Ik wil je

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
Plaats reactie
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Er was een natuurlijke stilte gevallen over de tafel en diegenen die er aan zaten. Een toevallige samenloop van omstandigheden waarin de muziek stopte en gesprekken verstomden, op een enkele na.
"Ik hou ook van jou." Rita had het enigszins aarzelend gezegd. Het was de eerste maal dat ze er openlijk voor uitkwam en de brunette had het gevoel alsof iedereen naar haar keek.
"Ik wil je laten weten dat ik bereid ben om de rest van mijn leven met je te delen."
"We kennen elkaar nog maar drie weken."
"Wat wil je daarmee zeggen?"
Ze las de verbazing van zijn gezicht. Haar vriendinnen leken opeens overal aandacht voor te hebben behalve voor hen, terwijl zijn vrienden gefascineerd toe keken. Ze pakte zijn hand vast en keek hem recht in de ogen.
"Laten we alsjeblieft realistisch blijven en niet te hard van stapel lopen."
"Het kan me niet hard genoeg gaan."
Hulpzoekend keek ze om zich heen, maar er was niemand aan deze tafel die bereid was zich in het gesprek te mengen. Een aantal van zijn vrienden keek nu zelfs naar het plafond alsof daar iets heel bijzonders was te zien.
"Je kan verliefd worden op iemand anders", probeerde ze er tegenin te brengen.
"Natuurlijk word ik op een dag verliefd op een ander meisje", hij zag de verbijstering op haar gezicht voor ze zijn hand los liet en haar ogen half dicht kneep, "over een jaar of zes en ze zal je moeder noemen."
De opgestoken woede was als bij toverslag verdwenen. Ze staarde hem aan, greep zijn hand opnieuw beet voor ze in een impulsief moment overeind kwam.
"Wij zijn weg."
De achterblijvers waren na deze mededeling slechts in staat hen na te kijken.
"Wat is hier nou gebeurd?", vroeg een jongen verbaasd.
"Hij krijgt vanavond waar jij al jaren van droomt."
Het gelach aan de tafel werd spoedig overstemd door de muziek.
Laatst gewijzigd door P_Westdijk op 16 okt 2012 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Awh dat is zo lief. ;oo Ilikeit! Kan niet anders zeggen. :3
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Titel is zo leueeeuuuuuk!
"Natuurlijk wordt ik op een dag verliefd op een ander meisje", hij zag de verbijstering op haar gezicht voor ze zijn hand los liet en haar ogen half dicht kneep, "over een jaar of zes en ze zal je moeder noemen."
:) Ik kan niet anders zeggen dan dat er een grote glimlach op mijn gezicht verscheen toen in deze zin las.

Je haalt de stiekeme romanticus in mij weer naar boven^^
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Er was een natuurlijke stilte gevallen over de tafel en diegenen die er aan zaten.
Kan er een stilte vallen over mensen? Het is toch een stilte die onder mensen valt? ;) Maar dan zou je krijgen ...en onder diegenen...
Hmmm, dat maakt de zin wel minder mooi. Nouja, misschien moet je daar nog even naar kijken, het las voor mij nu niet zo fijn ;)
Een toevallige samenloop van omstandigheden waarin de muziek stopte en gesprekken verstomde op een enkele na.
verstomden met een n, gesprekken is meervoud. Ik zou na 'verstomden' en voor 'op' een komma plaatsen, zodat het makkelijker leest.
Het was de eerste maal dat ze er openlijk voor uit kwam en de brunette had het gevoel alsof iedereen naar haar keek.
Uitkwam mag aan elkaar.
Ze las de verbazing van zijn gezicht.
Van kan hier ook, maar een goede vervanging zou 'op' zijn.
Haar vriendinnen leken opeens overal aandacht voor te hebben behalve voor hen, terwijl zijn vrienden gefascineerd toe keken.

Haha, zo typisch, meiden die tactvol een andere kant op kijken en jongens die dat niet door hebben. Leuk neergezet! :D
Een aantal van zijn vrienden keken nu zelfs naar het plafond alsof daar iets heel bijzonders was te zien.
Een aantal van zijn vrienden keek... (:
"Natuurlijk wordt ik op een dag verliefd op een ander meisje", hij zag de verbijstering op haar gezicht voor ze zijn hand los liet en haar ogen half dicht kneep, "over een jaar of zes en ze zal je moeder noemen."
Word mag zonder t, want het gaat over 'ik'. Ik vind de komma's hier persoonlijk een beetje storend, maar dat kan ook aan mij liggen ;) Je zou kunnen overwegen om er twee zinnen van te maken, maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen!
"Wat is hier nou gebeurd?", vroeg een jongen verbaasd.
"Hij krijgt vanavond waar jij al jaren van droomt."
Het gelach aan de tafel werd spoedig overstemd door de muziek.
Haha, leuke afsluiter! Leuk ook dat je begint met de stilte, omdat de muziek is gestopt, en dat je eindigt waar de muziek weer begint!

Leuke one-shot, zoals de meeste van je one-shots! En nog gefeliciteerd met het in de Spotlight staan trouwens! :D
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Little_Miss_Perfect: Bedankt voor je reactie en fijn dat het je is bevallen. Een beetje afwisseling in het genre kan nooit geen kwaad om je fantasie te prikkelen.

Christian Damen: Een toepasselijke titel zoeken blijft lastig, maar in dit geval ging het me vlug af. Bedankt voor het achterlaten van een reactie.

xILY: De uitgebreidste reactie verlangt natuurlijk iets gelijkwaardigs terug. Bij je eerste opmerking geef ik je helemaal gelijk, maar wat ik ook bedacht, het haalde het niet bij wat ik heb geschreven. Daarom laat ik het zo staan.
Je andere opmerkingen heb ik in veel gevallen gebruikt om het verhaal beter te maken.
xILY. schreef:Haha, zo typisch, meiden die tactvol een andere kant op kijken en jongens die dat niet door hebben.
Nou, nou, om het typisch te noemen vind ik weer iets te ver gaan. :D Wij, mannen, kunnen af en toe best tactvol zijn. Meestal met wat hulp, maar goed.

Nogmaals bedankt voor de tijd die in je reactie hebt gestoken. Het verhaal is er beter van geworden, maar nog belangrijker is dat ik er ook nog wat van geleerd heb.

De uitnodiging om in de Spotlight te staan kon ik natuurlijk niet afslaan. :D
If not, learn them.
Chantalx
Balpen
Balpen

Wat een leuke post! Ik kan niet anders zeggen. Nu nog zo'n jongen vinden, haha!
"I love the fact that when I open a new book, I am invited to a new world, a new universe, and a whole new life without leaving my bedroom." - Bookfessions.tumblr.com

Verhaal: Keerpunt (Romantisch Prieel)
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Bedankt voor je reactie. Ook met weinig woorden kan je veel vertellen. Bij het vinden van zo'n jongen kan ik helaas niet helpen. :angel Succes daarmee.
If not, learn them.
nyway
Potlood
Potlood

"Natuurlijk word ik op een dag verliefd op een ander meisje", hij zag de verbijstering op haar gezicht voor ze zijn hand los liet en haar ogen half dicht kneep, "over een jaar of zes en ze zal je moeder noemen."
Die vond ik echt mooi! ;-)
Haar vriendinnen leken opeens overal aandacht voor te hebben behalve voor hen, terwijl zijn vrienden gefascineerd toe keken.
en die vond ik idd ook héél erg leuk.

Leuk geschreven! :app:
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising, just be true to who you are.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Chantalx schreef:Wat een leuke post! Ik kan niet anders zeggen. Nu nog zo'n jongen vinden, haha!
Niet van jou post maar hier ben ik het mee eens. Ik sluit me er 100% bij aan.

Nu even over jou post :D
O, wacht, look up! lees vier regels omhoog en daar zie je het ;)
Hoe kom je eigenlijk aan al die ideeën voor one-shots? Echt, overloop aan fantasie ofzo?
Shit happens, just flush it and move on!
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Leuk dat je langs kwam, nyway. Het verhaal draait om deze enkele zin en de chemie tussen deze mensen, waarbij hun vrienden en vriendinnen slechts toeschouwers zijn.

Ik heb nu een aardig idee gekregen over wat ik moet zeggen om iemand mee naar huis te krijgen. :)

Bedankt voor je reactie, Mena1998. Laat jongens maar een verhaal voor je schrijven en dan kan jij de romantici in de stapel er tussen uit pikken. Wat de fantasie betreft, daar heb je volgens mij nooit genoeg van.
If not, learn them.
-Maaike-
Computer
Computer

Awh wat een lief verhaal!

Ik liep wel even spaak in de dialoog. Het stukje dat het meisje zei dat de jongen een ander zou vinden vond ik een beetje vreemd, want ze wil toch dat hij kiest voor haar?
Zijn reactie vond ik wel heel leuk!

Goed geschreven!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

-Maaike- schreef: Awh
Ik blijf er gewoon 8) onder. :)
-Maaike- schreef: Ik liep wel even spaak in de dialoog. Het stukje dat het meisje zei dat de jongen een ander zou vinden vond ik een beetje vreemd, want ze wil toch dat hij kiest voor haar?
Je hebt gelijk, maar zij hebben drie weken iets met elkaar en dan komt het wel als een verrassing als hij zegt dat hij bereid is de rest van zijn leven met haar te delen.
Persoonlijk zou ik me wezenloos schrikken als een vrouw al na deze korte tijd zegt dat ze de rest van haar leven met mij wil delen. :shock: Er zijn in mijn beleving dan twee mogelijkheden: of ik ben echt heel goed in de relationele sfeer (waar ik mijn twijfels over heb) of ze wil een verblijfsvergunning, want op mijn geld kan ze immers niet uit zijn.
Daarom handhaaf ik de huidige tekst. Bedankt voor het achterlaten van een reactie.
If not, learn them.
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

Heel erg leuk stukje, de contrasten staan goed tegenover elkaar :)
Ga je het nog verder schrijven, of is dit het?
For sale: Babyshoes, never worn
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Het staat vermeld onder Nergens Anders Passende One Shots. Het blijft dus bij een kort fragment uit het leven van dit stelletje en de als getuigen aanwezige vrienden en vriendinnen. Bedankt voor je reactie. Leuk dat het lezers blijft trekken die reacties achterlaten.
If not, learn them.
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

Oohja, ik heb niet op de afdeling gelet ;)
For sale: Babyshoes, never worn
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”