Igneal - Een avontuur zonder begin

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Hij laat haar liggen! Dat maakt het verhaal wat spannender. :p En sowieso komen ze elkaar weer een keer tegen, zo werkt dat nu eenmaal in schrijverswereld, haha.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
MissRolex
Balpen
Balpen

Ik ben nu wel aan het twijfelen... Als hij haar laat liggen is dat precies zo zielig voor haar, maar aan de andere kant is het idd wel spannender.
Ik ga gewoon ook voor zijn 'slechtere' kant :P. Hij laat haar achter en zoekt alleen naar de Igneel.
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Waarom vinden vrouwen toch altijd dat mannen per se eikels zijn als ze een meisje laten zitten.
Zíj duikt met hem in bed. (Of nou ja, zonder het bed dan... xD) Daar is hij haar toch niks voor verschuldigd. Ze kennen elkaar amper!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Nou sorry hoor als een vent zonder dag te zeggen er vandoor gaat als we seks hebben gehad xD, dan vind ik hem een eikel xD
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik vind dat toch een beetje afhangen van de situatie, hoor. :p
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik ga ook voor laten liggen. :twisted:
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ben het met jodie eens :P

hoeba hoeba en dan laterrrrrr is niet echt heel sociaal ;P

Ik ga proberen vanavond een stukje drbij te schrijven!
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Christian Damen schreef: is niet echt heel sociaal ;P
Klopt :D was dat de bedoeling dan? :P
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dit keer een iets kleiner stukje, aangezien het volgende keuzemoment nogal snel is. Betekent wel dat ik waarschijnlijk dit weekend nog een volgend stukje zal gaan schrijven (als jullie snel genoeg stemmen natuurlijk ;-)

Ik heb ook een paar vraagjes :) Ik zou het heel erg waarderen als jullie die zouden willen beantwoorden!
(Want dit is uiteindelijk ook een gewoon verhaal, waar ik ook wel een beetje feedback op wil ;-)

1. Wat vonden jullie van het seks-gebeuren? Goed/minder goed/slecht? Of miste er wat? :P
2. Wat vinden jullie tot nu toe van het hele concept RPG-stijl verhaal met Multiple Choice?
3. Wat vinden jullie van de karakters tot nu toe? (Vooral: Igneal, Steenman, Alana)
4. - Komt na dit stukje:

En nu; Doubly Reversed Stockholm Syndrom...

===========

Zijn ogen gleden van haar gezicht naar haar schouders, en vervolgens naar haar rug. Hij liet zijn ogen even rusten op de grote wond op haar rug en wilde zich net weer naast haar laten zakken, toen zijn aandacht werd getrokken door een wond op haar zij die hem niet eerder was opgevallen, vlak onder haar arm. Met ingehouden adem bracht Igneal een trillende hand naar Alana en legde deze voorzichtig op de wond. Al zijn spieren verstijfden toen Igneal beseft dat hij het niet verkeerd had gezien; de wond, die de vorm van een hand had, bleek een exacte afdruk van zijn eigen hand te zijn, de hand van Igneal, de hand waarmee hij vlammen kon oproepen, vlammen die Alanas prachtige huid hadden ontsierd en voor altijd verminkt.
Met een misselijkmakend gevoel krabbelde Igneal achteruit. Adrenaline gierde door zijn lichaam en in paniek griste Igneal zijn shirt van de steen af en zette opnieuw een paar passen achteruit.
Hij was het geweest. Dat was waarom het meisje er niet met hem over had willen praten, dat is waarom ze had getrild van angst bij iedere aanraking van zijn handen.
Maar waarom was zij nu bij hem? Waarom had ze hem gered, waarom was ze met hem gevlucht en had ze de nacht met hem doorgebracht? Als hij verantwoordelijk was voor haar wonden, als hij de man was die haar zo had toegetakeld, waarom leek ze dan zoveel om hem te geven? En waarom koesterde hij nu deze gevoelens voor haar? Hoe kon hij zoveel voelen, voor iemand die hij klaarblijkelijk voorheen zoveel had gehaat.
De vragen werden Igneal te veel, en met zijn handen tegen zijn hoofd aangeduwd, rende hij de grot uit, de heuvels in. Hij rende en rende totdat het hem zwart voor de ogen werd, en uitgeput stortte hij ter aarde.

Nadat hij even had gerust, hervond Igneal zijn redelijkheid. Hij trok zijn shirt weer aan en probeerde zich te oriënteren. Hij had een flink stuk afgelegd, en het leek erop dat hij het einde van de heuvelrug had bereikt. Vóór zich, in een klein dal, zag hij een klein stadje liggen. Rook kringelde uit de schoorstenen en hij zag kleine figuren in de verte bezig met hun dagelijkse bezigheden.

- Keuze Moment -
Igneal gaat terug de heuvels in, en probeert Alana terug te vinden
Igneal besluit door te zetten, en begeeft zich richting de stad

======

4. Wat vinden jullie van deze 'wending'? Waren er al mensen die dit hadden zien aankomen?
5. Verder nog opmerkingen/tips?

Thanksss!
~Chris
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 18 jan 2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

1. Goed, je weet gewoon wat er gebeurt is zonder expliciet in details te treden. Ik denk ook niet dat het wat toegevoegd zou hebben. Dus daar heeft u al één pluim voor, kijken of je er meer kan verdienen :p
2. Echt heel leuk! Elke keer als je weer iets post lees ik het meteen, waarbij ik het meestal wat uitstel :p komt gewoon omdat je aan het einde wat mee kunt kiezen en de keuzes meestal leuk zijn. Hoewel ik deze wat minder vind (a) te weinig verschillende keuzes... maar goed, hier ook een pluim voor u, je staat al op twee!
3. Steenman is heel leuk, door zijn praten heeft ie al gelijk een eigen karakter gekregen^^ Alana vind ik moeilijk te zeggen, ze springt er voor mij niet echt uit. Hoewel ze wel een beetje mysterieus is, wat ook daarbij 'helpt'. En Igneal mag kwaadaardiger, muhahah :twisted: hoewel ie nu ook leuk opvliegend is^^ En weer een pluim! 3 voor u!
4. Ja, ik had het wel aan zien komen :p bij het lezen van je eennalaatste stukje kwam heel even in me op dat hij iets met die brandwond te maken zou kunnen hebben gehad. Dus sorry, geen pluim hiervoor haha xD
5. Voor de rest gewoon leuk en beeldend geschreven. En ondanks onze keuzes weet je er toch een vloeiend verhaal uit te krijgen, kudo's voor dat :p

Uw eindstand: 3 pluimen en een paar kudo's :D jeej voor u :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hehe, dankjewel Saskia!

Volgens mij ben je trouwens vergeten te stemmen xD En het zijn dit keer wat minder opties omdat ik dingen als "richting de zee" op dit punt in het verhaal niet meer kan verantwoorden. Het moet wel een goed verhaal blijven :P

Om alvast de structuur van het geheel wat duidelijker te maken (zodat jullie straks niet zomaar in het diepe worden gegooid door me); Ik ben van plan het verhaal op te delen in een aantal chapters/hoofdstukken. Hierdoor krijg ik ietsje meer vrijheid om de overige karakters te introduceren, en om het verhaal op sommige punten sterk te sturen, mocht dit nodig zijn. Ook zijn het gewoon natuurlijke pauzepunten. Voor nu, jullie zitten al over de helft van dit chapter !
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oh, oeps xD ik denk trouwens dat je het wel kan raden: gewoon als de ass die hij is doorlopen :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik had niet anders van je verwacht :)
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik ben ook voor doorlopen. Niet omdat hij een ass is, maar omdat hij haar niet durft te confronteren.

1. Prima gedaan, niet te expliciet en ook niets geforceerd weggelaten.
2. Het werkt leuk. Ik zie het niet echt als RPG-stijl, omdat het pas rollenspel is als een personage volledig door één persoon bestuurd wordt (vind ik). Maar het concept van het meerkeuzeverhaal is goed, en je uitwerking ook.
3. Net als Saskia vind ik Alana nog niet heel opvallend qua karakter, maar zij is wel weer interessant vanwege de wond en de mysterieuze connectie met Igneals achtergrond. Bij de steenman vond ik dat 'oy oy oy' de hele tijd wel leuk, werkt goed om hem een eigen stijl van praten mee te geven.
4. Ik had er al over nagedacht, ja. Wel kon ik me even niet meer herinneren dat ze ook in haar zij een wond had, maar dat zal ik wel slecht gelezen hebben of vergeten zijn.
5. Als ik iets bedenk zal ik het laten weten!
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik had de wond op haar zij ook nog niet laten zien; Deze werd afgedekt door haar arm, en Igneal kon het pas zien toen zij naakt opgekruld lag in de grot, de volgende ochtend.

Bedankt voor de reactie!
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ah, vandaar. Misschien had je dan beter kunnen schrijven 'een wond op haar zij'; 'de' suggereert dat we moeten weten waar je het over hebt ;)
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Klopt, maar adaptief verhaal he ;-) Ik wist toen nog niet zeker hoe hij achter 'hun gedeelde geschiedenis' zou komen ;)

Maar ik zal het meenemen in de 'volle' versie van het verhaal
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Het gaat er niet om wat je weet, maar wat je al genoemd hebt ;) De wond in haar zij was vóór dit laatste stukje niet genoemd, dus is het verwarrend als je 'de wond' zegt, omdat ik dan denk dat ik het al had moeten weten. Als er 'een wond' staat, denk ik 'oh is er nog een?' en klopt het.
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh je bedoelt het zo xD

*leest terug*

aaah u heeft helemaal gelijk, aangepast met:
door een wond op haar zij die hem niet eerder was opgevallen, vlak onder haar arm
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Het grappige is dat ik echt precies zo'n wending in mijn hoofd had! Dat er iets was waarvan hij paniekerig werd en daardoor wegrende. En niet op de lullige manier, zegmaar. :p

Ik vind trouwens dat hij niet teruggaat om Alana te zoeken.
Ik ben benieuwd wat voor obstakels hem nu weer te wachten staan. xD
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

En het vragenlijstje, Classy? :3
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Niet terug keren ofcourse :) maar volgens mij wist je dat al xD

Je vragenlijstje komt nog ;).. zondag wss xD (herinner me dan maar xD )
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Chris: Suuuuuuure. :3
It's just dat ik er nog geen tijd voor heb gehad. Komt vandaag of zondag nog wel. (a)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Yay!

Nu maar hopen dat ik geen mensen afschrik :p Je hóeft het lijstje niet in te vullen, maar ik zou het wel fijn vinden. Maar het liefste heb ik dat jullie blijven meedoen xD Dus als je lijstje niet wilt doen/geen tijd hebt ervoor, dan is het niet erg als je maar mee blijft stemmen :) (ik ben heel bang dat ik lezers verlies nu xD )
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Noh, waarom dan? xD
Ik wil het best invullen, maar ik moet daar altijd zoveel bij nadenken. Me helemaal gaan bedenken als ik iets goed of minder goed vind, waarom ik dat eigenlijk vind. Net als bij het feedbacken op verhalen.
Ik neem er vandaag of morgen gewoon even rustig de tijd voor. :p

Ik zal je verhaal gewoon blijven volgen, hoor! Ik vind het lekker en ontspannen om dit te lezen. Dat is een compliment! ;)
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

ik stem voor hij loopt gewoon door :D

En het vragenlijstje:
1: Ik sluit me hier aan bij de rest, het is gewoon goed, je weet wat er gebeurt, maar je treedt niet in details.
2: Ik vind het echt een heel leuk idee, en ik vind het leuk om te doen en te lezen :super
3: Igneal vind ik goed, hij is wel een ass, maar niet heel evil. De steenman vind ik echt genius! hij is echt badass 8) En alana... tsja, zij is naar mijn idee ook nog niet heel opvallend, maar wel een leuke toevoeging aan het verhaal omdat alles om haar heen mysterieus is. Waar ze vandaan komt, waarom ze die wond had, bij wie ze nou hoort (dus aan welke kant ze staat ) etc. wel vind ik haar wel erg makkelijk meegaand, als je begrijpt wat ik bedoel, eerst komt ze hem (een random onbekend persoon) redden, daarna gaat ze meteen met hem op reis, terwijl ze nog bijna niets van hem weet, ook gaat ze meteen met hem op reis, maar er moet toch iets zijn waar ze vandaan komt? dat ze achterlaat? ze kan toch niet zomaar weggaan zonder dat dat ergens opvalt? ik denk dat het normaal gesproken niet zo snel zou gaan. Als je begrijpt wat ik bedoel, en ik denk het niet, want als ik dit stukje dat ik heb getyped teruglees is het ook niet helemaak wat ik wilde zeggen... :?
4: Ja, op een of andere manier had ik wel het idee dat hij íets met die brandwond te maken had.
5: Nee, eigenlijk niet... :D
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Ik stem ook voor doorlopen! (Vragenlijst komt later (zeker weten (als ik tijd heb (en het onthoud.))))
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Bedankt voor de feedback Arin!

Arin, @3, ja is snap wat je bedoelt. Ik denk dat zo ongeveer alle vragen die je hebt aan het einde van het eerste chapter nog steeds staan, dus je zult er nog een tijdje op moeten wachten. Maar wees gerust, dit zal allemaal nog duidelijk worden (al kan het nog wel een tijdje duren voor we er aankomen. Het hangt van jullie keuzes af wanneer de 'backgrounds' worden onthuld, maar ik heb ze al in mn hoofd zitten).

Iedereen, @4, ik had niet anders van jullie verwacht :)

Trouwens, ik ga ns even turven hoeveel mensen meedoen! :D

* Saskia
* MarquiseCarabas
* Classy Cat
* Jodie
* Arin
* Dancing in the Sun
* MissRolex
* Jenna

(8, updating lijst.)

Leuk leuk dat het zo goed bevalt, is ook een hele sterke motivator om eraan te blijven schrijven!
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 23 jan 2013 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
MissRolex
Balpen
Balpen

Ik stem ook voor gewoon doorlopen ^^

En nu het vragenlijstje:
1. Goed, we weten wat er gebeurt, maar zonder al te veel details, zoals Arin al zei :p
2. Ik heb nog nooit aan zoiets meegedaan, maar ik vind het heel leuk. Je kunt ongeveer zelf zo'n beetje de verhaallijn bepalen, wat wel aangenaam is.
3. Ik vind de karakters leuk uitgewerkt :D Ik ben het eens met de rest en heb ook niets meer toe te voegen dan wat zij al hebben gezegd :P.
4. Ik had zien aankomen dat de wonde op haar rug van hem is, aangezien het een brandwond is. En njah, hij is een Igneel, met vuur enzo. Dus ik had een vermoeden :P.
5. Nowpe, ik kan niets bedenken.
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

1. Seks gebeuren goed omschrijven, netjes voor iedereen te lezen. Niet storend in enig aspect
2. Ik vind het echt super leuk :D, heb sinds tijden een verhaal al niet zo goed gevolgd. Vooral doordat het zo interactief is, leef je meer mee met het verhaal.
3. Ik vind vooral je bijpersonages heel goed opgesteld, Ignael zou ik nog wat beter willen leren kennen. Hij bungelt nog een beetje tussen twee karakters in. Wat het ook wel weer spannend maakt naar wie hij nou echt is. :P
4. Blijkbaar heb ik slecht voorspellingsvermogen xD ik had het niet zien aankomen, ghehe.
5. Verdere opmerkingen, ik vind alles heerlijk vlot doorlezen alleen mis ik een beetje omgevingsomschrijvingen. Ik krijg wel langzaam een beeld maar ik heb niet echt het idee dat dit komt door hoe je het zelfs omschrijft.

En dat was het
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Nu nog eventjes mijn antwoorden op je vragen.
Hopelijk motiveert het je een beetje om verder te schrijven! :p

1. Ik vond het prima, hoor! Ik had de eerste keer dat ik het las het gevoel dat er iets miste. Maar toen ik het een paar dagen geleden nog een keer las, had ik dit gevoel niet meer! Ik heb wel het idee dat je meer nadruk op zijn 'verliefdheid' hebt gelegd dan op de seksuele spanning tussen de twee. Ik merkte trouwens totaal geen seksuele spanning van Alana's kant. Als je er naar wilt kijken en van mij een tip wilt, zou je wat meer op haar lichaamstaal kunnen letten. Bijv. de manier waarop ze kijkt. Verder prima, hoor! Het was iig duidelijk. ;)
2. Ik vind het heel erg leuk! Het leest lekker luchtig. Ik kan de stukjes zo tussendoor meepakken als ik me verveel en ik hoef er niet te veel na te denken om het te kunnen volgen. Ik kijk ook best uit naar je volgende post elke keer. :p
3. Igneal vind ik interessant. Volgens mij was Jodie het die dit zei, en ik denk er een beetje hetzelfde over. Hij schommelt nog een beetje tussen twee karakters in, wat mij nieuwsgierig maakt naar de echte Igneal.
De steenman vond ik heel leuk! Ik vond het stukje waarin hij voorkwam nog een van je leukste posts. Ik heb het volgens mij met een grote grijns op mijn gezicht zitten lezen.
Van Alana weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet vinden. Er komt niet echt een duidelijk of sterk karakter naar voren. De keren dat ik over haar las, wist ik telkens niet goed hoe ik me haar moest voorstellen. Vooral in de dialogen. Ze komt tot nu toe een beetje over als een ‘afwezeig’ en dromerig meisje.
4. Ik had wél verwacht dat hij door iets in paniek zou raken en zo op de ‘vlucht’ zou slaan, maar niet dat die brandwond van hem was! Het is heel apart. Toen ik het stukje van Igneal en Alana in de grot teruglas, klopte het ook precies met hoe het nu is gelopen! Dat ze zo verdrietig reageerde en dat het niet was dat hij haar pijn deed, maar iets ‘emotioneels’ wat Igneal in kon plaatsen.
5. Geen verdere opmerkingen, toch? ;) Ik heb al het nuttige zo’n beetje wel genoemd. Gewoon verdergaan, die hap!
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dankjullie wel voor de comments! En hier het volgende stukje:

=================

Igneal zuchtte en keek achterom over zijn schouder. Boven de heuvels pakten donkere wolken zich samen, en een zware steen viel in Igneals maag. Hij had Alana alleen achter gelaten, met niets meer dan een dun jurkje in een donkere grot.
De schuldgevoelens die hem bekropen wist hij echter af te schudden -makkelijker dan hij had gedacht- en de fladderende vlinders die zijn buik hadden bevolkt, leken plotsklaps dood neer te vallen. Het leek erop dat nu hij zich niet langer bij Alana bevond, zijn warme gevoelens voor het meisje verdwenen als sneeuw voor de zon.

Igneals blik verhardde en met zijn gloeiende ogen keek hij nogmaals naar het stadje. Hij had geen idee hoe hij de Igneel moest vinden, maar misschien konden de inwoners hem meer vertellen, hem een richting geven waarin hij moest zoeken.
Zo goed als het ging liet Igneal zich van de heuvel naar beneden glijden. Kleine stukjes aarde rolden met hem mee, en met een rilling over zijn rug moest hij terugdenken aan de steenman, de Rumi.

Het onderste gedeelte van de heuvel werd van de stadsmuur gescheiden door een klein bos, dat zich leek uit te strekken over de gehele lengte van de heuvel. Zodra Igneal de rand van het bos had bereikt, hield hij stil en luisterde aandachtig naar de geluiden die tussen de bomen door klonken. Het gekwetter van een aantal vogels in een boom vlak naast hem was overweldigend, maar toch probeerde hij zich te focussen op stemmen, of andere tekenen van menselijk leven; hij wilde zich niet nogmaals laten verrassen.
Toen hij zich ervan had verzekerd dat hij alleen was, liep Igneal vastberaden het bos in. De bomen stonden ver uit elkaar, waardoor het bladerdek veel licht doorliet. Het duurde niet lang voordat Igneal de rand van het bos had bereikt, en de stadsmuren zichtbaar werden.
Tussen de rand van het bos en de stadsmuur was er een immens gat in de grond te zien. Igneal verschool zich vlug achter een paar grote stenen, toen hij mensen langs de rand van het gat zag lopen, en probeerde voorzichtig te zien wat er zich in het gat bevond.
De grond was in vele lagen uitgegraven, zodat er een spiraalvormig pad vanaf de rand naar de bodem liep. Over het pad zag Igneal vele mensen af en aan lopen, sommige vrolijk, andere zwoegend onder het gewicht van grote stenen die zij meezeulden. Het leek erop dat de grond hier werd afgegraven voor haar steenlaag; het gat was een steengroeve, waarschijnlijk bedoeld om de muren van de stad op te bouwen.

Nadat Igneal zijn eerste indrukken had verwerkt, viel het hem op dat alle mensen sterk leken op Alana: blonde haren en een bleke huid, tengere bouw en losse, luchtige kleding, voornamelijk in de kleuren geel, lichtblauw en wit.
Stemmen van links deden Igneal opschrikken. Een kleine groep blonde mensen, gewapend met puntige speren, kwam zijn richting op gelopen. Igneal spuugde op de grond en zag de kleine vlammetjes op de grond spatten. Hij was nu vetrouwd genoeg geraakt met zijn eigen krachten om de vlammen in zijn handen en armen op commando op te roepen, en zijn onderarmen vatten vlam.
Terwijl hij afwachtte totdat de groep zijn schuilplaats zou bereiken, viel het hem ineens op dat de kleren die hij droeg, de kleren die hij van de waslijn had genomen, geen vlam vatten. Zijn vlammen likten aan het rode weefsel, maar leken er geen effect op te hebben. Hij besefte dat deze kleren, die zo handig waren klaar gehangen, zijn eigen kleren moesten zijn geweest. De kleding zat als gegoten, en het materiaal was klaarblijkelijk bestand tegen de krachten van een Igneel. Dus het hutje, het hutje waarbij hij wakker was geworden en dat hij niet open had gekregen... Was dat thuis?
Igneal werd opgeschrokken uit zijn gedachten toen hij de groep blonde mensen in paniek hoorde schreeuwen. De aarde onder zijn voeten begon te trillen, en terwijl de blonde mensen hun wapens neergooiden en met veel lawaai richting de stad renden, hoorde Igneal de aarde achter zich openscheuren. Zijn adem stokte en zijn vlammen verdwenen met een zacht, sissend geluid.

"Oy oy oy oy oy..."

- Keuze Moment -

Igneal zet het op een lopen, de andere kant op het bos weer in
Igneal rent weg, richting de stad, samen met de blonde mensen
Igneal draait zich om en confronteert zijn besluipers
Igneal doet zijn best om vlammetjes te maken en te vechten met de onbekende strijdmacht die achter hem staat
Igneal is bang en gedraagt zich ernaar

De grap bij deze keuze is natuurlijk, jullie weten niet wat er nou precies achter Igneal staat! En ik heb hem expres niet laten omdraaien vóór het keuzemoment :) Ga maar eens instinctief reageren/keuze maken :D
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Igneal doet zijn best om vlammetjes te maken en te vechten met de onbekende achter hem. :3

Gewoon omdat het kan, ik nieuwsgierig ben én deels omdat ik hem dat wel zie doen! @.@
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ignael rent weg met de blonde mensen mee :p niet zozeer omdat ie bang is maar ondat de eerste keer dat hij bij iets aanviel opgepakt werd en hij zijn tweede gevecht tegen iemand verloor lijkt hij me slim genoeg om het op een rennen te zetten
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Aaaah, er wordt goed over de keuzes nagedacht! Dat zie (en lees) ik graag! :D
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hm, voor Jodies keuze had ik 'm vlammetjes laten maken, maar ik denk toch dat ik Jodie volg :p Run, Igneal, run!
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik ga ook voor met de blonde mensen mee, aangezien je zegt dat de grap is dat we niet weten wat er achter hem staat denk ik dat het juist niet steenman is, maar dat weet Igneal natuurlijk niet, en ik denk dat hij nog een beetje een trauma heeft aan het ge Oy oy :D
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Hij maakt vlammetjes en vecht. Want hij wil stoer doen, en de blonde mensen doen hem denken aan Alana. Logica is ver te zoeken op een moment als dit.
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Oeeehhh, dat wordt een spannende stemming!

3 stemmen voor met blonde mensen meerennen,
2 stemmen voor vlammetjes maken en vechten...

Ben benieuwd!
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Maar nu winnen de met de blonde mensen wegrenne :D
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Inderdaad! Wegrennen met de blonde mensen dan maar! :D

(Ik heb er even ietsje langer over gedaan omdat ik iedereen de kans wilde geven bij te lezen, wees gerust, ik ga lekker door met dit verhaal. En mocht ik onverhoopt toch stoppen, dan laat ik het expliciet weten.)

============

Igneals hart sloeg een slag over, toen hij de oh-zo-bekende stem van de steenman hoorde.
Zonder verder nog een moment na te denken schoot Igneal weg van zijn schuilplaats en rende achter de blonde mensen aan, in de richting van de stad. Hopelijk dat de stevige muren hem konden beschermen tegen de toorn van de Rumi. Als hij er op tijd zou komen.

Ondanks dat Igneal al een flinke afstand door de heuvels had afgelegd, had hij nog genoeg energie over om sneller naar de stad te rennen dan de blonde mensen. De groep die daarnet nog zijn schuilplaats was genaderd had hij allang achter zich gelaten, en hij begon nu ook de dragers van de stenen in te halen.
Het viel hem op dat iedere keer als hij in de buurt kwam van een van de blonde mensen, dat deze schichtig opzij dook zodat hij niet te dicht naast hem kon komen. Het leek erop dat de blonde mensen bang waren voor Igneal. Zou het komen door zijn zwarte haren en donkere ogen? Vreesden zij hem omdat hij anders was?

Plotseling voelde Igneal de aarde onder zijn voeten rommelen, en op enkele meters afstand voor hem uit spoot een kleine fontein van aarde uit de grond. Igneal bleef verschikt stilstaan toen hij zich besefte dat een bekende verschijning met het gruis uit de grond was gekomen.
“Oy oy oy oy oy!”
De lange man grijnsde zijn tanden bloot terwijl hij Igneal in zich opnam. Zijn smalle gezicht was bevuild met aarde en modder, waardoor de witte tanden die te zien waren fel leken te fonkelen. Zijn grijns stond echter in fel contrast met zijn ogen, die duister en diep in zijn oogkassen lagen, brandend met een intense woede.
Kleine fonteinen van aarde spoten aan weerszijden van Igneal omhoog, en hij herkende de twee Rumi die tevoorschijn kwamen; het kleine vrouwtje dat hem in het bos gevangen had gehouden, en de dikke vrouw die hem uitvoerig had bestudeerd.
“Kijk! Kijk!” kakelde de dikke vrouw. “Ik zei toch dat ik hem kon vinden?!”
Schichtig schoot Igneals hoofd heen en weer tussen de drie verschijningen. In zijn hoofd was hij druk in de weer te bedenken hoe hij zich uit deze situatie zou kunnen bevrijden, en met een vlaag van teleurstelling zag hij hoe verderop de poorten van de stad werden gesloten.
“Je had gelijk! Je had gelijk!” schreeuwde het kleine vrouwtje. “De Igneel! We hebben de Igneel! Meester, we hebben de Igneel!”
Ook achter Igneal verscheen er nu een fontein, en een vierde verschijning stapte op hem af, waardoor hij nu volledig werd omringd.
“Kalmeer, Rila.” Igneal hoorde de man met rustige, maar zware voetstappen naderen. “Moeder zal blij zijn dat we hem terug hebben gevonden.”
De man was Igneal tot vlak achter hem genaderd, en hij hoorde hem zwaar ademen. Nog steeds verstijfd draaide Igneal zijn hoofd langzaam om, totdat hij de man kon zien. Hij was zeker twee keer zo breed als Igneal zelf, en leek te bestaan uit één grote spiermassa. Een bruine cape was over zijn brede schouders gedrapeerd, en zijn haren waren gevlochten in drie dikke staarten.
“We nemen hem mee. Dae?” De dikke vrouw knikte naar haar meester en liep op Igneal af. Direct hervond hij zijn krachten en hij sprong vlug naar voren, weg van Dae en haar meester.
“Oy oy oy, Brutus,” sprak de steenman. “Deze Igneel is een bijzonder agressief geval. Die gaan we niet zomaar meenemen.”
Brutus trok één wenkbrauw op en keek de steenman met een verwoestende blik aan. “Wij hádden hem al, Atreus, totdat jíj hem liet ontsnappen.”
Atreus zweeg even, voordat hij zijn vuisten tegen elkaar sloeg en zijn huid veranderde in zijn ondoordringbare pantser. “Geef mij dan nu de kans om mijn fout te herstellen. Ik zal de Igneel op zijn knieën krijgen.”
Brutus snoof luid. “Je onderschat de kracht van dit kleintje, Atreus. Maar ga je gang, toon mij je bereidheid je fouten goed te maken.”
Atreus’ grijns verbreedde zich, en met een flinke snelheid kwam hij op Igneal afrennen.

- Keuze Moment –

Igneal probeert te vluchten, ook al wordt hij van alle kanten omsingeld
Igneal schreeuwt om hulp, ook al is er niemand meer in de buurt
Igneal probeert zich zo goed mogelijk te verdedigen, ook al weet hij hoe hard de steenman (Atreus) kan slaan
Igneal valt Atreus aan, ook al faalde hij de vorige keer dat hij dit deed
Igneal valt een van de twee vrouwen aan, ook al hielden die hem de vorige keer met gemak in bedwang
Igneal draait zich om en valt Brutus aan, ook al lijkt het erop dat deze kerel in alle opzichten nóg machtiger is dan Atreus

Leuk he, al die 'ook al...' stukjes. Zo ziet de situatie er wel heel erg hopeloos uit! :o
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ga voor dat Ignael de vrouwen aanvalt, als soort verrassing aanval om een gat te slaan en zo als nog proberen te ontsnappen :3
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik ga met Jodie mee :p
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik ben eigenlijk niet zo'n meeloper. :p Maar aangezien ik écht geen keuze kon maken en alles bijna op hetzelfde dreigt uit te komen, volg ik Jodie en Saskia.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Yay, reacties! :D

Ik kan eigenlijk niet echt gaan schrijven aan het volgende stukje totdat ik echt wat stemmen heb, anders werkt het concept niet helemaal meer xD Minstens iets van 4 mensen heb ik tot nu toe aangehouden :p

Also, ter verduidelijking: de situatie is dus níet hopeloos nu he! Een additie bij de keuzes:

- Keuze Moment -

Igneal probeert te vluchten, ook al wordt hij van alle kanten omsingeld. Maar als hij naar de stad weet te rennen kan hij daar misschien toevlucht zoeken.
Igneal schreeuwt om hulp, ook al is er niemand meer in de buurt. Maar misschien dat de mensen in de stad hem alsnog te hulp kunnen schieten.
Igneal probeert zich zo goed mogelijk te verdedigen, ook al weet hij hoe hard de steenman (Atreus) kan slaan. Maar aan de andere kant, heeft hij de vorige keer alleen maar verloren door die bak met water, en in een steengroeve is meestal niet veel water aanwezig.
Igneal valt Atreus aan, ook al faalde hij de vorige keer dat hij dit deed. Maar, geen water dit keer!
Igneal valt een van de twee vrouwen aan, ook al hielden die hem de vorige keer met gemak in bedwang. Maar toen lette Igneal niet op en liet zich besluipen, in een eerlijk gevecht maakt hij misschien veel meer kans.
Igneal draait zich om en valt Brutus aan, ook al lijkt het erop dat deze kerel in alle opzichten nóg machtiger is dan Atreus. Aan de andere kant, als hij Brutus weet te verslaan, dan zal hij de anderen zeker ook wel aankunnen. Misschien worden ze zelfs wel bang! :o

[Mochten mensen toch nog keuzes willen herzien, mag dit keer wel omdat ik nu inzie dat ik de situatie misschien iets té 'het maakt niet uit wat ik kies' heb voorgesteld. Wat dus niet zo is, want het maakt HEELVEEL uit wat jullie kiezen xD ]
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”