Mijn eerste verhaal weer na zo'n tijd (:
____________________________________________________________________________________
“Gaat alles goed?” vroeg Amani-Safira bezorgd. Ze staarde me aan met haar grote, ronde hazel kleurige ogen. Het was pas een maand geleden dat mijn moeder was overleden na een kort ziektebed. Het deed me nog altijd pijn haar te moeten missen. Gelukkig kon ik altijd terecht bij Amani haar familie. Mijn vader dat was een ander verhaal. Voordat mijn moeder Elisa overleed werkte hij al veel, maar na haar dood zag ik hem helemaal niet meer. Hij was een advocaat en hij was altijd met zijn werk bezig. Het is dat hij mijn papa is, maar ik heb nooit een band met hem gehad. Met Oscar McCharty daar in tegen had ik een geweldige band, hij was net een vader voor me en zijn vrouw Seriel zorgde ook uitstekend voor me.
“ Mwah best met jou?”
“Ja, geweldig leuk dat je het vraagt. Ik kreeg vrijdagmiddag bericht dat ik na mijn VWO diploma mag studeren in Amerika. Aan de Brown Universtiy!”
Ik schoot in lach om het gezicht van Amani-Safira die in het rond sprong, haar zwarte krullen danste in het rond. Hierna schoot ook Amani-Safira in de lach.
Helaas zaten Am en ik niet bij elkaar in de klas. Amani zat in 5 VWO en ik in 4 havo. Dat kwam doordat Am altijd al slimmer was dan mij. In de brugklas zaten Amani en ik wel bij elkaar in de klas. Allebei volgende we havo, totdat Amani op iedereen voorliep, er werd haar toen geadviseerd om naar het VWO te gaan. Waarom ik dan een klas lager zat en we niet gelijk liepen? Tsja ik was namelijk zo dom om vorig jaar op 1 tiende punt te blijven zitten.
“Charlie, je luistert helemaal niet naar me. Heb ik alles voor niets verteld pfft.”
“Mmm, wat zei je, Am?”
“Nee, niks laat nu maar weer zitten. Ik zit je verdomme iets belangrijks te vertellen en je luistert gewoon niet.”
Amani trok haar arm uit de mijne en beende boos weg. Am was af en toe een apart geval. Ze kon namelijk zo boos zijn en je dagen negeren, en opeens praatte ze dan weer tegen je. Misschien kwam dat wel door haar Marokkaanse temperament. Ik wist het bijna wel zeker, haar moeder mevrouw McCharty was namelijk ook zo. Ik schrok op uit mijn gedachten en slenterde verder over het schoolplein. Op het plein zag ik als gewoonlijk de skaters met zijn alle staan. Toen ik er langs liep rook ik een zachte wiet lucht. Ik negeerde het en stapte de school binnen.. Mijn telefoon trilde in mijn zak, ik viste hem er uit en keek naar het verlichtende beeldscherm. Er was een sms’je binnen gekomen van papa. Er stond niet veel bijzonders in, alleen dat hij niet mee at doordat hij een werkoverleg had. Het waren maar zes woorden die een korte zin vormde. Hoe kon iemand zo gevoelloos zijn. Mijn telefoon propte ik weer in mijn zak en liep verder naar het lokaal.