Het leven is niet makkelijk

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

hey ik heb al een lange tijd niets meer in onlineverhalen geschreven. dus begin ik soortvan hellemaal op nieuw :)
hier het begin van het verhaal over een meisje die het niet makkelijk heeft thuis.

"wat!!!" riep ik toen ik hoorde dat we gingen verhuizen. "Denk maar niet dat ik mee ga." maar ik moet wel. We hebben namelijk te weinig geld om de huur van het huis waar we nu in wonen te betalen. Morgen gaan we de eerste 2 huizen bekijken. Mijn kleine broertje Jimmy, maakt het niks uit. Hij is natuurlijk nog veel te klein om dat te snappen. Later op te middag, mijn broertje begint opeens te huilen. "Roos, kan jij Jimmy even verschonen?" roept mijn moeder vragend. "ik heb nu even geen tijd." Àlsof het niet erg genoeg is dat we gaan verhuizen. Moet ik ook nog een vieze luier verschonen. Ik moet minstens 4 keer per week op Jimmy oppassen. Ik verschoonde toch maar Jimmy`s luier zoals mijn moeder mij gevraagd heeft. Ik pakt de krijsende Jimmy uit de box en bracht hem naar de badkamer, waar ik hem tot slot verschoonde. Daarna zette ik Jimmy weer in zijn box. Die zelfde nacht kon ik niet slapen. Ik dacht alleen maar aan de verhuizing. Aan wat mijn vriendinnen ervan zouden zeggen. En mijn vriendje Jonas! Na een tijdje te lopen piekeren viel ik uiteindelijk toch in slaap. De volgende dag belde ik Jonas op. "met Jonas van doorn" hoorde ik aan de andere kant van de lijn. "met Roos!" voordat Jonas ook maar iets kon zeggen zei ik: " Ik ga verhuizen! Help!!" Jonas vroeg vol verbazing: " wat, wanneer, waarheen?" "vandaag gaan we 2 huizen bekijken. Verder weet ik ook nog niks. Maar beloof me dat we elkaar vaak gaan bezoeken ook al is het aan de andere kant van de wereld." zei ik "natuurlijk" zei jonas. "zonder jou kan ik niet leven, dat weet je toch." ik zei: "schat, ik ook niet zonder jou, heb je anders zin om mee te gaan. De huizen te bekijken. Dan weet je gelijk waar ik misschien ga wonen en met jou erbij is het gelijk wat leuker" "ik zou het even vragen. Wacht even." zei jonas rustig. Waarschijnlijk kan hij het nog niet helemaal geloven. Ik zelf eigelijk ook nog niet. "daar ben ik weer" zei Jonas "hey!" zei ik vol enthousiasme. Door Jonas vergeet ik een beetje de verhuizing. "ik mag mee" zei Jonas. "wanneer moet ik bij jullie zijn?"
"Om 11 uur gaan we rijden dus als je voor 11 uur er bent, dan komt het wel goed." zei ik tegen Jonas "oké dan zie ik je dan. Kan niet wachten om je te zien." vertelde Jonas me. "ik kan ook niet wachten om jou te zien, ik ga nu ophangen. Doei schat" zei ik tegen Jonas. Jonas zei:"oké tot zo dan, doei schatje." ik lege de telefoon neer en ging naar beneden. Ik zag mijn ouders op de bank zitten. Ze keken tv. Jimmy zat alweer te huilen. "pap, mam, Jimmy huilt hoor. Willen jullie hem gewoon in de box laten. Totdat hij stopt met huilen?" zei ik een beetje boos. "doe jij het maar, wij hebben nu geen tijd" zei mijn vader. Een beetje boos zei ik:" jullie hebben nooit tijd, Jimmy is pas 2 en ik moet voor hem zorgen." mijn ouders luisterde blijkbaar niet eens. Ik ging naar de box, en tilde Jimmy op. "heb jij weer poepie gedaan." zei ik met een hoog stemmetje tegen Jimmy. Ik verschoonde hem zoals gewoonlijk en lag hem weer rustig in de box, daarna gaf ik hem een klein kusje op zijn voorhoofd. "Jonas gaat mee, de huizen bekijken, dat is wel goed toch?" riep ik terwijl ik nog bij De box stond."ja! Doe wat je wil. Maar laat ons een beetje rusten, wil je?` riep mijn vader uit de woonkamer. Alsof ze zoveel doen, mijn vader gaat bijna nooit naar zijn werk. Vind je het gek dat we de huur niet kunnen betalen.hij werkt als bouwvakker. Als hij werkt, dan is hij ook heel de dag weg. Ik keek in de koelkast voor een ontbijtje. Een leeg pakje kaas, een half gevulde pak melk en boter. Verder stond er nog wat flesjes bier in. Ik keek in de kast. Om te kijken of er daar wel iets te vinden was. Het brood was op. Er lagen wel crackers. Ik pakte de crackers uit de kast en lag het op het aanrecht.
-Maaike-
Computer
Computer

Zwaar onderwerp om over te schrijven, een verhuizing omdat er te weinig geld is. Maar dat vind ik ook interessant en ik kijk uit naar hoe het verder gaat.

Je maakt me nieuwsgierig waarom de ouders niet naar het broertje om kijken en eigenlijk nergens naar omkijken. Hen heb je al een goede plek in je verhaal gegeven:)

Goed punt, dat er nauwelijks meer iets is in de koelkast. Typisch iets wat voorkomt bij geldnood.

Je gaat wat snel door het verhaal heen, in elk geval dat gevoel heb ik een beetje. Ze hoort dat ze twee huizen gaat bekijken, is boos, gaat slapen, belt haar vriend op en nodigt hem uit. Daar tussen verschoont ze een paar keer de luier van haar broertje en is ze boos tegen haar ouders. Dat is best veel in een middag, avond en een ochtend. Misschien kun je de gebeurtenissen iets verder uitwerken? Dan is de haast eruit, mits dat natuurlijk je bedoeling was. Dan moet je het natuurlijk zo laten ;)

Ik heb een paar tips voor je, waardoor je verhaal lekkerder leest ;)
1) Getallen onder de twintig en hele getallen worden voluit geschreven.
2) Wanneer iemand iets vertelt, kun je dit het beste om een nieuwe regel zetten (een enter, geen witregel). Dan wordt het ook gelijk duidelijker wie wat vertelt.

Ik hoop dat je iets aan mijn feedback hebt, kijk maar of je er iets mee kan ;)
Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

bedankt voor je reactie :)
ik ga je tips zeker gebruiken.
hier de volgende deel van het verhaal

Ik keek verder in de kast. En vond wat choco pasta. Ik smeerde mijn cracker met pasta en at het op. Ik gaf Jimmy de fles en keek op de klok. Kwart over 10. Zo laat was het al. Ik ging naar de badkamer en ging douchen. Na 15 minuten kwam ik uit de badkamer. Meestal douch ik langer. Maar ik wilde snel zijn. Vanwege Jonas. Ik ging naar de huiskamer om te kijken of mijn ouder nog altijd op de bank zaten. En ja hoor. Ze zaten nog altijd tv te kijken. Ze waren nog in hun slaapkleding. Ik zei tegen ze:"waarom zijn jullie nog niet omgekleed? Om 11 uur wilde we toch gaan rijden. Het is al." ik keek op de klok. "half 11!" ik pakte wat kleding uit mijn ouders slaapkamer en gooide het naar mijn ouders. Die nog altijd op de bank zaten. "wat doe je nou?" vraagt mijn moeder. "we gaan straks huizen bekijken, en jullie zitten hier op de bank te niksen." ik hoorde de bel, dat is vast Jonas. Ik ging naar de deur en ja hoor het was Jonas. Ik deed de deur open. "hey schat!" riep ik iets te hard. "hey" hij kuste me en ik liet hem binnen. We gingen naar de huiskamer en tot mijn grootte verassing waren mijn ouders omgekleed. Gelukkig maar. Wat zou Jonas wel niet denken. "hoi mevrouw en meneer de jong" zei Jonas tegen mijn ouders. "o hey Jonas, wat doe jij nou hier? We gaan zo weg hoor." zei mijn moeder tegen Jonas. "mam, ik zei toch dat Jonas mee gaat de huizen bekijken? Jullie waren natuurlijk tv aan het kijken en luisterde zoals gewoonlijk niet." zeg ik boos tegen mijn moeder. "o ja." Zegt mijn moeder. je ziet dat ze toneelspeelde "Nu Weet ik het weer." ik doe mee en zeg: "oké dan, Gaan we dan zo?" ik kijk op de klok en zie dat het nog steeds half 11 is. Dat is raar want het lijkt alsof er al minstens een half uur geleden is dat ik voor het laats op de klok keek. Ik kijk op mijn mobieltje en zie dat het kwart over 11 is. "wat!! Het is al kwart over 11. Die stomme klok is kapot! We moeten nu gaan." ik trek als een speer mijn schoenen aan en pak de schoenen van mijn ouders en gooi ze op de bank. Mijn ouders doen hun schoenen aan en ik, Jonas en mijn ouders rennen naar de auto. Mijn vader start de auto. Op dat moment bedenk ik me dat Jimmy nog in de box ligt. "stop!" roep ik "Jimmy is nog thuis!" ik stap de auto uit en ren naar binnen. Ik pak Jimmy en de schoentjes van Jimmy en ren weer terug naar de auto. "kan ik nu rijden?" vraagt mijn vader. "ja!" mijn vader start de auto en begint te rijden. In de auto help ik Jimmy met zijn schoentjes. Want die heeft hij nog niet aangetrokken. Per ongelijk trek ik zijn schoentjes fout om aan. Dus begon ik weer opnieuw. Na een uur rijden komen we bij het eerste huis aan. Een rijtjeshuis. Ik schrok. Dat hadden mijn ouders me wel kunnen vertellen. "een rijtjeshuis?" vraag ik boos.
Mijn ouders kijken me een beetje boos aan en stappen uit de auto. Ik stap ook uit de auto en pak Jimmy op En geef hem Aan mijn moeder. In de tussen tijd is Jonas ok uitgestapt. Ik geef hem een zoen en pak zijn hand. Gezamenlijk lopen we naar het huis. Huisnummer 13. Een ongeluksgetal. Veel geluk hebben we toch al niet. Mijn moeder belt aan. Na de tweede keer bellen word de deur opengemaakt. "hallo, wat kan ik voor jullie doen?" vraagt een wat oudere vrouw in de deuropening. Ineens horen we geblaf. Er komt een klein hondje aangewandeld. "woef" zegt Jimmy. " wij komen voor het huis. Ik heb laats nog met u gebeld, we hebben een afspraak om 12 uur. Sorry dat we een beetje te laat zijn. Ik hoop dat het alsnog geen probleem is" "ja, tuurlijk" zegt de vrouw een beetje chagrijnig. Ze laat ons binnen en laat alle kamers zien. Groot is het niet. Gelukkig zijn er wel 3 slaapkamers zodat ik geen kamer met Jimmy hoeft de delen. In ieder geval als we dit huis zoude nemen. We kregen nog een formulier en toen gingen we weer naar de auto. "wat een chagrijn zeg." fluister ik naar Jonas die nog altijd mijn hand vast houd. We stappen in de auto en rijden naar het volgende huis. Dit keer een appartement. "welke huisnummer is het?" vraag ik aan mijn ouders, terwijl ik voor de hoofdingang van de appartementen sta. "ik geloof nummer 10" vertelt mijn vader een beetje onzeker. Ik bel aan bij nummer 10. "hallo?" hoor ik door de spiekers. "hoi, wij kwamen voor het appartement." zegt mijn moeder door de spiekers. "dat is hier niet!" roept de vrouw boos. "o sorry." zegt mijn moeder verlegen. Maar de vrouw was al weg. Want ze antwoordde niet meer. "jij zei toch dat het nummer 10 was?" zegt mijn moeder boos tegen mijn vader. "ik zei ook dat ik het dacht, dat betekent dus dat ik het niet zeker wist!" zegt mijn vader. Er ontstaat een ruzie tussen de twee.
-Maaike-
Computer
Computer

Op de een of andere manier vind ik de vergeetachtigheid van haar ouders een beetje komisch :$ Ik zie ze een beetje als verstrooide mensen die stil staan in de tijd, terwijl alles aan hen voorbij gaat. ^.^

Ik ben benieuwd welk huis ze uiteindelijk kiezen, maar ik zou ook graag wat meer lezen hoe ze eruit zien. Dat ze drie kamers hebben, das natuurlijk leuk. Maar, wat vind je HP er verder van? En de ouders, hoe reageren zij erop. Ondanks hun afwezigheid of de ruzies, laten ze toch wel iets merken? :)

Misschien een gekke vraag, hoe heet het meisje eigenlijk? :$

Schrijf vooral verder!

My head is a jungle...
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

de ouders luisteren niet wat roos zegt.
ja dat is een goede tip.

HP????

Roos dat kwam in het verhaal voor. bevoorbild dat de ouders vroegen: Roos kan jij Jimmy even verschonen. en later in het verhaal komt haar naam heel vaak voor
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

"Stoppen nu!" roep ik hard naar hen. "je hebt toch wel een brief met het adres of zoiets?" "ja, die heeft je moeder." zegt mijn vader al wat rustiger. "niet, die had jij hoor, schuif nou niet alles op mij!" zegt mijn moeder boos. En de ruzie ging weer verder. Ik pakt de autosleutels uit mijn moeders tas en liep naar de auto. Jonas liep achter me aan. "wat ga je doen?" vraagt Jonas me. "ik kijk of die briefen hier liggen." antwoord ik. Ik onderzocht de auto van top tot teen. Nou ja, beter gezegd van dak tot wiel. Na ongeveer 2 minuten vond ik uiteindelijk de papieren. Nummer 15 was het. Ik lag de papieren weer terug en ging naar het huis. Mijn ouders waren nog steeds aan het ruziën. Ik drukte op de bel. Nummer 15. "goedendag" zegt de man van het appartement. Mijn ouders stopte met ruziën, omdat ze de man hoorde. Dus ze luisteren wel als die vent iets zegt, maar als ik iets zeg dan ben ik onzichtbaar. Mijn vader zegt snel: hoi, wij komen voor de appartement." "o oké kom maar binnen" zegt de man. Ineens hoorde we een gezoem. Door die gezoem konden we de deur openen. We gingen met de lift naar de tweede verdieping. De man stond ons al op te wachten. Hij geeft ons netjes de hand. "welkom, ik ben Hans pluim." zegt hij vriendelijk. "jullie komen voor het appartement?" "ja, ik ben Henk de Jong dit zijn mijn vrouw Michelle, mijn zoontje Jimmy, mijn dochter Roos en haar vriend Jonas." vertelt mijn vader. "kom binnen" zegt de man en laat ons binnen. Hij laat ons alle kamers zien en vertelt iets over het appartement. Hoe oud het is, blablabla. Zo saai. Ik kan in slaap vallen. Maar ik denk dat dat een beetje gek is als ik hier ineens neer plof. Wat zou die Hans wel niet denken. Na de huisbezichtiging gingen weer naar huis. Jonas mocht die avond bij ons eten. Het was heel gezellig. Een paar weken later hadden we al vele verschillende huizen bekeken. In de middag besloot ik te computeren. Ik logde me in, in MSN en keek wie er allemaal online was. "ja Jonas is online." denk ik hardop. Hopelijk heeft niemand dat gehoord. Ik begin met hem te chatten:

Roos: hey <3
Jonas: hey schatje van me
Roos: hoe is het met je?
Jonas: goed hoor en met jou?
Roos: ook goed.
Jonas: mooi zo
Roos: :D
Jonas: asdfjgkop
Roos: wat? Dutch please
Jonas: o sorry, mijn kat liep over mijn toetsenbord
Roos: o xD

Jonas heeft een kat. Beter gezegd een kitten. Want ze is nog maar een paar weken oud. Ze heet Kitty. Jonas heeft haar gevonden op straat. Ze was helemaal verhongerd en blijkbaar had ze geen baasje of iets dergelijks.
Jonas besloot haar dus mee te nemen. Ze gingen naar de dierenarts. Daar bleef ze een tijdje en toen ging ze mee naar Jonas zijn huis. Jonas zijn ouders wilde eerst niet dat Kitty bleef maar na veel zeuren en bedelen mocht ze toch blijven.

Jonas heeft je een buzzer gestuurd.
Jonas: ben je er nog?
Roos: ja sorry, ik was aan het dromen.
Jonas: alweer :D
Roos: je kent me toch, dromenland is de leukste bestemming die er is. :D en jij bent de leukste jongen van de hele wereld

"Roos, kom je even naar beneden" roept mijn vader van beneden. Ik negeerde het. Jonas is veel belangrijker dan wat dan ook

Jonas: zullen we morgen naar de bioscoop? De laatste dag voor dat school weer begint. Dan kunnen we toch iets leuks gaan doen?
Roos: ja lijkt me leuk. Hoe was je herfstvakantie?
Jonas: wel leuk. Gelukkig dat ik jou nog een paar keer heb kunne zien. Zonder jou had ik de vakantie niet overleefd. :-*
Roos: ik ook niet zonder jou.

"Roos, kom nu!" roept mijn vader weer. Als hij me nodig heeft moet hij maar naar me toe komen. Dat moet ik toch ook altijd.

Jonas: ik hou van je.
Roos: ik ook van jou

"kom nu!" roept mijn vader weer. Ik besluit toch maar te reageren. "wat?" "kan je even komen, we moeten iets met je bespreken." roept mijn vader terug. "oke" zeg ik teleurgesteld. Ik wil liever met Jonas chatten.

Roos: ik moet nu offline. Mijn ouder willen me spreken. Ik ben benieuwd waar over.
Jonas: oke, love you
Roos: love you too <3

Ik logde me uit en ging naar beneden. Mijn ouders zaten aan de keukentafel. "wat het ook is, ik heb er niks mee te maken." zei ik voordat ze me van iets beschuldigen. "nee, dat is het niet. Ga zitten" zegt mijn vader rustig. Ik ging zitten en keek mijn ouders verbaasd aan. "we hebben nu genoeg huizen bekeken om er een uit te zoeken." zegt mijn moeder. " laat mij het word doen" zegt mijn vader. " je moeder en ik dachten dat we nu we, genoeg huizen hebben bekeken om er een te kunnen uit zoeken." mijn moeder kijkt mijn vader een beetje boos aan. " dat zei ik toch ook, wat heeft dat voor zin om het zelfde te zeggen dan ik." zegt mijn moeder boos. Er ontstaat zoals altijd een ruzie. "kunnen we verder gaan?" vraag ik. "Ehm, ja natuurlijk. Hier zijn alle formulieren van alle huizen. Zoek er een paar uit dan gaan we daar tussen kiezen." zegt mijn vader en legt de formulieren voor me op tafel. " ik pak er een paar uit en samen besluiten we welk huis we zullen nemen. Het word een huis met 3 slaapkamers, een keuken die een open deur heeft naar de huiskamer en een badkamer. Verder nog een klein tuintje. Het goede is dat er geen trap is. Dat kost dus geen moeite om naar mijn kamer te gaan. Het is helaas wel een stuk kleiner dan ons huis nu. Maar wat moet dat moet zeggen ze altijd. Ik besluit om naar boven te gaan om te kijken of Jonas nog online is. Helaas, Jonas is al offline. Ik schrijf hem een offlinebericht. 
-Maaike-
Computer
Computer

HP betekent hoofdpersoon (personage), ik wist even niet meer hoe ze heette vandaar. Maar nu weet ik het wel, dank je! En ik zal het onthouden :D (ik ben heel slecht met namen onthouden :$ )

Ik vind dat je het gemopper tusen de ouders weer goed hebt beschreven. Het belooft weinig goeds en ik hoop niet dat er straks een scheiding zit aan te komen :(

Een paar kleine taalfoutjes:
Ik lag de papieren weer terug en ging naar het huis.
lag = legde
Door die gezoem konden we de deur openen.
die gezoem = dat gezoem
laat mij het word doen
word = woord

Heb je al een kijkje genomen bij de schrijflessen? Misschien vind je daar nog wat handige tips voor je verhaal :) http://onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=87

Ga zo door!

My head is a jungle...
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

ja sorry ik kom uit duitsland. Woon daar nu sinds 4 jaar.
mijn nederlands is niet meer das wat het geweest was :D

bedankt voor je reactie :D

morgen zet ik het vogende stuk op online verhalen
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

het volgende deel van het leven is niet makkelijk
wilde het vroeger hier neer zetten. Maar was het vergeten :)

Lieve Jonas,
Ik hoopte dat je nog online was. Maar helaas is dat niet zo. Ik wild je vertellen dat we een huis gevonden hebben. Het word het huis in Gouda. Het adres stuur ik je nog wel. Ik ga je ontzettend missen. Maar we gaan elkaar vaak genoeg bezoeken. We moeten nog even met de makelaar enzo praten voor het huis. Eind volgende maand gaan we dan van hier weg. Ik zal je meer vertellen als ik meer weet. Tot morgen. Schrijf je me nog een SMS of dergelijks voor de tijd van onze date enzovoort.
Heel veel kusjes van je Roos <3

Ik klik op versturen en kijk op Hyves. Misschien dat ik nog wat berichtjes of krabbels heb.
Een krabbel van Ismay, mijn beste vriendin:

Hey Roosy,
Lang niet meer gesproken.
Hoe gaat het met je?
Met mijn goed.
Hoe was je vakantie?
Ik was in Kreta.
Echt super gaaf, daar moet je ook een keer heen.
Ik heb daar zelfs een leuke jongen ontmoet.
Ik vertel je het maandag op school wel :)
Ik hoop dat ik een krabbel terug krijg

Xxx Ismay

Ik besluit haar terug te krabbelen:

Hey Isy,

Met mij gaat het goed hoor.
Afgezien van het fijt dat ik eind deze maand ga verhuizen en ik dus bijna naar een andere school ga :(
Ik ga jou en de anderen ontzettend veel missen.
Zelfs meneer Dam.
Maar mijn vakantie was wel OK.
Cool, Kreta lijkt me ook wel gaaf :)
Oke tot maandag dan

Xxx Roosy

"Roos eten!" roept mijn moeder. Lekker avondeten. Na het eten ging ik nog even op de computer en daarna ging ik naar bed en las nog even een boek. Wat! 23 uur. Ik moet maar is gaan slapen. Wat kan de tijd toch snel gaan. Na een tijde val ik in slaap. De volgende dag zie ik dat ik een SMS heb. Is zien:

Hey schatje,
Ik wilde even zeggen dat als het je uitkomt ik je om 6 uur vanavond kom ophalen voor een etentje en daarna gaan we gezellig naar de bios.
Schrijf je terug of het lukt of niet?

Xxx Jonas <3
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Heey,
Leuk verhaal! Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat!

Alleen moet je wel beslissen in welke tijd je schrijft. Je schrijft soms in de tegenwoordige tijd en soms in de verleden tijd. Ik vind dat vrij vervelend en verwarrend.
Bijvoorbeeld bij het laatste fragment dat je gepost hebt:

'Na het eten ging ik nog even op de computer en daarna ging ik naar bed en las nog even een boek. Wat! 23 uur. Ik moet maar is gaan slapen. Wat kan de tijd toch snel gaan.'

Bij de eerste zin gebruik je de verleden tijd, maar bij de volgende zinnen gebruik je opeens weer tegenwoordige tijd.
En zo ook bij de andere fragmenten, bijvoorbeeld bij het tweede:

'Per ongelijk trek ik zijn schoentjes fout om aan. Dus begon ik weer opnieuw.'

Hier gebruik je eerst tegenwoordige tijd en in de volgende zin opeens verleden tijd. Misschien ben ik de enige die zich daaraan ergert, maar probeer er toch op te letten :)

Nutella
Life is a book and those who do not travel only read one page.
-Maaike-
Computer
Computer

Oh, wat leuk dat je in Duitsland woont! Bevalt het?

Leuk vervolg stukje. Ik ben benieuwd hoe haar vrienden erop zullen reageren dat ze gaat verhuizen en hoe de date met Jonas zal zijn :)

Ik ga weer even de spellingscheck spelen (A)
girl schreef:Ik wild je vertellen dat we een huis gevonden hebben.
wild= wil
Het word het huis in Gouda.
word = wordt
Met mijn goed.
mijn = mij
Afgezien van het fijt dat ik
fijt = feit

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat :D

My head is a jungle...
girl
Puntenslijper
Puntenslijper

ja hoor, kom nog vaak ff naar nederland naar mijn opa en oma enzo

thx voor je reactie :D
hier het vervolg

Ah, wat lief. Ik besluit terug te schrijven met daarin dat het kan. Eigelijk moet ik het eerst mijn ouders vragen. Maar hen zullen het toch niet merken als ik ineens weg ben. Ze hebben me als peuter zelfs een keer in een kinderboerderij vergeten. Wel raar, je gaat daar toch heen om je kind een plezier te doen, dus hoe kan het zijn dat je dat zelfde kind daar per ongelijk vergeet. Ik besluit te gaan ontbijten. Een broodje kaas. Ik hou van Goudse kaas. Waarschijnlijk omdat ik in Gouda ben geboren. En nu gaan we ook nog is in Gouda wonen. Waar zijn pap en mam eigelijk? Vraag ik me af. Anders roepen ze me altijd dat ik wakker moet worden. Want ze willen niet dat ik heel de dag op bed leg. Maar Zelf liggen ze de hele tijd te luieren. Ik pak mijn badjas en besluit om naar beneden te gaan om te kijken waar mijn ouders zijn. ''Pap? Mam?'' roep ik. In de huiskamer schrik ik. ''O My God'' roep ik van schrik. Allemaal flessen bier, wijn enzovoort. Paar op de kast, op de tafels, op de grond en zelfs op de tv!! Ik liep verder de huiskamer in het zie mijn ouders daar op de grond leggen alsof er net een aardbeving is geweest en hun net gevonden zijn na 3 weken. Ik schud mijn ouders heen en weer. ''pap, mam'' wakker worden!!'' roep ik in de oor van mijn ouders. ''wat nou!!'' roept mijn vader. Hij kijkt heel moe. ''kijk is om je heen! Dat kan zo niet verder gaan hoor'' vertel ik mijn vader. Ik pak een vuilniszak en doe daar in alle flessen en dergelijks. Die breng ik later wel naar de glasbak. Ik zie een fotolijstje met daarin een foto van Jimmy toen hij nog maar een paar maanden oud was. ''echt een schatje'' zeg ik hard op. En toen driegden het door mij door. Jonas, waar is hij eigelijk. Je weet maar nooit wat mijn ouders hebben gedaan toen ze zo dronken waren. Ze hebben Jimmy zelfs een keer in de badkamer opgesloten. Hij was zo hard aan het janken dat ik er gelukkig wakker van werd en hem daaruit haalde. Ik word niet snel wakker. Ik ren naar Jimmy zijn kamer. Ik besluit heel zijn kamer te onderzoeken. Zijn kast in vorm van een Auto. Echt overal. Maar nee geen Jimmy te vinden. Ik ren heel het huis door en bekijk alle kasten enzovoort. In de huiskamer aangekomen leggen mijn ouders nog altijd op de grond. Ik geel in mijn vaders gezicht: ''Pap!! Waar is Jimmy!!!'' ''weet ik veel'' zegt mijn vader half slapend. Ik ren naar buiten en besluit om in de bosjes te kijken. Ineens hoor ik gehuil. ''Jimmy??'' roep ik. Weer dat gejank. Ik volg het geluid en kom uit in een bosje die ik nog niet bekeken had en ja hoor Jimmy helemaal onder het grond en midden op zijn hoofd ligt een vies blaadje. ''Jimmy, waar was je nou'' zeg ik. Ik pak Jimmy op en omarm hem. Toen bedacht ik me dat ik hier in mijn badjas rond loop en iedereen mij zo zou kunnen zien. En wat zullen ze denken als ze Jimmy zien. Zo vies dat hij is. Ik ren naar binnen met Jimmy op mijn arm en roep naar mijn ouder: ''jullie moeten wat beter oppassen. Als dat nog een keer gebeurd ga ik naar de jeugdzorg'' Misschien dat ik dat wel moet doen maar straks word Jimmy afgepakt. Dus dat voorlopig nog niet. Mijn ouders antwoordde niet eens. Ik liep met Jimmy naar de badkamer. Zet Jimmy op een stoel en draaide de kraan van het bad aan. Ik liet het bad half vol lopen en kleedde Jimmy uit en legde hem voorzichtig in het bad. Natuurlijk ondersteunde ik Jimmy. ''nat'' zegt Jimmy. ''Haha ja nat is het zeker. We zijn vergeten je de regenjas aan te trekken'' zeg ik voor de grap. ''ja!!'' zeg Jimmy dromend. Even later toen Jimmy helemaal schoon was trok ik hem schone kleertjes aan en lag hem in zijn box. Ja en nu ik nog douchen dacht ik. Echt geen zin zeg. Ik ging gewoon lekker op de bank leggen en deed de tv aan. Bijna niks op tv. Nou ja ik zap op geluk. O een leuke film over tienerliefde. Ja die ga ik kijken. Ik keek naar de grond waar mijn ouders nog altijd lagen. Ik wilde iets zeggen maar toen bedacht ik me dat dat toch niks helpt. Ik ga gewoon de film kijken. Even later hoorde ik de deurbel. ''Roos deurbel'' roept mijn moeder. ''o die hoor je wel!'' Ik liep naar de voordeur. Kan niemand belangrijks zijn dus maak niet uit dat ik in mijn badjas rondloop. Ik deed de deur open. Ik zag er een vrouw staan met een raar koffertasje. Ik wist niet of het nou een koffer is of een tas dus noem ik het maar koffertasje. Ze had een pak aan met een stropdas. Vind ik meer voor mannen maar ja dat moet zij weten. ''hallo, jij bent denk ik roos de jong?'' zegt de vrouw een schud mijn hand. ''ehm ja, en u bent??'' vraag ik verbaasd. ''ik ben van de jeugdzorg.'' vertelt ze. Mag ik binnen komen en met je ouders praten?.'' ''nee mijn ouders zijn niet thuis'' lieg ik. Wat zou ze wel niet denken als ze mijn ouders daar op de grond zien leggen. ''o'' zegt de vrouw. ''waarom bent u hier eigelijk?'' vraag ik. ''ik kreeg een telefoontje dat er een jongetje buiten aan het huilen was en dat niet de eerste keer is. Dus besloot ik om langs te komen.'' vertel ze me langdradig.
-Maaike-
Computer
Computer

Oei, dat beloofd wat als jeugdzorg zo snel op de stoep staat. Ik vind dat haar ouders wel heel raar doen, op de een of andere manier lijkt het heel plots te zijn veranderd. Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren!

Ik mis in dit stukje de alinea's, nu is het een blok tekst zonder dat er ergens lucht tussen zit. Wanneer er een nieuw stukje begint, is het het beste om een enter te plaatsen (Geen witregel)
En toen driegden het door mij door
driegden is drong ;)

Ga zo door!

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”