Igneal - Een avontuur zonder begin

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Het is eigenlijk interessanter als hij ze zou verslaan/weg zou komen door een slimme strategie te bedenken, dan als hij gewoon zou vluchten of de steenman aanvalt.
Dus ik denk dat ik als nog voor één van de vrouwen aanvallen zou gaan. :p Misschien verwachten Atreus en Brutus dat niet van hem, waardoor hij ze een soort van 'afleidt'.

Ik vind dat Igneal dit keer niet dom doet, maar eerst nadenkt voordat hij zijn slag slaat. ^^
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik vind dat Igneal dit keer niet dom doet, maar eerst nadenkt voordat hij zijn slag slaat. ^^
Hahaha, zijn hoeba hoeba met Alana heeft hem ineens een volwassen, nadenkend man gemaakt ten opzichte van de opvliegende 'VUUR! IN DE FIK JIJ!'-approach die hij eerder had? ;-)

Maar ik vind dat je een prima redenatie hebt, goed gedaan!
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Hm, wel erg tegenstrijdig, aangezien hij vanaf het moment dat hij haar ontmoette op slag verliefd werd en zijn lul achterna liep. :')

Maar ach!
Hij mag op z'n minst slim genoeg zijn om door de fouten die hij eerder heeft gemaakt tot het inzicht te komen dat het zo niet moet. Of niet? xD
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha, nee ik ben blij dat hij nu eindelijk keuzes gaat maken met wat hij van zijn fouten geleerd heeft :p
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Wacht maar af totdat hij Alana weer tegenkomt. :p
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik vind het leuk als hij Brutus aanvalt, die is daar dan vast zo verbaasd over dat het werkt :D Wel met als doel om te ontsnappen in de verwarring, hem helemaal in elkaar beuken zal wat lastiger gaan. Eigenlijk een combi met het vluchten dus.
Afbeelding
Freya
Potlood
Potlood

Ik stem ook dat hij Brutus aanvalt. En met ontsnappen enzo ;-)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ga hem vanavond schrijven, dus stemmen kan nog een paar uurtjes ;-)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

We komen dicht bij het einde van het eerste chapter! :D En aan het begin van het tweede, mogen jullie een tweede karakter ontwerpen ;-)

=============================

Dit keer was Igneal voorbereid, dit keer had hij de situatie onder controle. Zijn hoofd schoot vlug heen en weer tussen de vier Rumi. De grootste, Brutus, zag er vervaarlijk uit, en Atreus had zijn kracht reeds bewezen. De twee vrouwelijke Rumi waren echter een ander verhaal. Het dikke vrouwtje rechts van hem zag er stevig uit, maar de kleine vrouw die links van hem stond, leek minder krachtig. Atreus was al bijna bij hem en maakte zich klaar om uit te halen met zijn vuist, toen Igneal onder zijn arm door dook en richting het klein vrouwtje, Rila, rende.
Hij zag hoe de ogen van het vrouwtje zich wijd open sperden, toen hij de vlammen in zijn armen opriep en met een brandende vuist op haar af kwam snellen. Igneal zag hoe ze haar vuisten haastig tegen elkaar aansloeg, in een poging haar harnas op te roepen, maar het was al te laat.
Met al zijn kracht ramde Igneal zijn vuist in de maag van Rila. De vrouw klapte dubbel en viel happend naar lucht op de grond. Igneal bedacht zich geen moment, en zette het op een lopen richting de stad.
Achter zich hoorde hij geschreeuw, en enkele seconden later zag hij de grond trillen, alsof een gigantische mol zijn weg baande door de grond. Hij wist wat er zou komen, hij begreep hoe de Rumi vochten, zich verschuilend achter hun steen en aarde. Een kleine glimlach speelde om zijn mond terwijl hij de beweging van de grond nauwlettend in de gaten hield en het vuur in zijn armen liet oplaaien.
Zodra hij de grond voor zich omhoog zag komen, hief zijn beide vuisten en rende er naar toe. Toen de fontein van aarde en gruis omhoog spoot, had Igneal de plaats bereikt waar de Rumi omhoog zou komen. Met alle kracht wierp hij beide vuisten in het gruis en spoot zijn vlammen naar voren.
Een vreselijk gekrijs teisterde zijn oren, toen hij Dae uit het gruis zag vliegen en een aantal meter verderop op de grond zag landen. Kermend greep ze naar haar linkerschouder, die nog nasmeulde van de zengende hitte die Igneals vlammen op haar had doen neerkomen.
Igneal grijnsde, en rende weer door. Zijn hart vulde zich met hoop, nu hij al twee van de Rumi met redelijk gemak had weten te verslaan.
Onder het rennen wierp hij een korte blik naar achteren, hij zag hoe Atreus op hem af wilde rennen, maar werd tegengehouden door Brutus. Deze schudde kort zijn hoofd, waarna hij zich in de aarde liet zakken.
Igneal richtte zijn blik weer naar voren, naar de stadsmuren die hij nu bijna had bereikt. Bovenop de muur zag hij de angstige gezichten van de blonde mensen. Het leek erop dat zij hem niet zomaar zouden binnenlaten, maar hij moest het toch proberen.
De aarde voor hem scheurde open met een snelheid die hij niet voor mogelijk had gehouden. Brutus stond voor hem, alsof hij uit het niets was verschenen, nog steeds even kalm en beheerst als voorheen. Vervuld met zelfvertrouwen liet Igneal zijn vuist heviger branden dan ooit, en haalde uit alle macht uit naar de imponerende Rumi.
Zijn vlammen verdwenen direct, toen Brutus de aanval stopte met zijn vlakke hand. Igneals hart klopte als een razende toen hij naar het uitdrukkingloze gezicht keek van Brutus. Langzaam sloot deze zijn gigantische hand om Igneals vuist, en een kleine fonkeling lichtte kort op in zijn ogen.
"Je kunt beter dan dit."
Brutus greep Igneals vuist stevig vast, en met een enkele beweging van zijn gespierde lichaam tilde hij hem van de grond af en slingerde hem over zijn schouder. Igneal viel plat op zijn rug op de grond en bleef even volledig verlamd liggen. Brutus had zich omgedraaid en kwam rustig op hem aflopen.
"Toon mij je ware kracht, Igneel. Toon mij de volle macht van je vlammen."
Met een luide schreeuw vuurde Igneal opnieuw een stroom van vlammen op Brutus af, maar dit keer sloeg hij ze bijna achteloos weg met de rug van zijn hand.
Toen hij naast Igneal stond, bleef Brutus staan. "Spijtig, zeer spijtig. Ik had meer verwacht."
Brutus hief zijn hand boven zijn hoofd en veranderde deze in een ogenblik in een grote, stenen hamer, waarna hij deze met volle kracht naar beneden bracht, richting Igneals hoofd.
Igneal kneep zijn ogen dicht in afwachting van de klap. Maar deze bleef uit.
Toen hij zijn ogen weer opende zag hij een tengere figuur boven hem staan, met de armen naar Brutus uitgestrekt. Een onzichtbare laag, een kleine vervorming in de lucht, leek de handen van zijn redder te scheiden van de hamervuist van Brutus, een schild te vormen dat Igneal had beschermd. Een grote glimlach verscheen op zijn gezicht en zijn hart begon vlugger te kloppen, toen hij zich realiseerde wie hem zojuist had gered.
"Hallo, Igneal!" riep Alana met een blije glimlach.

- Keuze Moment -

Igneal begroet Alana vrolijk terug
Igneal probeert zijn trots te bewaren en snauwt haar toe dat hij het zelf had kunnen redden en haar niet nodig had om hem te redden
Igneal maakt verontschuldigingen dat hij Alana heeft achtergelaten
Igneal springt direct weer op en valt Brutus meteen weer aan
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hm, het lijkt me eigenlijk niet het moment voor een uitgebreid gesprek, aangezien Igneal niet weet hoelang Alana Brutus kan tegenhouden. Dus ik ga voor direct aanvallen en als het lukt om Brutus te verslaan, mag hij lekker snauwend reageren naar Alana toe :3
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hmmmmm het grote nadeel van een verhaal op deze manier schrijven begint te dagen xD Ik heb heel erg zin morgen er verder aan te schrijven maar ik moet wachten totdat ik wat reacties heb verzameld XD
Saskjezwaard
Computer
Computer

voor de verandering moet je eens anderen aansporen :p ik heb het al heel lief gedaan! krijg ik koekje? (a)
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Twee koekjes zelfs!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Twee koekjes? :D mensen, reageer! Hij deelt koekjes uit! Maar wel snel doen, dadelijk zijn ze op.... :p
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Het zou ontzettend droog zijn als hij Alana méga vrolijk zou begroeten middenin het gevecht. xD

Maar, nee, ik stem met Saskia mee. @.@
Saskjezwaard
Computer
Computer

Meeloper! :p
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Lekker samen tegen Brutus vechten! Kletsen komt daarna wel.
Afbeelding
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Igneal begroet Alana vrolijk terug :super
Dat stem ik, gewoon omdat het kan. Dat hoeft niet heel lang te duren en daarna kunnen ze meteen doorvechten, en als Alana Brutus niet zo lang tegen zou kunnen houden zou ze Igneal niet zo vrolijk hebben begroet, je zou zeggen dat ze dan antwoord verwacht en als ze hem niet tegen zou kunnen houden zou ze hem dus ook niet zo vrolijk begroeten.

En nu wil ik ook een koekje @.@ , anders sleep ik saskia voor de rechtbank wegens bedrog :twisted: :angel
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

* deelt nog 3 koekjes uit, ieder eentje! *
Freya
Potlood
Potlood

Ik ga met Arin mee- hij begroet Alana vrolijk terug.
Misschien willen de Rumi niet met Alana vechten. Indien het nodig is, kunnen ze daarna samen doorvechten.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik heb de twee keuzes een beetje gecombineerd, dat kwam wel mooi uit zo.

De 200e post in dit topic! Ik ben echt heel blij dat het nog steeds een succes is, dank jullie wel dat jullie al een heel chapter met mij mee lezen, denken en kiezen! <3

==========================================

Igneal grijnsde breed terug. "Alana!"
Een harde dreun rukte Igneals blik van Alana's gezicht. Brutus had ook zijn andere vuist versteend en sloeg hiermee op het schild van lucht. De tweede klap kwam harder aan, en Alana kreunde zachtjes onder de impact van de slag.
Brutus fronste. "Runare? Een Runa stopt mijn slagen?"
Igneal gebruikte het moment van oplettendheid om met een ferme vuurslag Brutus in zijn zij te raken. De bruut sprong vlug naar achteren, maar wist niet de gehele slag te ontwijken, en Igneals vlammen likten aan zijn kleding, welke begon te branden. Vlug trok Brutus zijn brandende hemd uit en gooide het op de grond, waardoor zijn massieve spierbundels nu glommen in het zonlicht.
Alana hielp Igneal op te staan, en zij aan zij maakten ze zich klaar voor de volgende aanval.
Deze liet niet lang op zich wachten. Net als Atreus veranderde Brutus zijn lichaam in steen en viel aan. Met zijn beide vuisten probeerde hij Alana en Igneal te raken, maar weer gebruikte Alana haar schild van lucht om hem te stoppen. Haar kracht begon echter af te nemen, en de klap van Brutus' vuisten zorgde ervoor dat ze door haar knieën ging.
Igneal reageerde vlug en sloeg uit volle macht met twee vlammende vuisten tegen de knie van Brutus. Het pantser op zijn knie scheurde, en Brutus wankelde achteruit.
"Hoe kan dit?!" Brutus' ogen keken waren wijd opengesperd terwijl de afstand tussen hem en Alana groter werd. "Hoe kan een Runa mijn slagen stoppen zonder Ejha, zonder wapen?"
Alana's lach verbreedde, en ze kneep haar ogen tot vrolijke spleetjes. "Mijn vader was een Kazega!"
Verward keek Igneal haar aan. "Runare? Kazega?"
Alana beantwoorde zijn verbaasde blik met een glimlach. "Ja, ik ben een halfbloed. Mijn vader was een Kazega, een kind van de Wind, maar mijn moeder is Runare. Maar dat laatste wist je natuurlijk al."
Dat laatste wist ik al? Igneals vermoedens werden bevestigd; Alana en hij hadden elkaar gekend.
Een luide schreeuw deed Igneal zijn hoofd omdraaien. Laaiend kwam Brutus op hen afrennen. Wederom sloeg hij met zijn vuisten op Alana's schild, maar ditmaal was de slag te machtig: Brutus brak door het luchtschild heen en raakte Alana op haar schouder. Kermend van pijn viel ze op de grond, en Igneal rende naar haar toe om haar te helpen. Brutus ramde hem echter met een simpele zwaai van zijn arm in zijn maag, waardoor hij happend naar adem dubbelklapte en op de grond viel.
Opnieuw hief Brutus zijn armen op, en Igneal moest machteloos toezien hoe hij Alana tegen de grond sloeg. Het gekraak van botten teisterde Igneals oren, en uit alle macht lukte het hem weer op zijn voeten te staan. Hij liet zijn vlammen opkomen, in een poging Alana te redden, maar Brutus sloeg hem bijna achteloos opnieuw tegen de grond.
Tranen rolden over Igneals wangen terwijl hij gedwongen was toe te kijken hoe Brutus zijn vuisten op Alana tekeer liet gaan. Igneal kroop volhardend over de grond richting Alana, vastberaden om haar te beschermen.
Alana lag hulpeloos op de grond, overgeleverd aan de steenvuisten van Brutus. Ook over haar wangen rolden de tranen, en ze probeerde met al haar kracht haar hand uit te strekken naar Igneal. Terwijl Brutus op Alana bleef meppen, lukte het Igneal om haar uitgestrekte hand te bereiken, en haar vingers sloten zich om de zijne.
Alana glimlachte door haar tranen door, en fluisterde zachtjes naar Igneal. "Het is niet erg, het doet geen pijn meer."
Plotseling stopten de slagen, en Brutus vouwde zijn handen ineen, klaar voor de genadeslag. Hij bracht zijn armen echter niet meteen naar beneden, alsof hij Alana een laatste moment gaf om afscheid te nemen. Igneal probeerde omhoog te komen, naar voren te kruipen, Alana te beschermen met zijn lichaam, maar hij kreeg zichzelf niet in beweging. Zijn ogen spraken doodsangst toen hij naar Alana keek, maar zij beantwoorde zijn blik met kalme ogen.
"Het is okay, Igneal. Ik kan gelukkig sterven."
Igneals zicht werd vertroebeld door zijn tranen. "Ik kan je niet verliezen, je bent de enige die ik heb..."
Alana kneep zachtjes in zijn hand. "Ik ben gelukkig. Je hebt me gelukkig gemaakt. Het heeft vijftien jaar geduurd, maar uiteindelijk zijn we samen geweest. Ik houd van je..."
Brutus gromde, en uit alle macht bracht hij zijn vuisten naar beneden. Igneal schreeuwde, terwijl Alana haar ogen sloot en met een glimlach haar einde accepteerde, en met een dreun die de hemel liet trillen, sloeg Brutus de laatste adem uit Alana.

Aiden...

Brutus veegde het bloed van zijn handen af aan zijn broek. Bloed vloeide uit levenloze lichaam van de halfbloed en kleurde de grond onder zijn voeten donkerrood. Brutus draaide zich om en liep terug naar Atreus, die geduldig op hem stond te wachten.
"Moeder zal tevreden zijn," riep hij naar Atreus. "Weer een halfbloedje minder!"
Plotseling sperde Atreus zijn ogen wijd open, en keek vol afschuw naar Brutus. Deze draaide zich vlug om, en zag dat de Igneel weer overeind was gekomen. Zijn lichaam was volledig omvat door withete vlammen die meters ver de lucht in schoten. Brutus' hart sloeg een slag over, toen de Igneel met een ongelofelijke snelheid naar hem toe rende, en vlak voor hem bleef staan.
"De enige die ik had." Brutus moest moeite doen om de gefluisterde woorden te verstaan. De Igneel legde de palm van zijn hand op de borst van Brutus, welke angstig in zijn ogen keek. De ogen van de Igneel waren pikzwart geworden, met een bloedrode iris, als de ogen van een gevaarlijke maniak.
"Sterf."
Voordat Brutus ook maar iets kon doen, spoten de vlammen van haat uit de hand van de Igneel, en de bruut verdween in de zengende vlammen.

- Einde van Chapter 1 -

==========================

Morgen post ik de keuzes voor Chapter 2 kan beginnen; jullie mogen een nieuw karakter maken. Dan krijgt iedereen die meeleest een week de tijd om even rustig bij te lezen en te bedenken welke eigenschappen zij het nieuwe karakter willen toekennen, voordat ik begin aan Chapter 2.

~Chris
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 04 feb 2013 11:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

:(

Edit; Moet ik er wel even bij zeggen dat die zielige smiley was om hoe het hoofdstuk eindigde. xD Boooooe!

Best naar trouwens, de manier waarop ze dood werd gemaakt. :'(
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha ja zo had ik de smiley ook geïnterpreteerd ;-)

Ik had het zelf ook niet helemaal zo geplanned, maar het verliep ineens zo... Inderdaad nogal een nare manier :( Ik maakte bijna mezelf aan het huilen :o [ik speel altijd alles in mn hoofd af voordat ik het opschrijf, met beeld erbij is het nog naarder :( ]
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Dat heb ik precies zo! Ik bezorg mezelf ook hetzelfde gevoel wat mijn karakters hebben.
Het is wel heel wreed, maar dat maakt het verhaal juist oprechter, vind ik altijd.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Zoals beloofd krijgen jullie een weekje (ongeveer, carnaval zit ertussen) om te kiezen wie ons nieuwe karakter gaat worden. Als er vrijdag al een mooi aantal stemmen binnen is, gooi ik er misschien zelfs nog een naamkeuze in ;-)

============================

- Sekse

jongen
meisje
man
vrouw
man
vrouw

- Uiterlijk

Aartslelijk
Niet mooi
Gewoontjes
Aantrekkelijk
Bloedmooi

- Haarkleur

Blond
Bruin
Rood
Zwart
Anders, namelijk: (+ geef redelijke uitleg waarom je deze haarkleur zou hebben, het mag níet geverfd zijn!)

- Ras

Mens - Augustine (Blank)
Mens - Domanium (Zwart)
Mens - Runare (Halfelf)
Mens - Gargantus (Halfreus)
Elementae - Igneel (Vuur Elementaal)
Elementae - Aquaia (Water Elementaal)
Elementae - Rumidium (Aarde Elementaal)
Elementae - Kazega (Wind Elementaal)
Elementae - Laïgra (Bliksem Elementaal)

- Alliantie

Geen
Dorpswacht / Aïn
Stadswacht / Drachne
Rijkssoldaat / Omaga
Koninklijke wacht / Familae

- Rang

Nieuweling
Laag
Middel
Hoog
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Begrijp ik uit die laatste opties goed dat het sowieso een soldaat is?
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Niet noodzakelijk, het is de alliantie, waar hij/zij verantwoordelijkheid aan aflegt. Bepaalt vooral de startpositie van ch2
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Chris, wat nou als iedereen een totaal ander karakter maakt? Kies jij dan gewoon zelf welke je het meest geschikt vind? :p

Dit kwam er in mij op!
Maybe I need to stop redheading some day... >.<
--------------------------------------------------
Sekse: Vrouw (begin 20)
Uiterlijk: Aantrekkelijk
Haarkleur: Rood-blond ('strawberry' blond) De haarkleur staat niet in het lijstje, maar het is toch nog een natuurlijke haarkleur.
Ras: Elementae - Laïgra
Alliantie: Omaga
Rang: Hoog

Edit: Ze is serieus, nuchter en kan stug overkomen. De meesten vinden haar daarom ook niet aardig. Ze is ook iemand die erg duidelijk laat merken dat ze geen respect heeft voor degenen die een lagere rang hebben dan zij. Maar hierachter schuilt een meisje dat veel ellende heeft meegemaakt en dat afreageert op anderen.
Voor degene met een hogere positie toont ze daarentegen veel respect.
Laatst gewijzigd door Classy Cat op 05 feb 2013 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik denk dat iedereen een ander karakter maakt, en dan ga ik kijken wat ik doe; zeer waarschijnlijk neem ik de meest voorkomende kwaliteiten en combineer deze, óf ik kies er inderdaad eentje waar ik mee kan werken. Het gaat allemaal afhangen van wat jullie me bieden. Misschien dat ik er zelfs wel twee kies!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Aaah ik vind het nog steeds sneu dat Alana dood is :(. Hmm je vroeg me nog over hoe het over kwam. Ik vind het nu al goed overkomen, alleen had ik het allemaal nog wat meer omschreven denk ik, maar dat is vooral mijn stijl.

- Sekse
vrouw

Uiterlijk
Gewoontjes

- Haarkleur
Donkerblond,

ras

- Alliantie

Geen

- Rang

Hoog

Edit: Mooi ik kan verduidelijken :D, het karakter is dus ooit hoog in rang geweest. Maar heeft toen iets misdaan ( mag je zelf invullen, voor ideeen kun je aankloppen xD ), waardoor ie nu vogelvrij is verklaard en ze zwerft nu beetje rond in de wouden, beetje roven enz.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Okay, nu even voor iedereen en niet alleen de mensen op faceboek:

De opties die ik geef heb ik nódig voor het verhaal. Dit betekent niet dat dit het enige is dat je je karakter mag geven. Maak gerust een volledig en rond karakter, geef een geschiedenis, familieboom whatever :p
Dan kan ik zelf altijd nog beslissen elementen wel of niet mee te nemen.

Wees volop creatief! :D
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Christian Damen schreef:Niet noodzakelijk, het is de alliantie, waar hij/zij verantwoordelijkheid aan aflegt. Bepaalt vooral de startpositie van ch2
Dan vind ik alsnog de rang verwarrend :P

Jongen (jaar of 10)
Niet mooi, maar dit komt voornamelijk door de een of andere misvorming/litteken/iets, als je die zou kunnen wegdenken is hij best een mooi kind (maar de meeste zullen dat niet zien)
Zwart haar
Mens - Domanium
Koninklijke wacht
Nieuweling

Hij is nog maar net bediende/soldaat/lijfwacht/iets geworden, hetzij onvrijwillig, hetzij gedwongen door barre omstandigheden. Is natuurlijk het pispaaltje van (vrijwel) zijn hele omgeving. En om een contrast te maken met Igneal: rustig jochie zonder speciale powers maar met een gigantisch rechtvaardigheidsgevoel. Dus over zichzelf laat hij alles heen komen maar als hij ergens anders iets ziet wat hij niet vindt kunnen...
Laatst gewijzigd door MarquiseCarabas op 05 feb 2013 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Okay, ik zal hem proberen te verduidelijken. Dan geef ik echter wel wat extra informatie weg over de wereld/verhoudingen!

---

Er zijn twee rassen, de Mensen en de Elementae. Deze staan lijnrecht tegenover elkaar en zijn eigenlijk permanent in oorlog.
De Elementae zijn opgedeeld in 5 subrassen, voor ieder van de vijf elementen een. Ieder subras heeft een eigen habitat en is opgedeeld in een aantal clans. Per subras verschillen de eigenschappen van de clans nogal, maar over het algemeen zijn de clans onderling bondgenoten.
De subrassen onderling is een ander verhaal. Verhoudingen tussen de Elementae zijn niet goed, en onderhandelingen verlopen altijd erg stroef. Dit komt vooral doordat de 'element-krachten' bepaalde karaktereigenschappen met zich meebrengen, wat voor veel verdeeldheid zorgt.
Alle Elementae delen echter hun haat jegens de Mensen, wat door hen beantwoord wordt.
De Mensen zijn onder te verdelen in vier subrassen, waarvan jullie er nu een zijn tegengekomen in het verhaal. Over het algemeen gaan de subrassen goed met elkaar om, met als uitzondering de Garganti, die vaak wat moeilijker en koppig zijn. De Mensen wonen voornamelijk in steden en grote dorpen/nederzettingen, in tegenstelling tot de Elementae die leven in kleine dorpjes, bossen en nomadisch.

Alliantie werkt als volgt:
VOOR MENSEN:
Geen => eenzame loner idee, vrije strijder, zoiets
Dorpswacht => bewoner van dorp, is óf onderdeel van dorpswacht of moet er verantwoording aan afleggen (oftewel het karakter staat niet hoger dan de dorpswacht i.e. kan niet burgemeester zijn)
Stadswacht => bewoner van stad, is óf onderdeel van stadswacht of moet er verantwoording aan afleggen (oftewel het karakter staat niet hoger dan de stadswacht i.e. kan niet burgemeester/regent zijn)
Rijkssoldaat => bewoner van een van de grootste Mensensteden, is óf lid van het officiele leger van zijn/haar ras, of moet er verantwoording aan afleggen (oftewel het karakter staat niet hoger dan de hogere militairen i.e. kan niet generaal oid zijn)
Koninklijke wacht => persoonlijk in dienst bij de hoogste macht van het ras (i.e. koning/keizerin). Kan vele vormen aannemen maar opnieuw niet de heerser zelf, of een troonopvolger.

VOOR ELEMENTAE:
Geen => verstoten door clan, komt meestal doordat karakter halfbloed is (hated by both races)
Aïn => clanlid van de laagste rangen. Zie dit als standaard 'werknemer', bv boer of looier.
Drachne => Strijders van de Elementae. De elementae-cultuur is grotendeels gebaseerd op individuele kracht en vermogens. Zij die zichzelf hebben bewezen worden aangeduid als strijders van de clan en krijgen meer privileges. Rila en Dae zijn Drachne.
Omaga => Kwaliteits-elementae. Heeft speciefieke vaardigheden die binnen de clan nodig zijn, wordt vaak pas ontdekt nadat individu een tijd Drachne is geweest. Atreus is een Omaga.
Familae => Deel van de hoogste ringen van de clan, is meestal familie van de clanleider(s). Brutus was een Familae.

De rang bepaalt verder hoe hoog/laag je binnen je alliantie zit. Een nieuweling-Omaga is bv een elementae die zojuist is gepromoveerd van Drachne, toen hij/zij de nieuwe krachten ontdekte.
Een hoge Rijkssoldaat kan bijvoorbeeld een kapitein in het leger van de Mensen zijn.

Ik hoop dat dat het ietwat verduidelijkt! (en misschien dat je dan je keus wilt herzien met deze informatie ;-) )
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ah, dat maakt het al een stuk duidelijker. Ik had ook nog niet door dat die verschillende namen voor de alliantie voor mensen/elementae waren, ik dacht dat het gewoon een ander woord voor hetzelfde was (net als de namen van de rassen).

Mijn keus laat ik staan :)
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Idd een stuk duidelijker! Ik vulde eigenlijk al een beetje voor mezelf in wat het allemaal inhield en dat klopte ook ongeveer.
Ik zal mijn post straks of vanavond nog wel even editen om meer info over mijn karakter te geven. :p
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik vond het zielig hoe Alana doodging :( en jammer dat ze al zo vroeg doodging... Maargoed, nieuw personage.

Sekse: Vrouw.
Uiterlijk: Een beetje tussen gewoontjes en aantrekkelijk in.
Haarkleur: Blond
Ras: Aquaia
Alliantie: Drachne
Rang: Middel

Verder heb ik er niet zo veel aan toe te voegen
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Een kleine (mogelijk teleurstellende) update:

De keuze voor ras ga ik beperken tot de 4 Mensen rassen. Dit omdat er dan beter contrast blijft met de Igneal-arc, en omdat ik jullie dan beide kanten van de wereld kan laten zien (anders heb je alleen de elementae kant).

Als goedmakertje kan ik jullie wel alvast het volgende verraden: Jullie mogen nog een elementae maken die zich bij de Igneal-arc zal gaan voegen. Ik weet nog niet precies wanneer ik deze zal introduceren, maar het zal in ieder geval vóór chapter 3 zijn, wanneer ik van plan ben verder te gaan met Igneal.
Also, ik ga twee Mens karakters kiezen voor chapter 2; 1 man en 1 vrouw.

Dus: geen elementae! Ik ga 1 man en 1 vrouw kiezen. Als ik geen twee goed passende karakters kan vinden in jullie keuzes behoud ik de vrijheid om jullie keuzes te nemen en lichtjes aan te passen zodat ik er een goed duo van kan maken.

Je mag dus per persoon meer dan 1 karakter aandragen! Hell, als jullie dat leuk vinden mag je dr zelfs zes geven ;-)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Goed, daar gaan we weer. Ik heb drie karakters gekozen, en die een beetje aangepast zodat ze in het verhaal passen (Igneal meerekenend), met elkaar interessante chemie hebben, en schrijfbaar zijn.

======
Jongen (jaar of 10)
Niet mooi, maar dit komt voornamelijk door de een of andere misvorming/litteken/iets, als je die zou kunnen wegdenken is hij best een mooi kind (maar de meeste zullen dat niet zien)
Zwart haar
Mens - Domanium
Koninklijke wacht
Nieuweling

Hij is nog maar net bediende/soldaat/lijfwacht/iets geworden, hetzij onvrijwillig, hetzij gedwongen door barre omstandigheden. Is natuurlijk het pispaaltje van (vrijwel) zijn hele omgeving. En om een contrast te maken met Igneal: rustig jochie zonder speciale powers maar met een gigantisch rechtvaardigheidsgevoel. Dus over zichzelf laat hij alles heen komen maar als hij ergens anders iets ziet wat hij niet vindt kunnen...
Maak ik dit karakter van:

Man, jaar of 30
Niet mooi, maar dit komt voornamelijk door de een of andere misvorming/litteken/iets, als je die zou kunnen wegdenken is hij best een mooie man(maar de meeste zullen dat niet zien)
Zwart haar
Mens - Domanium (tweede generatie halfbloed Augustine, oftewel de vader van zijn vader was augustine, rest was domanium)
Rijkssoldaat
Middel

Hij is al lang luitenant in het leger van Argania, de hoofdstad van de Augustines. Als Domanium valt hij nogal uit de toon bij de Augustines en dus natuurlijk het pispaaltje van (vrijwel) al zijn superieuren; ondank de goede relaties tussen de twee rassen blijven de Augustinische leiders onderscheid maken. Dit merkt hij vooral wanneer hij bij zijn langverwachte promotie naar kapitein gepasseerd wordt door een jong broekie, die door de leiding werd voorgetrokken omdat hij, net als zij zelf, een volbloed Augustine is.

En om een contrast te maken met Igneal: een rustige man zonder speciale powers (behalve dan de natuurlijke domanium-gave om in het donker te kunnen zien) maar met een gigantisch rechtvaardigheidsgevoel. Dus over zichzelf laat hij alles heen komen maar als hij ergens anders iets ziet wat hij niet vindt kunnen, grijpt hij direct in. Dit is ook waarom hij het mislopen van zijn promotie gewoon slikt, hoe onrechtvaardig het ook is.
Haarkleur: Rood-blond ('strawberry' blond) De haarkleur staat niet in het lijstje, maar het is toch nog een natuurlijke haarkleur.
Rang: Hoog

Edit: Ze is serieus, nuchter en kan stug overkomen. De meesten vinden haar daarom ook niet aardig. Ze is ook iemand die erg duidelijk laat merken dat ze geen respect heeft voor degenen die een lagere rang hebben dan zij. Maar hierachter schuilt een meisje dat veel ellende heeft meegemaakt en dat afreageert op anderen.
Voor degene met een hogere positie toont ze daarentegen veel respect.

Rang: Laag

Ze is serieus, nuchter en kan stug overkomen. De meesten vinden haar daarom ook niet aardig.
Ze is zeer recentelijk toegelaten tot de rang van Omaga omdat ze een bepaalde unieke kracht bezit. Ze voelt zich hierdoor beter dan anderen, die geen soortgelijke krachten hebben.
Ze is ook iemand die erg duidelijk laat merken dat ze geen respect heeft voor degenen die een lagere rang hebben dan zij. Voor degene met een hogere positie toont ze daarentegen veel respect.
- Sekse
vrouw

Uiterlijk
Gewoontjes

- Haarkleur
Donkerblond,

ras

- Alliantie

Geen

- Rang

Hoog

Edit: Mooi ik kan verduidelijken :D, het karakter is dus ooit hoog in rang geweest. Maar heeft toen iets misdaan ( mag je zelf invullen, voor ideeen kun je aankloppen xD ), waardoor ie nu vogelvrij is verklaard en ze zwerft nu beetje rond in de wouden, beetje roven enz.

- Sekse
vrouw

Uiterlijk
Gewoontjes

- Haarkleur
Donkerblond,

ras
Mens - Augustine (eerste generatie Elementae-halfbloed; moeder was Aquaia)

- Alliantie

Geen

- Rang

Hoog

Het karakter is dus ooit hoog in rang geweest, een kapitein van Argania. Op gegeven moment is het echter uitgekomen dat ze een halfbloed is (de hoe en wat hiervan komt in het verhaal nog voor dus geef ik hier niet), en is toen van haar positie verstoten en uit de stad verbannen. (Wat best mild is, aangezien ze normaal halfbloedjes doodmaken)
Nu is ze vogelvrij verklaard en zwerft een beetje rond in de wouden, beetje roven enz. SHE NOT HAPPY WITH HER OLD CITY! Goh.

------

Dan komt nu de eerste keuze: De karakters moeten een naam krijgen! Ik geef een aantal opties voor de karakters, maar jullie kunnen zelf ook namen aandragen. Onthoud echter wel dat de namen in de setting moeten passen!

Man, Domanium, Luitenant:
Damorus, Earan, Thymen, Zanden.

Vrouw, Laïgra, Omaga:
Anna, Fiora, Lana, Reesah, Thera.

Vrouw, Halfbloed, Verstoten:
Celine, Gisela, Maya, Robin, Yasmin

En dan begint chapter 2 zeer spoedig!
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik vind dat mijn karakter Lana heet. :3
Saskjezwaard
Computer
Computer

Thymen, Lana en Gisela. Ik zie trouwens bij Gisela echt die dochter van Toph van de tweede serie van avatar voor me xD ik heb af en toe rare gedachtenkronkels --'
Afbeelding
Lijkt er vast voor geen meter op :P

Oh, en sorry Chris dat ik geen karakter had verzonnen, maar was zelf bezig met een nieuw verhaal te brainstormen en ik wil niet dat het ging overlopen. Gelukkig waren de anderen minder selfish en heb je leuke karakters gemaakt! :p
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Om nog even op de anderen te stemmen. (Ik had niet door dat dat moest :p)

Thymen, Lana en Robin. Vind ik! (A)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Saskia, beetje te oud inderdaad, maar die blik klopt wel zo ongeveer :p
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

damorus xp (schrijf ik het goed? ) theera en gisela
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Damorus is goed, maar Thera was met 1 'e' ;-)
Freya
Potlood
Potlood

Earan, Lana en Robin.
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”