__________________________________________________________________________________
Ze zeggen altijd dat je jezelf moet zijn. Maar zodra je dat doet, hoor je er niet meer bij. Want jezelf zijn, betekent anders zijn. Anders zijn is slecht. En ik, ik ben anders. Ik ben het meisje met de legerbroek en het leren jack, het meisje dat haar lange bruine haren langs de ene kant heeft afgeschoren. Ik ben het meisje met de stretch in haar oor en met de zwarte boots. Ja, dat ben ik.
Ik trok me nooit veel aan van wat anderen van mij dachten. Ik was mezelf en daar was ik blij mee. Niemand vond mijn kledingstijl of manier van doen een probleem. Maar dat was vroeger.
Sinds we verhuisd waren, was alles anders. Nieuwe school, nieuwe buurt, nieuwe mensen. Niets was meer hetzelfde. Mensen begonnen zich te ergeren aan mijn kledingsstijl, alsof er iets mis mee was. Ik begon toch ook niet te zeuren over hun roze jurkjes en glittertopjes? Mensen lachten om me, wezen naar me. Ik was toch gewoon mezelf? Dat is toch belangrijk, jezelf zijn. Of was erbij horen belangrijker?
Sinds we waren verhuisd, had ik bijna geen contact meer met mijn oude vrienden. We woonden nu ook erg ver uit elkaar en konden alleen via internet en telefoon contact houden. Op mijn nieuwe school, had ik maar één vriendin, Annabel. Annabel was perfect. Ze had lang, blond haar, blauwe ogen en ze was mooi slank. Ze droeg altijd heel girly rokjes of kleedjes, waaronder haar lange benen pronkten. Natuurlijk was ik wel jaloers op haar, ik bedoel, wie niet? Ik snapte eigenlijk niet waarom ze ooit vriendinnen met me wilde worden. Ik was zowat het tegenovergestelde van haar. Zij was een echt meisje en ik, tja ik was gewoon Britt.