kerstverhalen

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
baz
Nieuw
Nieuw

Mijn vraag is....hoe schrijf je een pakkend,creatief, romantisch, sfeervol kerstverhaal in 2012?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je stelt wel veel eisen haha xD
ik moet zeggen dat kerstverhalen totaal niet mijn genre is, de boodschap enzo is wel mooi, maar komt meestal geforceerd over. The nightmare before christmas is wat dat betreft een hele mooie uitzondering^^
Wow, moeilijkere vraag dan ik dacht xD het is echt niet mijn genre haha :p over een nutteloos antwoord gesproken --'

Wat ik zou doen is sowieso krachtige personages erin zetten. Dus van die mensen wiens karakter na één keer al duidelijk is. Want ik denk dat het om een kort verhaal gaat? Dan heb je dus minder tijd om het karakter van je personages duidelijk te maken.
En beschrijf de sfeer goed. Wil je een tegenstelling maken door het eerst koud en kil over te laten komen, dan moet je alles lekker koud en kil beschrijven :p lekker beetje overdrijven^^
Verder... eh... qua onderwerp zou ik echt niets kunnen bedenken xD als je er nou een horrorverhaal van wil maken, met heel veel duisternis, dan zit je bij de juiste persoon :p maar je wil het romantisch. Hopelijk reageert er nog iemand die daar meer mee heeft dan ik :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
DropsOfJupiter
Balpen
Balpen

Nouja, zoals Saskia hierboven ook al zegt, kerstverhalen zijn niet echt mijn genre. Ik ben het met haar eens dat de boodschap wel mooi is, maar die boodschap (kerst is gezellig en samenzijn en happy ending), dat weet ik nu wel.
De tip over krachtige personages is al gegeven, hoewel ik niet allemaal sterke, dominante figuren zou neerzetten. Tenzij je een of andere kerststrijd wil, dan is dat wel handig. :P
maar het is ook fijn als je boven de cliches uitkomt. Een keer niet een gezellig kerstdiner met opa en oma en de schoonfamilie. Een keer NIET een goed einde.

Voor de rest, tja, kerstverhalen .. Ik ben er niet zo weg van.

Hopelijk zijn er andere die helemaal into de kerstsfeer ontiegelijk veel tips heeft om het beste kerstverhaal te schrijven, want als ik zo teruglees heb je aan deze reactie eigenlijk helemaal niets.
"the truth is this: sometimes they don't want to be written down in poems, arms pinned to the ground by heartfelt words and broken promises."
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”