ook vanuit het kinds standpunt schrijft hier... Zou het niet beter een mysterie blijven waar dat kind zich schuilhoudt? Maar goed, ik schrijf dit verhaal niet, en ik weet niet wat er zal gebeuren. ;p Je hebt wel wat foutjes gemaakt bij het typen... Daarnaast nog een paar dingen met komma's en zo... Ik zal alles wat ik zie even aankaarten, dan kan ik daar al bij helpen.
Tussen twee persoonsvormen hoort een komma. -tweede
Hij krijgt. -derde
Trouwens ik vind deze zin nogal vaag... "Er zijn maar weinig kindjes van zijn leeftijd en meer oudere kinderen waar hij mee kan spelen."
Kan hij met de ouderen of met degene van zijn eigen leeftijd spelen? Want ik weet niet... De zin klinkt zo van "Pfff.. niemand om mee te spelen...", maar je zegt wel dat er meer oudere kinderen zijn waar hij mee kan spelen? Zo klinkt het voor mij...
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je ondergeschikte bijzinnen met een komma van de rest scheiden, behalve bij "die, dat, waar..." Och sorry... ik weet het niet hoor...
Ja, weeral hetzelfde, hé... Met komma's plak je geen... je kent het wel. x
Wat dat tweede betreft... Ik denk dat het zo beter is. Er zijn regels bij de nevengeschikte bijzinnen. De woordvolgorde moet bijvoorbeeld dezelfde zijn.
"Ik ben lui en onverantwoordelijk" is dan bijvoorbeeld correct, want het is "Ik ben lui en ik ben onverantwoordelijk."
Bij jouw zin is het niet " 'Ja,' zegt de moeder en zegt de moeder dat...", want het is " ...zegt de moeder en de moeder zegt dat..." x
...
Geruststellen is volgens mij aan elkaar... Kan dat?
Gerustgesteld, dus ook. Ik stel gerust, ik heb gerustgesteld... Denk ik.
"Een uur later zit de moeder"
"Ziet de moeder..." Typfoutje...
"die op haar zoon zal passen "
"die op haar zoon zou passen." Hij zal het niet meer doen; hij zou het gedaan hebben. x
"De jongen staat haar vragend aan te kijken wie ze is en mogelijk ook waar zijn moeder is."
"De jongen staat haar aan te kijken en vraagt zich af..." Anders klopt het volgens mij niet...
"Haar zoon draait om..."
"Draait zich om." Volgens mij wordt hij niet omgedraaid, maar doet hij dat zelf. ;p
"Met een opnieuw ongerust hart denkt de moeder waar haar zoon zal zijn?"
"... vraagt de moeder zich af waar haar zoon zou zijn..." Of zo. x
Je hebt er vast al opgelet dat ik behoorlijk lui ben, vooral naar het einde toe. x
Er zitten eigenlijk wel nog wat foutjes in je tekst, maar ik denk dat je, aan de hand van wat ik hier verteld heb en door het nog wat door te nemen, ze er wel uit kan halen. Het zijn vooral foutjes met die komma's en zo. Nu, niet ontmoedigt zijn door de hoeveelheid, meid. Het zijn vooral dezelfde foutjes en ontwetenheid kan een boel doen...
Veel succes nog. x
(God ik heb teveel x-jes gezet. xD)

Goed, het verhaal is eigenlijk nogal vaag, maar wel een mooi punt om een verhaal uit te beginnen. Ik vind het wel raar dat je ook vanuit het kinds standpunt schrijft hier... Zou het niet beter een mysterie blijven waar dat kind zich schuilhoudt? Maar goed, ik schrijf dit verhaal niet, en ik weet niet wat er zal gebeuren. ;p Je hebt wel wat foutjes gemaakt bij het typen... Daarnaast nog een paar dingen met komma's en zo... Ik zal alles wat ik zie even aankaarten, dan kan ik daar al bij helpen.
Ik heb dit al vaak moeten zeggen, - niet dat ik het al tegen jou heb gezegd - met een komma kan je een tekst moeilijk aan elkaar plakken. - reactie op eerste foutMarriel schreef:Een diep gaap komt bij Stefan naar boven; van het verjaardagsfeestje waar hij met papa en mama naar toe is, krijgt hij toch wel een beetje slaap.
Tussen twee persoonsvormen hoort een komma. -tweede
Hij krijgt. -derde
Zie vorige. ;pMarriel schreef:Hij loopt wat rond tussen de volwassen; er zijn maar weinig kindjes van zijn leeftijd en meer oudere kinderen waar hij mee kan spelen
Trouwens ik vind deze zin nogal vaag... "Er zijn maar weinig kindjes van zijn leeftijd en meer oudere kinderen waar hij mee kan spelen."
Kan hij met de ouderen of met degene van zijn eigen leeftijd spelen? Want ik weet niet... De zin klinkt zo van "Pfff.. niemand om mee te spelen...", maar je zegt wel dat er meer oudere kinderen zijn waar hij mee kan spelen? Zo klinkt het voor mij...
Nu, die eerste was niet echt een fout hoor, maar ik zou daar gewoon drie puntjes zetten. ;pMarriel schreef:Weer een diepe gaap... hij kijkt waar mama en papa zijn, maar die zijn druk in gesprek en hij loopt de gang op
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je ondergeschikte bijzinnen met een komma van de rest scheiden, behalve bij "die, dat, waar..." Och sorry... ik weet het niet hoor...

Ja, weeral hetzelfde, hé... Met komma's plak je geen... je kent het wel. x
Zo zou ik het zeggen... Die andere zin klinkt gewoon niet zo goed...Marriel schreef:Hij kruipt onder de jassen die in de wandelwagen liggen en doet er een paar extra bovenop hem voor warmte.
Nu, we hebben deze al gehad, maar je switcht ook plots naar de ik-verteller. Hoezo?Marriel schreef:Als hij bijna in slaap valt, bedenkt hij zich dat hij mama en papa nog moet vertellen waar hij is, maar Stefan is zo moe
Deze vind ik zo leuk. Hij rijmt. ;p x Sommige mensen vinden dit wel storend...Marriel schreef:Een diepe gaap en Stefan valt in slaap.
Met de benen kant... Goh, dat vind ik raar, maar ik weet niet meteen iets veel beters. Misschien "met de kant van de benen" of zo...Marriel schreef:...met de benen kant...
Nja, die snap je denk ik wel.Marriel schreef:een tijdje niet meer heeft gezien
Ja, "te + inf.".Marriel schreef:nergens tebekennen
Aan elkaar. xMarriel schreef:moeder waarvan
Wat iemand zegt moet best aangehaald worden.Marriel schreef:"Ja," zegt de moeder en ze zegt ook dat ze een jongetje gezien heeft van ongeveer 4 jaar in de groep oudere kinderen.
Wat dat tweede betreft... Ik denk dat het zo beter is. Er zijn regels bij de nevengeschikte bijzinnen. De woordvolgorde moet bijvoorbeeld dezelfde zijn.
"Ik ben lui en onverantwoordelijk" is dan bijvoorbeeld correct, want het is "Ik ben lui en ik ben onverantwoordelijk."
Bij jouw zin is het niet " 'Ja,' zegt de moeder en zegt de moeder dat...", want het is " ...zegt de moeder en de moeder zegt dat..." x
Typfoutje...Marriel schreef:met haar zoon
...
Geruststellen is volgens mij aan elkaar... Kan dat?
Gerustgesteld, dus ook. Ik stel gerust, ik heb gerustgesteld... Denk ik.
Wat je hier nu zegt is eigenlijk: "Ze vraagt of hij op haar zoon wilt passen en of hij op haar zoon straks wilt meenemen..." x Je zegt best iets als: "...en of hij hem straks wilt meenemen..."Marriel schreef:Ze vraagt of hij op haar zoon wilt passen en straks wilt meenemen
En hij is er zich niet van bewust... Dat zou je hier beter zeggen...Marriel schreef:en niet bewust
"Een uur later zit de moeder"
"Ziet de moeder..." Typfoutje...
"die op haar zoon zal passen "
"die op haar zoon zou passen." Hij zal het niet meer doen; hij zou het gedaan hebben. x
"De jongen staat haar vragend aan te kijken wie ze is en mogelijk ook waar zijn moeder is."
"De jongen staat haar aan te kijken en vraagt zich af..." Anders klopt het volgens mij niet...
"Haar zoon draait om..."
"Draait zich om." Volgens mij wordt hij niet omgedraaid, maar doet hij dat zelf. ;p
"Met een opnieuw ongerust hart denkt de moeder waar haar zoon zal zijn?"
"... vraagt de moeder zich af waar haar zoon zou zijn..." Of zo. x
Je hebt er vast al opgelet dat ik behoorlijk lui ben, vooral naar het einde toe. x
Er zitten eigenlijk wel nog wat foutjes in je tekst, maar ik denk dat je, aan de hand van wat ik hier verteld heb en door het nog wat door te nemen, ze er wel uit kan halen. Het zijn vooral foutjes met die komma's en zo. Nu, niet ontmoedigt zijn door de hoeveelheid, meid. Het zijn vooral dezelfde foutjes en ontwetenheid kan een boel doen...
Veel succes nog. x
(God ik heb teveel x-jes gezet. xD)
♪
Meeste fouten zal ik eruit kunnen halen ja, misschien is het beste om eerst iemand anders mijn verhalen te lezen met frisse ogen en dan pas op dit forum plaatsen.
Ik lees al mijn verhalen altijd nog even door en gooi er een spelling en grammatica spellen over heen, dit twee keer. Dan lees ik het nog een keer en haal soms nog foutjes weg. Dan laat ik verhaal even liggen en lees het nog een keer en dan plaats ik het op dit forum.
Maar bedankt Demon en zal werken aan mijn komma's en etc.
Ik lees al mijn verhalen altijd nog even door en gooi er een spelling en grammatica spellen over heen, dit twee keer. Dan lees ik het nog een keer en haal soms nog foutjes weg. Dan laat ik verhaal even liggen en lees het nog een keer en dan plaats ik het op dit forum.
Maar bedankt Demon en zal werken aan mijn komma's en etc.
Weer zo'n leuk kinderverhaal! Je hebt echt een goede schrijfstijl voor dit genre!
Wat het vooral zo goed maakt is dat de spraak- en denkwijze van Stefan echt is als een kind van vier.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Wat het vooral zo goed maakt is dat de spraak- en denkwijze van Stefan echt is als een kind van vier.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
"Ik lees al mijn verhalen altijd nog even door en gooi er een spelling en grammatica spellen over heen, dit twee keer. Dan lees ik het nog een keer en haal soms nog foutjes weg. Dan laat ik verhaal even liggen en lees het nog een keer en dan plaats ik het op dit forum. "
Niet op letten, als het je eigen verhaal is, lees je daar gewoon over heen. ;p
Niet op letten, als het je eigen verhaal is, lees je daar gewoon over heen. ;p
♪