Achter het raam van de plaatselijke pub in het kleine stadje, zat een meisje naar buiten te kijken. Ze streek in gedachten met haar vingers langs de natte raamlijst. Voor haar neus, op de vensterbank, stond een dampende kop chocolademelk.
In de pub was het behaaglijk warm. Er hing een gezellige sfeer. Er stond een schitterende kerstboom niet ver van de plaats van het meisje vandaan. Zachte kerstmuziek versterkte de kerstsfeer nog meer.
Het meisje richtte haar aandacht weer op het studieboek op haar schoot. Nog twee weken en dan zou ze kerstvakantie gaan vieren. Ze keek ernaar uit. Ze had nog nooit zoveel zin gehad om de kerst met haar familie te vieren. Ze miste haar zusje en haar ouders.
De deur van de pub ging open. Even huiverde het meisje door de koude wind die naar binnen blies.
Het belletje dat waarschuwde als er iemand binnenkwam, rinkelde even en de deur viel met een zachte pof weer dicht.
Het meisje keek op om te zien wie er binnen was gekomen. Het was een jonge, lange man. Hij had de kraag van zijn jas hoog opgetrokken en een sjaal om zijn hals. Op zijn hoofd zat een warme, wollen muts.
De man deed de sjaal af en trok de muts van zijn hoofd en meteen verstomden de gesprekken tot een zacht gefluister. Iemand mompelde zijn naam.
Nu was het meisje wel weer vol aandacht. Haar hoofd schoot omhoog en met een blik vol verbazing staarde ze naar de warrige, donkere haardos van de jongeman. Even zat ze verstijfd naar hem te kijken, toen richtte ze haar blik weer op haar boek. Ze las echter geen letter meer.
De jongeman liep naar de bar en trok zijn jas uit. “Een cappuccino, alsjeblieft,” hoorde het meisje hem zeggen. Ze vertrok haar lippen tot een smalle streep en probeerde de plotselinge warmte die haar was uitgeslagen weer onder controle te brengen. Een vuurrode blos lag op haar wangen.
Ze keek wat aarzelend zijn kant op. Twee meisjes liepen al naar hem toe en gingen naast hem zitten. Zwoel glimlachte de blonde naar hem. Hij flirtte terug.
“Flynn Harvey terug in Wickston,” zei de ander, een brunette, vol ontzag. “Hoe kom je erbij om ineens terug te keren?”
De jongeman glimlachte wat geheimzinnig en liet zijn blik even door de pub dwalen. Daarna keek hij de brunette weer aan. “Ik miste het stadje. Ik wilde mijn ouders weer bezoeken en met hen kerst en de jaarwisseling doorbrengen.”
Verward staarde het meisje naar haar boek dat ze in haar handen geklemd had. Ze hoopte vurig dat hij haar niet op zou merken en sloot haar ijskoude handen om de warme mok chocomelk. Ze nam een slokje en keek vanachter het montuur van haar zwarte Ray-Ban bril naar Flynn.
Hij glimlachte zijn perfecte tandpastaglimlach naar de brunette en speelde wat met de aandacht die hij kreeg. Hoe langer het meisje naar hem keek, hoe meer ze zich begon te ergeren aan zijn gigantische arrogantie en zijn torenhoge ego. Even dacht ze eraan om haar spullen op te ruimen en de pub te verlaten, maar die vernedering gunde ze zichzelf niet en daarom bleef ze zitten.
“Hoe lang blijf je hier?” vroeg de blondine slijmerig.
“Ik neem een lange pauze, misschien wel een van twee jaar lang,” antwoordde Flynn nonchalant. De brunette slaakte een verrast gilletje en greep hem bij zijn arm.
“Dat is fantastisch!” glimlachte ze overdreven vriendelijk.
Flynn liet zijn blik opnieuw door de pub dwalen en bleef even steken bij het meisje. Zij richtte haar aandacht meteen op haar studieboek en beet op haar lippen.
Haar gedachten dwaalden af. Het was inmiddels drie jaar geleden dat Flynn doorbrak en een contract kreeg bij een platenproducent. Zijn stem had iets magisch, dat moest ze toegeven. Flynn Harvey, afkomstig uit het simpele, doodsaaie stadje Wickston, groeide binnen een half jaar uit tot een wereldberoemde tienerster, wat uiteindelijk tot gevolg had dat hij alles en iedereen achterliet om nog succesvoller te worden dan hij al was.
“Ninah Cooper.” Zijn stem klonk ineens zo dichtbij dat het meisje haast haar chocolademelk over zichzelf heen gooide. Ze klemde haar vingers nog vaster om de mok en keek omhoog, recht in het lachende, razend knappe gezicht van Flynn.
“Flynn Harvey,” merkte ze sarcastisch op. “Wat een verrassing!”
“Mag ik bij je komen zitten?” vroeg Flynn met vermoorde onschuld. Ninah was zich heel goed bewust dat de aandacht van iedereen in de pub nu naar hen twee uitging.
Ze schopte haar vans uit en gooide haar benen op de bank waar ze op zat, zodat er geen plaats meer voor hem was. “Nee, sorry, de bank is bezet,” glimlachte ze, evenals met een onschuldig gezicht.
- Ik weet dat het lang geleden is dat ik heb gepost, maar ik ben dus terug! -