Zonder besef

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Wannabe
Balpen
Balpen

Ik heb echt geen idee voor een goede titel, dus als jullie wat weten zou het fijn zijn c:
~~

Discussies met verheven stemmen.
Gedachtes vergiftigd door haat.
Een symfonie van snerende klanken.
Wat eens zo kostbaar was, vergaat.

Hoop verloren in veelbelovende woorden.
Opgekropte woede zonder enig doel.
De tijd van gaan is aangebroken,
zonder besef van nog komend schuldgevoel.
Quoth the Raven, ''Nevermore''
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Het doet me op de één of andere manier aan politici denken. De leiders van de uitwassen in zowel links als rechts. Het is heel mooi neer gezet en ik heb het met bewondering gelezen. Als het werkelijk over politici gaat dat vind de titel juist bijzonder passend en anders heb ik enige toelichting nodig. ;-)
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
Wannabe
Balpen
Balpen

Het gaat meer over discussies/ruzies in het algemeen. Iedereen heeft daar zo'n zijn eigen ideeën over en zal het denk ik ook qua personen en situaties anders invullen c:. Een vriend van me dacht bijvoorbeeld aan ouders die gingen scheiden. Nu ik het zo lees vind ik jouw interpretatie wel interessant, goed bedacht c:. En bedankt voor je reactie!
Quoth the Raven, ''Nevermore''
artikel
Computer
Computer

Een gedicht waar ook ik eerst dacht dat het over de politiek ging. Daar heb ik zelf sowieso al iets mee, en daarnaast was het nog een duidelijk gedicht (wel met meerdere interpretaties). Mooi bedacht :D
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”