The Red Eyes
Welkom bij mijn nieuwste verhaal. Raar eigenlijk hoe ik hieraan kom. Ineens zat het vanochtend in mijn hoofd, en liet het me niet meer los. Alleen, het is zo moeilijk om het op te schrijven. Dus, ik zal soms een paar keer niks posten, bang om het verhaal te verpesten. Nou, veel leesplezier! Ohja, feedback etc. is van harte welkom!
Proloog
Call me crazy
In a world when no one, no one understands
It good to finally find someone, someone who can
You know me, better than I know myself
Don't care what they say, don't care what this world thinks
We got each other that's all we need
And you show me
I don't need nothing else
Call me crazy
Call me a fool, uh~hu
Call me crazy
Maybe it's true
But I'm crazy 'bout you
Crazy
I'm crazy 'bout you
I'm crazy
I can't help it, help it, uh
Nothing I can do
I'm crazy
Crazy 'bout you (crazy, crazy, crazy, crazy)
And I love it, 'cause I know, you're crazy 'bout me too
When I lose my mind
When I'm a total mess
I stop 'cause you still think I'm the best
And I love you
Even when you're a wreck
Call me crazy
Call me a fool, hey
Call me crazy
Maybe it's true
But I'm crazy 'bout you
I'm crazy
I'm crazy 'bout you
I'm crazy
You're my silver lining
You make the light come through
I'm crazy
Crazy 'bout you (crazy 'bout, crazy 'bout, crazy 'bout, crazy 'bout)
And I love it, 'cause I know you're crazy 'bout me too
And when this world tries to tear us down
They never will, they'll never break us apart
'Cause they ain't crazy at heart
Call me crazy
Crazy 'bout you
I'm crazy
I'm crazy 'bout you
I'm crazy
I can't help it, help it
Nothing I can do (nothing I can do)
I'm crazy
Crazy 'bout you, yey~ey
And I love it 'cause I know
But I'm crazy 'bout you
I'm crazy
I'm crazy 'bout you
(I'm crazy, crazy, crazy 'bout you baby
Crazy, crazy, crazy 'bout you baby)
You're my silver lining
You make the light come through
I'm crazy
Crazy 'bout you
And I love it 'cause I know you're crazy 'bout me too
-------------------------------------------------------------------------------------------
De wind raast tussen alle huizen door. Het is een koude nacht. Sneeuwvlokjes dwarrelen op de zwarte bestrating. Iedereen in diepe rust. Wachtend tot de donkere nacht weer voorbij is. Een straatlantaarn is kapot, en laat de rest de straat alleen verlichten. De kerktoren slaat een keer. Een wolf jankt in de verte. Een gewone nacht zoals alle andere.
Rennend vind ik mijn weg door een diep, zwart bos. Achtervolgd door vreemdelingen. Wie zijn hun? Wat willen ze van me? Ik verstop me achter een struik. Maar ze vinden me. Ik verstop me achter een boom. Maar ze vinden me. Ik ren. Ik ren zo hard, dat mijn longen bijna barsten. Ik duik een klein schuurtje in. Waar ben ik? De vreemdelingen rennen me voorbij. Ik blijf een tijdje in het schuurtje. Totdat ik helse pijn aan mijn ogen voel.
Ik schrik wakker. Wat een enge droom, hoe laat is het?
´Rustig maar´, hoor ik ineens een stem zeggen, en voor ik het weet heb ik een hand tegen mijn mond aan.
´Als ik nu mijn hand weg haal, beloof je dan, dat je je mond houdt?´ vraagt de stem weer. Ik knik. Langzaam gaat de hand weg.
´Ik ben Joost´, fluistert de stem, en het licht gaat aan.
´Wie ben jij? Ik ken jou helemaal niet? En what the fuck doe je hier?´ fluister ik.
´Veel vragen ineens´, is zijn commentaar. ´Ik ben Joost, zoals ik al zei. Heb je een nare droom gehad?´
Ik knik.
´Waar ging die over?´
´Ik werd achtervolgt door vreemdelingen, en ze vonden me overal. En toen ik wakker werd, voelde ik pijn aan mijn ogen.´
´Concentreer je eens op de deurklink´, zegt Joost.
Ik weet niet waarom, maar ik doe wat er van me gevraagd wordt. Na een paar seconden zegt Joost dat het goed is zo.
´Ik ga je nu iets uitleggen, wat raar kan klinken in jou oren´, zegt hij.
Ik knik maar weer.
´Er zijn een groep mensen, mensen met rode ogen. Zodra ze die ogen krijgen, hebben ze een vreselijk sterke kracht. In het begin heb je nog niet in de hand wanneer ze rood worden, maar dat leer je nog wel, hoe je dat moet beheersen. Jij bent nu een van hun. Het gebeurt altijd in de dromen van mensen. Niet zomaar mensen. Ze zijn laatst iemand kwijt geraakt. Dus ze hadden iemand nieuws nodig.´
´Ach kap met deze onzin, en verdwijn uit mijn kamer!´ schreeuw ik. Joost legt zijn hand weer op mijn mond.
´Stil nou, en luister. Jij bent dus die nieuwe. En ik ben gestuurd om jou te beschermen. Tegen jou ogen. Ik bescherm ook de mensen om jou heen. En ik help je om je nieuwe kracht onder controle te krijgen. Niemand, maar dan ook NIEMAND mag weten van jou ogen. Begrepen?´ zegt hij en haalt zijn hand van mijn mond af.
´Raar dit…´, is mijn enige commentaar.
´Laat het maar even bezinken, en ga slapen. Ik zie je morgen weer´, zegt Joost, en even snel als hij gekomen is, is hij weer weg.