Be a fake boyfriend~

Strijk hier neer om te zwijmelen in het maanlicht over de Liefde en Romantiek.
Plaats reactie
_xFennaax
Nieuw
Nieuw

Haayy, dit word mijn eerste bericht op deze website. Ik hoor graag wanneer iets niet goed is en als je tips hebt lees ik ze ook graag. Ik hoop dat jullie het wat vinden (:
Hier is een intro stukje:

~INTRO~

Rood licht schijnt fel in mijn gezicht. De tranen stromen langs mijn kin steeds sneller op mijn shirtje. ‘‘Ik wou echt dat ik nog iets voelde’’ het groenen licht merk ik niet op, ik knijp zo hard in mijn handvatten dat mijn knokkels helemaal wit worden. ‘‘Soms eindigen juist de mooie dingen snel’’ achter me hoor ik iemand schreeuwen dat ik moet door fietsen maar zelfs dat dringt niet tot me door. ‘‘Ik dacht dat je anders was, maar nu ik je langer ken’’ het licht word weer oranje en iemand scheld me uit. Naast me stopt een auto, ‘‘alles goed meisje?’’ ik draai mijn hoofd even negentig graden en kijk naar een jonge man die me gefronst aan kijkt. Ik slik en de woorden stromen zonder controle uit mijn mond ‘‘ja, waarom niet? Trouwens wat is jou probleem richt je nou maar op de weg hé’’ mijn stem was nog nooit zo bot geweest maar who cares. ‘‘Het licht is al volgens mij vijf keer op groen geweest en je staat er nog steeds’’.Twijfelend of hij de woorden moest zeggen kijkt hij me aan. Ik rol me ogen. Dude, waar bemoei je er mee. ‘‘Je bent nogal, voorzichtig weetje. Stoppen voor oranje licht. Altijd op tijd. Je bent.. een stutje’’. Het stoplicht is voor de zoveelste keer op rood. Stutje. ‘‘Ik vind je leuk, maar dit is slecht voor mijn reputatie. Ik denk.. ik.. ik denk dat ik het uit maak’’. De auto’s die naar rechts moeten inclusief de jonge man rijden voor me langs. Wanneer zijn rode Mercedes voor me langs weg rijd, krijg ik een akelig gevoel. Voor het eerst in het kwartier dat ik hier sta zet ik druk op mijn trappers. Nog wat auto’s rijden voor me weg. Ik tel de secondes die tussen de auto’s zitten. Ik haal diep adem en begin te trappen. De auto bestuurder van een nieuwe eend heeft het niet door. Ik grijp mijn kans.

Blieje
Typmachine
Typmachine

Het is een heel verwarrend verhaal met veel lange zinnen.

‘‘Soms eindigen juist de mooie dingen snel’’ achter me hoor ik iemand schreeuwen dat ik moet door fietsen maar zelfs dat dringt niet tot me door. ‘‘Ik dacht dat je anders was, maar nu ik je langer ken’’ het licht word weer oranje en iemand scheld me uit. Van dit soort zinnen kun je bv maken:

Ik ben in gedachten verzonken. Daardoor hoor ik niet dat er iemand achter me staat. Deze persoon schreeuwt tegen me dat ik door moet fietsen. Dit dringt niet tot me door omdat er maar zinnen in mijn gedachten blijven. "Soms eindigen juist de mooie dingen snel. Ik dacht dat je anders was, maar nu ik je langer ken..." Het licht springt op oranje en ik hoor dat iemand mij uitscheldt....

Ook is het niet helemaal duidelijk wie wat zegt. Gebeurtenissen, gedachten en zinnen die worden gezegd staan te veel door elkaar. Daardoor is het moeilijk om onderscheid te maken.

Misschien kun je achter of voor iedere zin zetten van hij zei of zei hij spottend.

‘‘Je bent nogal, voorzichtig weetje. Stoppen voor oranje licht. Altijd op tijd. Je bent.. een stutje’’. zei hij lachend.

Hij keek me aan en zei: ‘‘Het licht is al volgens mij vijf keer op groen geweest en je staat er nog steeds’’.

Hoop dat ik je hiermee geholpen heb!

Groetjes
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Sandraa2
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik ben het eens met Blieje.
Soms moet je je verhaal ook even voor jezelf voorlezen als je het hebt geschreven.
Kijk het nog een keer helemaal na, kijk of het voor ons ook duidelijk is om te lezen.
Haal de lange zinnen eruit, breek ze op in twee.
Zorg dat de dialogen goed worden weergegeven want dat kan snel vervelend worden om te lezen ;)

Mijn tip: lees het aan jezelf voor. Welk tempo wil jij dat er in zit en breng je dat zo ook over?

Hoop dat je hier iets aan hebt :D

Ga vooral door, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!
For sale: Babyshoes, never worn
Plaats reactie

Terug naar “Het Romantische Prieel”