Stakende scholieren

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

Wat een oproer in Nederland afgelopen weken met de middelbare scholieren. Staken, oproer, auto’s vernielen het was er allemaal. De boodschap is hoogstwaarschijnlijk wel aangekomen in Den Haag.. Je hoort wel eens meer van een staking, maar zo massaal als nu heb ik het in mijn leven nog nooit meegemaakt.

Hoogstpersoonlijk vind ik 1040 uur school niet te veel, maar toen de ‘grote’ mensen in Den haag dat berekenden hadden ze de vakanties nog niet meegerekend. Dus het is wel begrijpelijk voor de leerlingen, dat ze het zolang op school niet zo lang kunnen uithouden. Dat betekent gewoon lange dagen op school maken en ik moet je eerlijk bekennen dat ik er ook niet van hield. Aan de ene kant is het volkomen terecht, want ik zou er niet aan moeten denken later als ik kinderen heb, dat ze al om 13.00 uur klaar zijn. Komt zoveel onrust als pappa en mamma aan het werk zijn. Zoals blowen, drinken en onveilige seks.

Het opvallende aan de demonstratie was toch wel dat de meeste leerlingen niet eens wisten waar de demonstratie nou precies over ging. Nu moet ik je eerlijk toegeven dat ik zelf een oproer ook altijd leuk vond toen ik jong was. Je loopt mee met de rest en vrij zijn van school is een feest. Ik weet nog goed dat ik als kleine jongen altijd met de rest heb meeliep, maar daardoor wel een eigen mening heb gevormd en dat is een voordeel als je een meeloper bent geweest, want je denkt dan toch meer na over bepaalde levensvragen. Jeetje, wat een psychologie van de koude grond. Maar als de leraren niet eens de leerlingen goed kunnen voorlichten, want doen de kinderen dan hemelsnaam nog in een klas?

Ik ben blij dat er nu eens goed aandacht aan het onderwijs word besteedt. De kwaliteit van het onderwijs wordt dan weer eens onderzocht en leraren die niet eens de bevoegdheid hebben kunnen zich laten omscholen. Je hebt misschien het idee dat ik de meeste zaken door elkaar haal, maar de staking is gewoon een opstapeling van allerlei zaken.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Goed geschreven :D
You're the one who cries, when you're alone..
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Eigenlijk is het jammer dat die staking alleen negatief in het nieuws is gekomen, zo krijgen veel mensen er een verkeer beeld van :(
Leuk geschreven!
The quiet scares me cause it screams the truth
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Het stukje wat ik in het nieuws heb gezien over de staking van afgelopen vrijdag was gelukkig wel positief :) .
Omdat alles nu veel beter geregeld was
en er bijna geen mensen hadden hoeven opgepakt..
You're the one who cries, when you're alone..
Valerie
Balpen
Balpen
Contacteer:

Leuke column, lekker luchtig geschreven!
Veni :)
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Goed geschreven! Bij ons is er ook gestaakt, en de helft van de klas was 2 uur lang weg(vanwege de stqaking). Ik mocht niet van mijn moeder, dus ik kon niet, en ik ben er blij mee ook. Een meisje uit mijn klas zat trots te vertellen dat ze "bijna" werd opgepakt, dat is misschien overdreven maar over het uitschelden van de politie en burgemeester geloof ik wel. Die twee uren waren voor mij nog leuk ook, ik hoef niet tussen het vuurwerk te lopen. Ik heb op tv ook een stukje gezien, daar werd het inderdaad negatief gebracht, maar misschien was dat wel omdat (zo te zien) die kinderen niet écht aan het staken waren. Ze waren hartstikke blij even vrij van school te zijn. Ik vind dat die mensjes uit de tweede kamer maar ff moeten nadenken over hoe hún het zouden vinden om op school te zitten en dan dat te horen krijgen, daar zouden hun ook niet blij mee zijn geweest.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”