Mijn wens

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Luz
Nieuw
Nieuw

Dit is mijn allereerste gedicht, dus tips zijn meer dan welkom (:

Ik wou dat ik
In mijn hart kon kijken.
Kon zien wat daar verborgen ligt
Verborgen voor mijn hersenen
Onmogelijk te bereiken.

Ik wou dat ik
Mijn gevoel kon horen.
Kon luisteren naar wat ik zelf wil
En niet naar hoe het klinkt
In andermans oren.

Ik wou dat ik
Er woorden voor had.
Het onmogelijke beschrijven
Eindelijk kon zeggen
Waar ik nou eigenlijk mee zat.
Laatst gewijzigd door Luz op 22 nov 2012 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
You Only Lives Ones

Take everyday, like it's your last one.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hello, hello^^ Ik heb de eer om je als eerste welkom te heten op het forum, dus: welkom op OV :D we hebben hier een voorsteltopic waar je jezelf voor kan stellen: http://onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=15 . Altijd gezellig om meer achter de nickname en achternaam te kennen^^

Over je gedicht, ik moet eerlijk zeggen dat ik bar weinig verstand van gedichten heb. Dus inhoudelijk kan ik je weinig tips geven. Wel iets over de opzet, ik vind persoonlijk punten bij gedichten niet zo mooi. Behalve als ze echt een zin afsluiten. Maar ik heb altijd het idee dat punten het vloeiende van gedichten onderbreken, waardoor ook de verschillende interpretaties verdwijnen. Om het lekker ingewikkeld neer te zetten xD
Maar je gedicht zelf vind ik mooi, het is ook goed duidelijk wat je bedoelt^^ en ik ben zeker blij dat je het niet laat rijmen, het is moeilijk om daarmee boven de categorie sinterklaasgedichten uit te stijgen :p so good job with that!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Luz
Nieuw
Nieuw

Heehooi!

Allereerst: Bedankt voor je reactie!
Ik heb mezelf net even voorgesteld:)
Verder, bedankt voor je tip, ik heb op sommige plekken de punten weggehaald, misschien vindt je het zo wel wat?

Dat ik het niet heb laten rijmen, is niet helemaal waar:) Ik heb namelijk steeds geprobeerd om de tweede en de laatste woord van elk stukje op elkaar te laten rijmen. Het is misschien een wat raar idee inderdaad, maar ik dacht, laat ik eens horen wat jullie er van vinden :)
Het valt dus blijkbaar niet eens op :P

Groetjes!
You Only Lives Ones

Take everyday, like it's your last one.
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

Hallo!
Ik vind het een heel goed gedicht.
Ik heb het niet gelezen met de punten er in, maar kan me zo voorstellen dat dat inderdaad niet lekker weg leest.
Ik ben benieuwd naar je volgende gedicht!
For sale: Babyshoes, never worn
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”