Emma en Melle

Strijk hier neer om te zwijmelen in het maanlicht over de Liefde en Romantiek.
Plaats reactie
Ginny
Puntenslijper
Puntenslijper

Emma en Melle zijn al tien jaar beste vrienden, maar Emma en Melle zijn smoorverliefd op elkaar en ze weten niet dat ze op elkaar verliefd zijn. Emma is 19 jaar, ze is gek op paarden en op Mele, maar Melle weet het nog niet van Emma gevoelens voor hem. Melle is 20 jaar, hij is gek op computergames en op Emma, maar Emma weet het nog niet wat Melle voelt.

Emma bots tegen Melle ‘Sorry, Melle ik moet je in vier ogen spreken.’ Emma. ‘Hallo Emma, oke.’ Melle ‘We zijn al tien jaar vrienden van elkaar, ik ben al twee jaar smoorverliefd op je.’ Emma ‘Ik moet gaan.’ Melle. Melle schrijf een brief naar Emma over hem gevoel voor haar.
Beste Emma,
Ik ben ook al twee jaar smoorverliefd op jou.
Ik durfde het niet gewoon tegen te zegen, want
je had vanmorgen al dat je ook op me verliefd ben.
Wil je verkering met hebben?
Gr. Melle
Emma kreeg een brief van Melle. Emma heeft het brief al gelezen voordat Melle weg gaat. “Melle ik wil je met’ Emma
ClosedHeart
Puntenslijper
Puntenslijper

Als eerst, leuk concept voor een verhaal!
Maar misschien moet je niet meteen beginnen met Melle's liefdesverklaring aan Emma. Laat die twee eerst een beetje om elkaar heen draaien, zodat er meer spanning in het verhaal komt. En zo heb je ook tijd om de personages uit te werken, zodat de lezer meer over ze te weten komt en met ze mee gaat leven.
Ook vind ik het niet zo duidelijk wie wat zegt, maar dat kan aan mij liggen.
Volg anders eens wat schrijflessen om jezelf te kunnen verbeteren, het helpt echt.
En het geeft niet dat je verhaal nog niet Dan Brown niveau is, je moet toch ergens beginnen ;)

xx
the sun don't shine forever but as long as you're here we might as well shine together
Benthe11
Potlood
Potlood

Het ziet er rommelig uit,en gaat te snel...
http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopic.php?f=75&t=149132
artikel
Computer
Computer

Schrik niet van de lange feedback!
Ik ga precies vertellen wat ik denk over het verhaal. Het is erg rommelig geschreven. Tevens is het niet duidelijk wie wat zegt. Het begin van het stukje, de eerste alinea, was duidelijk en compact geschreven. Maar alles wat je daarin hebt vermeldt kan je beter in het verhaal duidelijk maken. Dat betekent dat je tijdens het schrijven van je verhaal details laten vallen over je personages.
Het deel na de wit regel is helemaal niet te begrijpen. Je kan er heel moeilijk een touw aan vast knopen, en dat zorgt ervoor dat mensen niet verder gaan met lezen, en zo raak je lezers kwijt.
Ook moet je als iemand iets zegt op een andere regel beginnen, dat is het duidelijker wie wat zegt, en wie wanneer op wie reageert.
Je verhaal heb je ook te snel geschreven, alles wat je nu in dit stukje hebt geschreven, kan je bijna een heel verhaal over schrijven. Je hoeft niet meteen te beginnen dat Melle een brief schrijft, laat ze eerst elkaar bijv. niet mogen en dat ze daarna toch een oogje voor elkaar krijgen. En zo verder...

Voor overige tips zou ik je graag willen doorverwijzen naar het menuutje Schrijflessen. Als je die aandacht leest en alles goed onthoudt heb je al een goede fundament voor het schrijven van een verhaal. En zelf kan je ook altijd een schrijfstijl ontwikkelen, maar houdt je bij het begin wel een beetje aan de Schrijflessen. Als je namelijk die goed in je achterhoofd houdt, kan je makkelijker en beter een verhaal schrijven. En men zal het dan ook sneller gaan lezen.

Als je gerichte feedback, dus qua schrijffouten en waarom het fout is, kan je altijd nog vragen of ik dat precies wil gaan uitleggen. Dit doe ik nu niet in deze reactie omdat ik je de tijd wil geven om zelf de fouten eruit te halen nadat je de Schrijflessen hebt gelezen. Dan kan je zelf namelijk ook je fouten herkennen, en dan onthoudt je het sneller dan dat iemand alles gaat voorkauwen.

Ik hoop dat je begrijpt waar ik het allemaal over heb, en anders stuur je me een pm :D Daarnaast hoop ik ook dat je niet geschrokken bent door de lange feedback, het is namelijk allemaal goedaardig bedoelt. Ik wil je, net als alle andere hier op OV, een duw in de goede richting geven. En dat meer mensen je verhaal gaan lezen.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
-Maaike-
Computer
Computer

Je hebt een leuk onderwerp gekozen voor je verhaal! En ik vind het heel moedig van je dat je het hebt gepost, gezien je schrijfstijl ben je nog een beginner ;)

Ik heb niet de feedback gelezen die eerder is gegeven, maar ik zou je aanraden het begin stukje opnieuw te schrijven. Maar dan iets minder snel. Nu springt het namelijk nog een beetje van de hak op de tak. En dat is jammer.
Je kunt het uitgebreider maken door bijvoorbeeld de omgeving te beschrijven of het tweetal iets meer te laten zeggen. Zeker bij zo'n lastig onderwerp als "ik ben verliefd op je" moet je daar iets meer tijd aan geven. Je kunt bijvoorbeeld beschrijven hoeveel moed Melle nodig heeft om het te vertellen of de reactie van Emma dat ze hoort dat Melle op haar is ;)

Laat de moed niet in je schoenen zakken! Het begin en de basis zijn er. Ik kijk uit naar hoe het verder gaat tussen Emma en Melle. En ik hoop dat je verder schrijft! Door veel oefenen word je alleen maar beter :D
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “Het Romantische Prieel”