Lost

Hier kun je naar hartelust je One Shots kwijt die in het genre Drama vallen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.

Moderator: Patrick

Plaats reactie
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Een one shot van mij, zit een deel waarheid in... hope you'll like it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een zucht ontsnapte over haar lippen. Haar ogen staarden naar het lege e-mail gebied en de pinkende cursor. Hoe langer ze naar het lege scherm staarde, hoe groter de krop in haar keel leek te worden. Een paar keer probeerde ze rustig in en uit te ademen, maar het hielp niet. Niets kon het nerveuze gevoel stoppen. Voor een moment sloot ze haar ogen. Waarom ging ze dit ook alweer doen? Oh ja, dit was haar beste vriendin, een van de weinige personen die ze ooit echt vertrouwd had. Had, inderdaad. Want nu schoot er daar niet heel veel meer van over.
Met een kort gebaar legde ze haar vingers terug klaar op het toetsenbord. Ze moest het ooit doen en wel beter nu dan morgen.

Hallo,

Om eerlijk te zijn, weet ik niet goed wat ik moet typen. Ik weet niet zo goed hoe ik mezelf moet uitdrukken, zonder verkeerd over te komen. Misschien is het maar beter om gewoon direct te zijn. To the point…
Onze vriendschap was altijd al een beetje moeilijk geweest. Verboden, eigenlijk. We wisten beiden van in het begin dat het niet makkelijk zou zijn om elkaar te zien of te spreken. We zouden altijd voorzichtig moeten zijn, maar het moest ons wel lukken.
Het lukte ons aanvankelijk ook. We konden zelfs één keer afspreken. Iets wat niet heel vaak zou voorvallen. Uitzonderlijk zelf.
Daarna hadden we goed contact. Af en toe een sms, een mailtje. Het volstond. Maar dat werd langzaamaan minder. Je kreeg het drukker, ik kreeg het drukker. Ik begreep en begrijp dat je niet altijd meer de tijd had om binnen de paar dagen te antwoorden, maar de dagen werden weken en die weken werden na een tijd maanden.
Ja, ik heb een fout gemaakt in het verleden door alles te laten verwateren voor even. Ik nam meer initiatief, maar ik kan niet de enigste zijn die altijd de moeite doet. Een vriendschap moet nog altijd van twee kanten komen en ik geloof niet dat dit het geval nog was.
Het werd beter, na die fout, maar opeens ging het weer bergaf. Ik besloot je een mailtje te sturen met verontschuldigingen. Het was niet mijn bedoeling om ons contact alweer te laten vervagen en ik miste ons contact. Je smste me dat je terug zou mailen, maar we zijn nu drie maand verder en ik heb nog steeds geen mail gehad. En ik ben er 100% zeker van dat je mijn nieuwe mailadres ontvangen hebt. Want ik stuurde het mailtje daarmee.
En nu, moet je zien. Nu zit ik hier weer te typen. Niet wetend of ik hier een afscheidsmailtje van wil maken of nog een poging tot onze vriendschap…
Ja, een hele hoop gezever, maar wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat ik je mis. Ik mis jou, mijn vriendin, diegene die me tenminste begreep. Ik mis gewoon jou.

Kusjes.

Een traan rolde over haar wang toen ze het tekstje nogmaals overlas. Het pijltje gleed naar de knop “verzenden”, maar ze aarzelde. Moest ze dit wel doen? Was het wel aan haar? Of kon ze het gewoon zo laten?
Misschien moest ze nog even wachten. Zuchtend drukte ze op “opslaan in concepten”.
Nog een mailtje dat ze waarschijnlijk nooit zou versturen.
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Nou I like it :). Het kan inderdaad moeilijk zijn om een vriendschap vast te houden, ik heb zelf ook wat laten verwateren (zoals jij dat mooi verwoorde). Ik herken mezelf hier in, mooi.
Ik vind het mooi, een ander woord schiet me even niet te binnen. Ik denk dat vele mensen hetzelfde hebben, jammer genoeg.
Schrijffoutjes heb ik niet kunnen vinden en ik heb er naar gezogt. Goed gedaan ;)

Liefs, Floor
Shit happens, just flush it and move on!
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Story of my life...

Goed geschreven, maar ik vond de overgang van derde naar eerste en weer naar derde persoon een beetje vaag. Kan ook komen omdat ik half verwacht dat iedereen tegenwoordig in de eerste persoon schrijft, wat echt onzin is. Anyway, ja I like.

En nog even iets om te zeuren: ik vind het een beetje raar staan dat het verhaal begint met een zucht, en het eindigt ook met een zucht. Maar niet heel storend ofzo. Het was gewoon iets wat me opviel.
When the power of love overcomes the love of power.
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

@Floor, dank je voor je reactie, :D ik vind het ook echt jammer dat zulke dingen gebeuren. Het is misschien een troost dat je niet alleen bent daarin (niet verkeerd opvatten, het is nooit fijn, maar nouja..). Ben blij dat je je er toch in herkent, want ik heb nog steeds het gevoel dat er hier iets aan tekort is waat het gevoel beschrijft... maar dat zal misschien ook maar een idee zijn. Dank je!

@ejell, he, jij ook dank je voor je reactie! Tja, die overgang, ik schrijf oorspronkelijk in derde persoon, maar een mail kan je daar moeilijk in schrijven hé. Wish it was. Dan zou het versturen van zo'n soort mail veel makkelijker zijn. Die zucht... tjah, om eerlijk te zijn was ik daar ook niet helemaal tevreden mee, maar het beschrijft ongeveer het machteloze gevoel dat je hebt in zoiets. ^^ Toch apprecieer ik je eerlijkheid hierin, want ik heb er zelf ook aan gedacht, zeker bij die zuchten, dat het misschien wat raar kon staan ^^ dank je!
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Plaats reactie

Terug naar “Dramatische One Shots”