Onopgeloste zaken

Laat je zaak hier oplossen, of ben jij het die de ander in het duister houdt? Lees alle Thriller, Detective & Mysterie verhalen.
Plaats reactie
Benthe11
Potlood
Potlood

Afbeelding
2 Partners,1 Lastige zaak & 1 Keuze.

Welkom!
Bij mijn verhaal. Na mijn andere waargebeurde verhaal,had ik ineens inspiratie voor een politie verhaal. Niet waargebeurd,denk ik :P Dus enjoy!

Hoofdstuk 1
´Hier ben ik chef,waarom moest ik komen?´ vraag ik en ga op de stoel tegenover hem zitten.
´Van der steen,je werkt nu alweer een tijdje alleen...en ik vraag me af of het niet beter is dat je weer een partner krijgt´,begon de chef te praten. Mijn gedachten gaan meteen weer naar mijn vorige partner. Tamara Ceelen. Lang de tijd heb ik niet om erover na te denken.
´Lijkt u dat iets van der steen?´
´Om eerlijk te zijn,bevalt het alleen werken me prima.´
´Ik weet dat u nog met de dood van u vorige partner zit,maar je moet verder Rick.´
´Dat doe ik ook,maar ik werk liever alleen´, zeg ik en wil opstaan maar de chef houdt me tegen.
´Rick...is het misschien iets om met de psycholoog hier te praten?´
´Nee chef ik red me prima maar toch bedankt. En ik werk liever alleen´,blijf ik volhouden. De chef zucht. Ik blijf hem strak aankijken. Misschien iets brutaal,maarja zo sta ik hier toch al bekend.
´We praten hier later over verder,ik ben het er niet mee eens meneer van der Steen.´
´Dat is goed,dan ga ik nu maar weer aan het werk,de zaak is bijna opgelost chef. Dus ook alleen ben ik net zo goed als dat ik voorheen was´,zeg ik op een spottend toontje.
De chef glimlacht en knikt als teken dat ik zijn kantoor mag verlaten.
´Rick! Ik heb nog nieuws voor je!´, hoor ik een bekende stem roepen. Ik draai me om en kijk in het stralende gezicht van Mathilde.
´Vertel het eens Mathilde.´
´Drie keer raden wie er bekend heeft en nu in verhoorkamer 3 zit?´
´Johnny van der Burcht?´ vraag ik vol ongeloof.
´Jazeker,hij wacht op je´, zegt Mathilde en gaat weer achter haar computer zitten.
Ik ga eerst wat koffie halen en loop dan op een rustig tempo naar verhoorkamer 3. En inderdaad. Daar zit Johnny van der Burcht. Een knaap van 17 jaar dat verdacht wordt van een verkrachting van een meisje van 13. Ik ga naar binnen en ga tegenover hem zitten.
´Zo Johnny wat brengt jou hier?´
´Ik beken. Ik heb haar verkracht. En...en...´ Johnny barst in huilen uit. Ik gebaar naar de andere politieagent of hij even wat drinken voor hem wil halen.
´Waarom heb je het gedaan Johnny?´
´Ik...ik...da-dacht...dat ze het...zelf-zelf wilde...´
´Blijkbaar niet anders had ze geen aangifte gedaan´, zeg ik iets te koeltjes. De andere politieagent komt naar me toe.
´Van der Steen,de chef wil u nu meteen spreken.´
Ik zucht.
´Johnny,we praten morgen verder,voor nu moet je een nachtje hier blijven,en zal iemand ervoor zorgen dat je ouders ingelicht worden. Bedankt voor je bekentenis´, zeg ik en gebaar naar de agent dat hij hem mee kan nemen. Ik loop naar het kantoor,en klop op de deur. Geen antwoord. Dan maar gewoon de deur open maken.
´Chef u wil me weer spreken?´
De chef zat met zijn rug naar me toe,peinzend naar het raam te kijken. Hij draait zich langzaam om.
´Je nieuwe partner komt morgen aan uit Engeland.´
´Chef...uit Engeland?´
´Ja...Emily Houston. Ze is daar geboren en is toen naar Nederland verhuisd. En toen heeft ze weer in Engeland gestudeerd voor recherche´, zegt de chef.
Ik zucht. De chef tegenspreken is niet slim. En het is het proberen waard.
´Het is het proberen waard´, zeg ik.
´Mooi,heb je nog nieuws?´
´Johnny van der Burcht heeft bekend het dertien jarige meisje verkracht te hebben. Hij slaapt vannacht een nachtje hier,en we lichten zijn ouders in. En voor het meisje gaan we morgen psychologische hulp regelen.´
´Goedzo Rick,mooi opgelost´,zegt de chef goedkeurend.
´Danku chef,ik stuur even het rapport op naar de arts,en dan ga ik naar huis.´
´Is goed Rick,je hebt weer goed werk geleverd.´
Ik knik en verlaat zijn kantoor. Snel verzend ik de verklaring van het meisje naar haar arts toe,en rijdt dan snel naar huis. Daar word ik vrolijk begroet door mijn hond. Ik kook wat eten voor mezelf,en hang nog wat voor de tv. Om 22.00 uur ben ik al bekaf van het harde werken,en duik ik mijn nest in. Morgen weer een dag.

Hoofdstuk 2
Om 6.30 uur sta ik op. Geef de hond te eten,en spring gauw onder de douche. Daarna ontbijt ik zelf. Nog even snel de hond uitlaten en dan klaar om weer naar het werk te gaan.
´Bink waar heb je mijn riem gelaten jongen?´ vraag ik. Bink speelt altijd met mijn pistolenriem,alleen dan zonder de pistolen eraan. Bink kwispelt en rent naar zijn mand,en geeft mij de riem aan. Snel poets ik hem schoon met een handdoek en doe hem om. Daarna doe ik mijn pistolen eraan en rijd ik naar mijn werk.
´Goedemorgen Rick!´ begroet Mathilde mij. Ik geef een knikje ter begroeting.
´Rick,heb jij vandaag nog tijd om Johnny te verhoren?´
´Nog een keer? Nou als hij in de kamer zit,roep me dan maar´,zeg ik en ga achter mijn computer zitten.
´Oh en de arts belde nog,je bent een paar dingen vergeten te melden in je rapport. Of je daar even opnieuw naar wil kijken en dan het nodige nog wil toevoegen. Hij heeft je gemaild met wat er mist.´
Ik kijk haar raar aan en klik op mijn computer het rapport aan.

De politie arts heeft geconstateerd dat er geen sperma in het meisje zelf is gekomen. Wel is de kans op een SOA uitermate groot doordat het een groepsverkrachting was. Daar zal ze op getest moeten worden. Haar thuis situatie is naar eigen zeggen goed,dus het onderwerp wordt bespreekbaar gemaakt. Via ons wordt voor psychologische hulp gezorgd. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn,kunt u mij altijd bellen.

´Wat mist hij dan Mathilde?´ vraag ik en Mathilde komt achter me staan en leest het rapport aandachtig door.
´Leeftijd,of ze al eerder geslachtsgemeenschap heeft gehad en je bent vergeten de verklaring van het meisje erbij te voegen´,zegt ze en geeft me een knipoog.
´Mmm...dan zal ik dat even snel doen,en maar opnieuw verzenden.´
´Lijkt me een slim plan´,zegt Mathilde en gaat weer achter de balie zitten. Snel doe ik wat mij gevraagd wordt,en verzendt het rapport opnieuw met mijn excuses erin.
´Van der Steen´,roept de chef mij en wenkt dat ik moet komen.
´Wat is er chef?´vraag ik.
´Je partner is gearriveerd,dus kom binnen.´
Ik zucht en stap het kantoor binnen. Daar staat een blonde meid,met een slank figuur. Ze heeft haar haren op een losse knot,en ze heeft groene aansprekende ogen. In haar hand heeft ze de pistolenriem. Ik stap op haar af en steek mijn hand uit.
´Rick van der Steen´,zeg ik en ik schud haar de hand.
´Emily Houston´,stelt ze zichzelf voor.
´Goed ik laat jullie even alleen om kennis te maken,Emily begint morgen met werken Rick,dus vanaf dan werken jullie samen. En zullen jullie dus ook voortaan samen een zaak krijgen´,zegt de chef en hij verlaat zijn kantoor. We kijken een paar minuten elkaar zwijgend in de ogen aan.
´Nou...Rick...voordat je denkt dat ik geen Nederlands kan,zoals je hoort kan ik dat
wel´,zegt Emily met een glimlach.
´Ik hoor het,hoe jong ben je eigenlijk?´
´27,en hoe oud ben jij eigenlijk?´
Ik glimlach. Haar pit bevalt me wel.
´10 jaartjes ouder,37.´
´Vrouw,kinderen?´ vraagt Emily verder.
´Nee,mijn vorige relatie is stuk gelopen omdat ik het te druk heb hiero.´
´Oke...jammer zeg. Ik had een vriend. Maar die maakte het uit toen ik bekend had weer terug te gaan naar Nederland.´
´Mannen zijn slecht in omgaan met de waarheid´,zeg ik.
´Ik merk het,maar ik heb beloofd om mijn moeder te gaan helpen met de tuin...dus vindt je het heel erg als ik nu ga?´
´Nee hoor,beloofd is beloofd.´
´Oke,nou tot morgen dan Rick´,zegt ze en loopt het kantoor uit.
´Tot morgen Emily´,zeg ik,geen idee of ze het gehoord heeft. Ik loop ook het kantoor uit,maar de chef houdt me tegen. We lopen samen weer het kantoortje in.
´En?´ vraagt de chef verwachtingsvol.
´Ik denk dat het moet lukken´,zeg ik.
´Mooi. Rick,morgen wordt je verwacht bij de politie arts.´
´Gaat het over dat rapport? Dat heb ik opnieuw verzonden,en nu goed.´
´Nee,gewoon de jaarlijkse controle.´
´Sinds wanneer is er een jaarlijkse controle?´ vraag ik.
´Doe me een plezier en ga gewoon Rick.´
´Zal ik doen chef.´
´Mooi,hoe loopt de zedenzaak?´
´Ik ga zo nog Johnny verhoren,en als het goed is zorgt Mathilde voor psychologische hulp voor het meisje,en dat de ouders ingelicht worden.´
´En dan is de zaak gesloten?´ vraag de chef verder.
´Ja,dan gaan ze alle 4 nog voor de rechter,maar zodra Johnny zijn bekentenis heeft afgelegd,is het voor ons klaar.´
´Mooi,ga hem maar verhoren´,zegt de chef en gebaart dat ik zijn kantoor moet verlaten.
http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopic.php?f=75&t=149132
-Maaike-
Computer
Computer

Spannend een politieverhaal. Die heb ik hier op OV nog niet veel gelezen! Ik ben benieuwd hoe de samen werking tussen Van der Steen en Emily gaat verlopen.

Je gaat vrij snel door de tekst heen, misschien kun je het wat uitgebreider maken door de omgeving te schetsen. Mensen een uiterlijk te geven, of de dialogen wat diepgaander te laten gaan?

Even pietluttig doen hoor :angel
In je stukjes tekst heb je heel vaak de komma aan twee woorden geplakt. Probeer er op te letten dat je er spaties tussen zet, dat maakt het een stuk makkelijker lezen.

En bij de dialogen vond ik je haakjes een beetje vreemd. Het duurde even voordat ik begreep dat je het streepje gebruikt wat naast je 1 op het toetsenbord zit. Ik raad je aan om de aanhalingstekens te gebruiken naast de dubbele punt (sorry voor de gammele uitleg, maar ik kom even niet op de naam die aanhalingstekens eigenlijk hebben :angel )

Oh en als laatste, ik zou (hoe kort ze ook zijn) maar één hoofdstuk per keer plaatsen. Dat geeft een beetje overzicht.

Ga zo door! Ik kijk uit naar het volgende stukje!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Benthe11
Potlood
Potlood

Hoofdstuk 3

´Dag meneer van der Steen´, begroet de arts me.
´Was het rapport zo wel goed?´ vraag ik en ga op het bed liggen.
´Ja nu staat alles erin wat ik kan gebruiken.´
´Mooi,maar een jaarlijkse controle? Sinds wanneer is dat?´
´Is een lokkertje van de chef. Hij wil dat ik even lichamelijk en geestelijk naar je kijk. Vanwege een nieuwe partner,en je oude partner.´
Ik zucht. Waarom houden ze niet een keer op over Tamara.
´Ik heb nergens last van´, zeg ik.
´Tja...orders van de chef dus ik ga je toch controleren van der Steen.´
De arts begint me te onderzoeken en stelt wat vragen. Ik geef overal eerlijk antwoord op,ik heb immers nergens last van.
´Nu wil ik met je praten over Tamara Ceelen.´
´Moet dat echt? Ik heb nog wat oude documenten na te checken´,zeg ik in de hoop dat ik mag gaan.
´Orders...´, zegt de arts en maakt zijn zin niet af.
´Het is nu een jaar geleden,heb je er nog vaak nachtmerrie´s over?´ begint hij met vragen.
´Nee.´
´Denk je er nog weleens aan?´
´Natuurlijk!´ zeg ik verbaasd.
´Vertel me eens nog een keer wat er gebeurd is.´
Ik ga er eens goed voor zitten,en bedenk hoe ik moet beginnen.
´We waren bezig met een moordzaak. Middenin een achtervolging. Ik probeerde te schieten op de arm van de verdachte,zodat we hem eindelijk aan konden houden. Terwijl ik schoot,sprong Tamara er ineens voor. En toen raakte ik haar.´
Ik krijg tranen in mijn ogen,toen ik er weer aan dacht. De arts knikte alleen maar.
´En ze was op slag dood?´ vraagt hij verder.
Ik knikte.
´Ik voelde me zo slecht dat ik niet naar de begrafenis ben geweest,ook haar graf heb ik nog nooit opgezocht.´
´Denk je dat je er klaar voor bent het nu wel te doen?´
Ik schud van ´nee´.
´Dan gaan wij daar samen heen werken van deer Steen´,zegt de arts vastberaden.
Ik zucht. Ik wil het eindelijk eens achter me laten,en niet meer bang zijn om te schieten.
´Je kunt gaan van der Steen.´
Ik loop zonder iets te zeggen weg,en de chef roept me meteen zodra hij me ziet.
´Hoe was het?´ vraagt hij.
´Goed,ik ben helemaal gezond chef.´
´Mooi,Emily wacht op je.´
Ik loop samen met de chef naar zijn kantoor,waar Emily inderdaad al wacht. Ik neem plaats naast Emily,en de chef tegenover ons.
´Ik heb een interessante zaak voor jullie.´

´Afgelopen week zijn er 4 mensen opgepakt op het vliegveld voor drugssmokkel,en de douane vindt het een bedachtzame zaak. Vandaar dat hij het aan ons overlaat.´
´En...de verdachtes zitten vast op het vliegveld?´ vraagt Emily.
´Ja,ze mogen nog niet hierheen overgeplaatst worden. Iets met een onderzoek daar. Ik weet ook niet precies hoe het zit´,zegt de chef.
´Zullen we dan maar eens naar het vliegveld gaan en de verhalen aanhoren van de verdachtes?´ vraag ik aan Emily. Ik zie Emily´s ogen twinkelen.
´Dat doen we Rick.´

Op het vliegveld Schiphol zijn 4 passagiers opgepakt,wegens drugssmokkel. De douane laat deze zaak over aan de politie recherche. Nadere informatie volgt.

´Onze zaak is op de radio´, zeg ik. Eigenlijk best onnodig,Emily heeft ook oren.
´Ik hoor het´, zegt ze en draait het autoraampje open. ´Beetje frisse lucht hier.´
Als we er eenmaal zijn,worden we begroet door ene Harold Smits. We schudden hem de hand,en hij leidt ons voor naar een kamertje. Daar gaan we zitten en wordt ons wat koffie aangeboden.
´Zo...waarom wij deze zaak aan jullie overlaten. De verdachtes kennen elkaar niet,zeggen ze. En het is allemaal op dezelfde dag gebeurd. Ook weten de verdachtes niet dat ze drugs bij zich hadden´, begint Harold. Ik knik bedenkelijk,en ik zie dat Emily het ook raar vindt.
´Apart´, zegt ze.
´Morgen worden ze naar jullie overgebracht´, zegt Harold en staat op. Wij staan ook op en onze handen worden weer geschud. Weer in de auto komen de nodige vragen bij mij op.
´Ik vind het maar raar´, zegt Emily. ´Hoe snel we daar binnen waren,en hoe snel we weer buiten waren. En dat de verdachtes elkaar beweren niet te kennen.´
Ik knikte. Dat vind ik ook al zo eigenaardig.
Benthe11
Potlood
Potlood

Hoofdstuk 4

´Rick!´ riep een stem me. In het duister. Niks kon ik zien. Voor me zag ik een schim weg rennen. Achter me hoorde ik geritsel.
´Tamara!? Waar ben je?´
´Rick schiet hem! Hij heeft het jongetje! SCHIETEN RICK!´
Pang.
Ik schoot. Niet wetende wie ik geraakt had. Iets viel met een harde klap op de grond. Een ijselijke schreeuw klonk. Iemand begon te huilen. Vermoedelijk het jongetje.
´Tamara?´ Geen gehoor.
´TAMARA!?´
Niks.
Ik graaide in mijn zak. Ik had toch een zaklamp mee genomen. Buiten hoorde ik sirenes. Eindelijk versterking, komt wel lekker laat, dacht ik toen. Eindelijk die rot zaklamp gevonden, en knipte hem aan. Scheen in het rond. En zag het jongetje zitten. Hij huilde. Ik scheen snel verder. Waar was zijn ontvoerder? Totdat ik op een lichaam scheen. Ik liep er heen. Toen kreeg ik bijna een hartaanval. Ik hoorde stemmen achter me. Maar ik hoorde niet wat ze zeiden. Ik voelde dat ik ging vallen. Achter pakte iemand me vast, en hield me tegen. Ik werd mee gesleurd.

Wakker werd ik, in een lichte kamer. Langs me lagen andere mensen. Ziekenhuis? Drong het langzaam tot me door. Wat deed ik hier? Langs me zat Mathilde met betraande ogen.
´Wat is er Mathilde?´ wist ik met moeite uit te brengen.
´Je bent geraakt in je been.´
´Daarom lig ik hier dus. Maar hoe...ik kan me niks meer herinneren?´
´Je schoot en...oh Rick...je schoot verkeerd...het was donker en...en...Rick je hebt Tamara dood geschoten.´

Mijn wereld verging.
-Maaike-
Computer
Computer

Oef dat is best wel heftig om je partner neer te schieten :O Dat gaat vast voor de nodige problemen zorgen bij zijn nieuwe partner.

Ik ben benieuwd wat met die twee verdachten gaat gebeuren op het vliegveld :) Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Benthe11
Potlood
Potlood

Dankje :) Omdat ik bezig ben met het andere verhaal, en die leuker vindt, zal deze wel een beetje langzamer gaan. Maar het volgende stukje komt snel! :)
Plaats reactie

Terug naar “Het Duistere Complot”