De vrouw was al minuten geleden uitgesproken. Eerst was Amanda nog bang geweest voor een gewelddadige uitbarsting van de brede man tegenover haar, na wat ze had opgebiecht. De voortdurende stilte drukte echter meer op haar dan ze zich had kunnen voorstellen. Het enige wat ze hoorde was het bonzen van haar eigen hart. Als ze hem niet met haar eigen ogen zag, dan had ze kunnen denken alleen in de woonkamer te zijn.
"Je zegt niets."
Nadat ze de gevallen stilte had verbroken hief de man op de stoel voor haar langzaam het hoofd op, om haar vervolgens langdurig aan te kijken. Beschaamd keek Amanda naar de plavuizen om zijn blik te ontwijken. Ze had geen woede in zijn blauwe ogen gezien, maar diepe teleurstelling.
"We gaan samen een SOA-test doen."
Ze keek verrast op.
"Hij gebruikte een condoom", stamelde ze na enkele seconden.
"Zodra we de uitslag van de test hebben", ging Maaren onverdroten verder, "gaan we praten hoe we hiermee omgaan."
"We?", vroeg Amanda hoopvol. Het was meer dan ze op gerekend had en waarschijnlijk zij niet alleen. Regina had haar gedwongen om over affaire te vertellen omdat ze anders haar broer zelf zou inlichten. Afgaande op wat ze over de zus van Maaren wist zou het werkelijke verhaal dan met de nodige fantasie nog worden aangedikt. Al was de waarheid alleen ook voldoende om de relatie onder spanning te zetten.
Maaren knikte en liet een hand over zijn donkere haar gaan. Het bracht de hele zijdelingse scheiding in de war, maar daar bekommerde hij zich momenteel niet om. Kalm had de man zijn opties overwogen. Als hij op zijn emoties af was gegaan dan had hij haar niet eens uit laten praten, maar Maaren wilde niets doen waar hij later spijt van kon krijgen.
"Deze man biedt je blijkbaar iets waar ik niet over beschik," Maaren stond op, "lieg niet meer tegen me als je hem opzoekt."
Knipperend met haar ogen keek ze hem aan. "Wat wil je daarmee zeggen?", vroeg Amanda. Onzeker over wat hij nu eigenlijk bedoelde. Had ze hem dan helemaal verkeerd begrepen?
"Het spijt me als ik alleen je niet gelukkig kan maken."
"Ik ben wel gelukkig met je."
"Je mist toch iets in onze relatie. Ik kan anders niet verklaren waarom je het hebt gedaan of jij soms wel?"
Maaren vatte haar zwijgen als een bevestiging op.
"Wat betekent dit voor ons?", hoorde hij haar fluisterend vragen.
"Je bent vrij om te doen wat je wilt, maar als je hier wilt blijven komen dan wel op mijn voorwaarden", hij zag haar bevestigend knikken, "vanaf nu alleen nog maar veilige seks, geen leugens meer en hij blijft uit de buurt van mijn huis. Net als jij zodra het licht boven de voordeur brandt."
Ze keek hem vragend aan.
"Ik heb dan bezoek en ik zal er niet over liegen als je er naar vraagt."
"Bezoek?", de verwarring was van haar gezicht te lezen tot het plotseling tot haar doordrong, "Je bedoelt van een vrouw?"
"Wat verwacht je dan van mij als jij vrij wilt zijn?"
Het was erger dan Amanda zich had voorgesteld hoe het gesprek zou verlopen. Ze zag hem overeind komen om de kamer te verlaten. Bewegingloos bleef ze gedurende een minuut staan tot ze zich tenslotte in de stoel liet vallen waaruit hij was opgestaan. Het gaf haar een verschrikkelijk gevoel om te weten dat ze haar vriend moest gaan delen met een andere vrouw of meerdere vrouwen. Een klap in haar gezicht zou minder erg zijn geweest.
De uitgebleven klap
Moderator: Patrick
-
- Typmachine
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door P_Westdijk op 27 dec 2012 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
If not, learn them.
HAHAH Go Maaren :')
Trouwens, je doet telkens een enter voordat iemand iets zegt. Is het niet logischer als die zinnen gewoon meteen achter de handeling van iemand staan? Voorbeeld:
Ze keek verrast op. "Hij gebruikte een condoom."
Snap je wat ik bedoel?
Trouwens, je doet telkens een enter voordat iemand iets zegt. Is het niet logischer als die zinnen gewoon meteen achter de handeling van iemand staan? Voorbeeld:
En dan zou ik bijvoorbeeld doen:Ze keek verrast op.
"Hij gebruikte een condoom."
Ze keek verrast op. "Hij gebruikte een condoom."
Snap je wat ik bedoel?
When the power of love overcomes the love of power.
-
- Toetsenbord
Ik doe dat zelf ook als er een directe relatie bestaat tussen de handeling en het gezegde. Als er echter een pauze zit tussen het opkijken en het uitspreken van de woorden, dan zou ik ook kiezen voor de linebreak.
Maar er zijn zover ik weet geen echte regels hiervoor, dus het is ter beoordeling van de schrijver wat je liever hebt ^^
Ik lees zon beetje al je oneshots overigens, ik vind deze persoonlijk net iets minder aansprekend dan de anderen. Misschien omdat je na de eerste paar zinnen eigenlijk al weet hoe de rest van het gehele stukje zal gaan. Het einde voelde voor mij niet heel voldoening gevend (satisfying?).
Ook miste ik na de laatste zin van maaren een stukje waarin hij de kamer daadwerkelijk verliet.
'Nadat ze hem de kamer had zien verlaten liet ze zich in de stoel vallen waaruit hij was opgestaan.' <- dit stukje leek er ineens overheen te schieten, ineens spreek je in de voltooid verleden tijd over iets wat voor mij als lezer nog niet gebeurd is. (ik doe dit zelf ook van tijd tot tijd, en sinds ik er op ben gewezen valt het me wat meer op :p)
Tekstueel verder prima, zoals altijd, op 1 dingetje na:
'Langzaam hief de man op de stoel voor haar het hoofd op nadat ze de gevallen stilte had verbroken om haar langdurig aan te kijken.'
->
'Langzaam hief de man op de stoel voor haar het hoofd op, nadat ze de gevallen stilte had verbroken, om haar langdurig aan te kijken.'
komma tussen op en nadat en tussen verbroken en om; eerste volgens regels, tweede is meer een suggestie om duidelijker te maken dat ZIJ de stilte net heeft verbroken en nu HIJ haar aankijkt. Persoonlijk zou ik dit overigens mooier vinden:
'Nadat ze de gevallen stilte had verbroken hief de man op de stoel voor haar langzaam het hoofd op, om haar vervolgens langdurig aan te kijken.'
Maar dat is persoonlijke voorkeur, je moet uiteraard helemaal zelf beslissen wat je met mijn suggesties wilt doen. Zoals je zelf altijd tegen anderen zegt, het is jouw verhaal, doe er vooral mee wat je zelf het beste lijkt.
~Chris
Maar er zijn zover ik weet geen echte regels hiervoor, dus het is ter beoordeling van de schrijver wat je liever hebt ^^
Ik lees zon beetje al je oneshots overigens, ik vind deze persoonlijk net iets minder aansprekend dan de anderen. Misschien omdat je na de eerste paar zinnen eigenlijk al weet hoe de rest van het gehele stukje zal gaan. Het einde voelde voor mij niet heel voldoening gevend (satisfying?).
Ook miste ik na de laatste zin van maaren een stukje waarin hij de kamer daadwerkelijk verliet.
'Nadat ze hem de kamer had zien verlaten liet ze zich in de stoel vallen waaruit hij was opgestaan.' <- dit stukje leek er ineens overheen te schieten, ineens spreek je in de voltooid verleden tijd over iets wat voor mij als lezer nog niet gebeurd is. (ik doe dit zelf ook van tijd tot tijd, en sinds ik er op ben gewezen valt het me wat meer op :p)
Tekstueel verder prima, zoals altijd, op 1 dingetje na:
'Langzaam hief de man op de stoel voor haar het hoofd op nadat ze de gevallen stilte had verbroken om haar langdurig aan te kijken.'
->
'Langzaam hief de man op de stoel voor haar het hoofd op, nadat ze de gevallen stilte had verbroken, om haar langdurig aan te kijken.'
komma tussen op en nadat en tussen verbroken en om; eerste volgens regels, tweede is meer een suggestie om duidelijker te maken dat ZIJ de stilte net heeft verbroken en nu HIJ haar aankijkt. Persoonlijk zou ik dit overigens mooier vinden:
'Nadat ze de gevallen stilte had verbroken hief de man op de stoel voor haar langzaam het hoofd op, om haar vervolgens langdurig aan te kijken.'
Maar dat is persoonlijke voorkeur, je moet uiteraard helemaal zelf beslissen wat je met mijn suggesties wilt doen. Zoals je zelf altijd tegen anderen zegt, het is jouw verhaal, doe er vooral mee wat je zelf het beste lijkt.
~Chris
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
-
- Potlood
ben heel erg gefascineerd door vooral het einde. Dat de man besluit het rationeel aan te pakken en zo hetzelfde eist. De schok van de vrouw is heel begrijpelijk, maar technisch gezien niet terecht.
Ik weet niet of het een geniepige manier van de man is de vrouw terug te pakken, maar op een nare manier werkt het denk ik wel.
Is dat boze opzet van de man?
Ik weet niet of het een geniepige manier van de man is de vrouw terug te pakken, maar op een nare manier werkt het denk ik wel.
Is dat boze opzet van de man?
Kara Thrace and her special destiny? That sounds like a bad cover band.
I don't want to be human ! ... I'm a machine! And I can know much more!
I don't want to be human ! ... I'm a machine! And I can know much more!
-
- Typmachine
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie, ejell.
Je hebt gelijk wat betreft je opmerking, maar Christian heeft hier eigenlijk al een antwoord op gegeven.
Als je ze allemaal leest of heb gelezen dan heb je aardig wat tijd op de site doorgebracht, Christian. Wel leuk om te vernemen.
Een uitgebreide reactie en ik kan daar heel kort over zijn: je hebt naar mijn mening helemaal gelijk en je suggestie neem ik over. Ik pas het verhaal aan. Het is immers mijn verhaal en ik doe ermee wat ik wil.
Bedankt voor het langskomen.
Ah, BrILjanTje gaat op de inhoud in. Het is mooi om te lezen dat het je heeft gefascineerd en bedankt daarvoor. Ik vroeg me tijdens en ook na het schrijven af of je rationeel kan zijn en tegelijk wraak nemen op diegene die vreemd is gegaan. Ik betwijfel het en kies dan ook voor boze opzet van de man als antwoord op je vraag.

Als je ze allemaal leest of heb gelezen dan heb je aardig wat tijd op de site doorgebracht, Christian. Wel leuk om te vernemen.
Een uitgebreide reactie en ik kan daar heel kort over zijn: je hebt naar mijn mening helemaal gelijk en je suggestie neem ik over. Ik pas het verhaal aan. Het is immers mijn verhaal en ik doe ermee wat ik wil.

Ah, BrILjanTje gaat op de inhoud in. Het is mooi om te lezen dat het je heeft gefascineerd en bedankt daarvoor. Ik vroeg me tijdens en ook na het schrijven af of je rationeel kan zijn en tegelijk wraak nemen op diegene die vreemd is gegaan. Ik betwijfel het en kies dan ook voor boze opzet van de man als antwoord op je vraag.
If not, learn them.
If not, learn them.
-
- Toetsenbord
Oh, ik ben weer eens onduidelijk geweest, ik bedoelde dat ik al je one-shots heb gelezen sinds ik op de site ben aangemeld (dus halfjaartje ongeveer), plus de one-shots waarop is gereageerd door andere mensen binnen die tijd. Ik weet natuurlijk niet hoeveel ik er dan heb gemist tussendoor.
Maar, ja, ik breng wel een goed uurtje door op de site per dag (gemiddeld denk ik). Ik heb alleen niet echt meer de tijd om uitgebreid te reageren, maar aangezien jouw one-shots kort zijn om te lezen houd ik als het ware tijd over om te reageren. Als je begrijpt wat ik bedoel :p
Hoeveel one-shots zet je eigenlijk gemiddeld op de site per week?
Maar, ja, ik breng wel een goed uurtje door op de site per dag (gemiddeld denk ik). Ik heb alleen niet echt meer de tijd om uitgebreid te reageren, maar aangezien jouw one-shots kort zijn om te lezen houd ik als het ware tijd over om te reageren. Als je begrijpt wat ik bedoel :p
Hoeveel one-shots zet je eigenlijk gemiddeld op de site per week?
Suppose you toss a coin enough times
-
- Typmachine
- Contacteer:
Het klinkt alsof het je vaak overkomt dat andere mensen je verkeerd begrijpen.
Nee, dat is heel verschillend. Ik krijg een idee, plak er een titel aan en type alles uit wat dan bij me opkomt. Zo heb ik er momenteel wel een stuk of twaalf van dergelijke starten van een verhaal.
Aan sommige ervan werk ik verder en anderen liggen maanden, soms zelfs jaren, stof te vergaren, figuurlijk gesproken dan. Toch bekijk ik ze regelmatig. De verschillende onderwerpen lenen zich juist om een bepaalde en dan hopelijk onverwachtte draai aan een verhaal te geven.
Ik 'leen' dan een stukje tekst ven een verhaal om een ander verhaal af te schrijven. Soms blijft er dan zo weinig van een dergelijke start over dat ik deze vervolgens wis.
Dit verhaal is daar geen uitzondering op. Het idee Swinger in wording koppelde ik tekstueel gezien aan het idee Vreemdganger en maakte er vervolgens het korte verhaal Een uitgebleven klap van.
Ik kan er echter geen tijd aan verbinden. Soms komen een paar verhalen in dezelfde week af, maar soms zitten er ook maanden tussen voor ik iets instuur. Wat ik weleens weet te maskeren door een al ouder verhaal van me in te sturen.
Ik ben zeker geen schrijversfabriek op twee benen.

Uhm, ik ga niet uitzoeken hoeveel dat er zijn. Je kan naar mijn verhalenoverzicht gaan om het zelf uit te zoeken.Christian Damen schreef: Ik weet natuurlijk niet hoeveel ik er dan heb gemist tussendoor.

Je laat het klinken alsof ik productie draai.Christian Damen schreef: Hoeveel one-shots zet je eigenlijk gemiddeld op de site per week?

Aan sommige ervan werk ik verder en anderen liggen maanden, soms zelfs jaren, stof te vergaren, figuurlijk gesproken dan. Toch bekijk ik ze regelmatig. De verschillende onderwerpen lenen zich juist om een bepaalde en dan hopelijk onverwachtte draai aan een verhaal te geven.
Ik 'leen' dan een stukje tekst ven een verhaal om een ander verhaal af te schrijven. Soms blijft er dan zo weinig van een dergelijke start over dat ik deze vervolgens wis.
Dit verhaal is daar geen uitzondering op. Het idee Swinger in wording koppelde ik tekstueel gezien aan het idee Vreemdganger en maakte er vervolgens het korte verhaal Een uitgebleven klap van.
Ik kan er echter geen tijd aan verbinden. Soms komen een paar verhalen in dezelfde week af, maar soms zitten er ook maanden tussen voor ik iets instuur. Wat ik weleens weet te maskeren door een al ouder verhaal van me in te sturen.

If not, learn them.
If not, learn them.
Hoezo uitgebleven klap? Dat is toch een emotionele klap? Komt vast nog harder aan.
Wel heel sterk verhaal
Al vraag ik me af of die relatie nog lang stand zou houden.
Goed geschreven weer!
Wel heel sterk verhaal

Goed geschreven weer!

- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
-
- Typmachine
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, maar als je een betere titel hebt dan neem ik deze graag over.-Maaike- schreef: Hoezo uitgebleven klap? Dat is toch een emotionele klap? Komt vast nog harder aan.
Uhm, nou, even nadenken, nee, denk ik.-Maaike- schreef: Al vraag ik me af of die relatie nog lang stand zou houden.
Bedankt voor je reactie.
If not, learn them.
If not, learn them.
-
- Vulpen
Ik vind het een bijzondere one-shot. Ik weet niet eens of ik het wraak kan noemen van die man, maar duidelijker maken hoe je je voelt kan haast niet beter. Ga deze onthouden als het mij ooit overkomt
Hoe man (Maaren) erin slaagt om de vrouw het gevoel van minachting en verraad te laten voelen is heel slim. Mooie one-shot, einde verhaal:P

-
- Typmachine
- Contacteer:
Ik betwijfel nog steeds of je zo rationeel zal kunnen reageren als zojuist je geliefde opbiecht dat ze is vreemd gegaan. Al was het wel leuk om te schrijven.masterbreel schreef: Ik weet niet eens of ik het wraak kan noemen van die man, maar duidelijker maken hoe je je voelt kan haast niet beter.

masterbreel schreef: Ga deze onthouden als het mij ooit overkomt![]()

Bedankt voor je reactie, masterbreel.
If not, learn them.
If not, learn them.