OV Awards!

Hier kun je alle informatie over het forum en het laatste nieuws vinden

Moderator: Patrick

Plaats reactie
Saskjezwaard
Computer
Computer

Het jaar is ongemerkt al weer voorbijgeslopen, wat betekent dat het weer tijd is voor de OV-awards! Voor de nieuwe leden die dit niet kennen, hierbij worden de beste verhalen van OV gekozen door de leden zelf. Dit jaar is er een vernieuwing: er kunnen ook subcategorieën worden gekozen!
De hoofdcategorieën zijn:

Beste afgemaakte verhaal
Beste fictie verhaal
Beste non-fictie verhaal
Beste kortverhaal
Beste gedicht
Beste fanfictie

De (nieuwe) subcategorieën zijn:

Beste personage
Beste proloog
Beste plot
Beste schrijfstijl
Beste dialoog
Beste beschrijving
Beste relatie (niet alleen romantisch, dit kan ook een negatieve relatie zijn)
Beste mindtwisting verhaal
Beste spanning
Beste bad guy

Hier zijn echter wel een paar voorwaarden aan verbonden. Elk verhaal dat genomineerd wordt, moet aan geschreven zijn in 2012, met als uitzondering de afgeschreven verhalen. En een verhaal dat al een keer een Award heeft gewonnen kan niet nogmaals een award winnen.
Voor de rest ben je zo vrij als je wilt om verhalen te nomineren! Er zit geen limiet aan het aantal verhalen dat je voor mag stellen, zolang het maar niet een eigen verhaal is of niet in een bepaalde categorie past.

Het wedstrijdverloop zal als volgt verlopen:
Vanaf 15 januari kunnen jullie in een pbtje naar mij (Saskjezwaard) de namen achterlaten die jullie willen nomineren. Graag ook een vermelding in welke categorie het moet worden geplaatst, dat maakt ons werk een stuk makkelijker ;)
Na twee weken (dus 29 januari) sluiten de nominaties en tellen de nominaties die dan worden gestuurd niet meer mee. Dan zal er een selectie gemaakt worden door de OV awards moderator. De verhalen met de meeste nominaties zullen uiteraard in deze selectie opgenomen worden. De OV Award moderator bezit het recht verhalen te weigeren en toe te voegen. Met weigeren bedoelen we: verhalen die niet voldoen aan de voorwaarde zullen niet deelnemen aan de stemming. Met toevoegen wordt bedoeld dat er verhalen toegevoegd kunnen worden aan de selectie mochten er niet genoeg nominaties zijn.
Na zeven dagen (5 februari) zullen er zestien stemmingen plaats vinden. De leden kunnen voor elke categorie hun favoriet aanklikken in de poll. De resultaten zullen wederom geheim gehouden worden. Deze poll staat open van 5 februari tot en met 15 februari.
Op de dag van de uitreiking, 17 februari, zullen de poll resultaten verschijnen om speculaties te vermijden.

Het verhaal dat uiteindelijk beste fictie wint, wordt het nieuwe spotlightverhaal! Ook komen alle winnaars op de voorpagina van de website met een link naar hun verhaal en worden ze vermeld in een speciale nieuwsbrief.

Heel veel plezier met nomineren!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

De nominaties stromen al binnen, al heel wat verhalen zijn genomineerd. Maar... hoe meer de beter natuurlijk! Blijven nomineren dus! Zorg dat je favoriete verhaal zeker een nominatie van je ontvangt.

Stuur een PM naar Saskjezwaard met jouw nominaties!
Why are you so frightened? Have you no faith?
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Nominatie opgestuurd. Ben benieuwd! :D
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Saskjezwaard
Computer
Computer

En er zijn nog maar 4 (!) dagen over om te nomineren! Dus schiet op met je favoriete verhalen te nomineren, anders is de deadline voorbij!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dusssss ;-) 5 februari :)
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Saskjezwaard
Computer
Computer

Time flies when you're having fun :p

De stemmingen zijn geopend! Je kan alles vinden in dit topic: http://onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=80 . Er zijn helaas een paar categorieën weggevallen omdat er te weinig nominaties daarvoor zijn ontvangen. Daarom moet ik tot mijn spijt aankondigen dat Beste relatie, Beste mindtwisting verhaal, Beste spanning en Beste bad guy niet meer meedoen. Maar er zijn nog genoeg andere verhalen om op te stemmen! Veel plezier!
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Kun je op jezelf stemmen? :P
When the power of love overcomes the love of power.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik denk dat het wel kan, als de website werkt zoals ik denk dat ie werkt.

Vraag is natuurlijk of je op jezelf wílt stemmen. Ik veroordeel niemand om zijn keuze, maar persoonlijk vind ik het nogal flauw om te stemmen op iets waar je zelf aan meedoet; als je stemt op jezelf is het een beetje ego-streling iets, als je stemt op een ander zit je jezelf effectief tegen te werken om te winnen :p
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Truee hahah. Ik weet ook nog helemaal niet of ik ga stemmen voor de catergoriën waarbij ik zelf genomineerd ben :P heb al wel voor de meeste andere gestemd. Het is ook niet dat ik het andere mensen niet gun, maar ik ga mezelf nou niet ineens expres tegenwerken x) klinkt dat egoïstisch en arrogant? Probably... :')
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Nouja zoals ik al zeg, het is raar om tegen jezelf te zeggen toch? :P

Dus ik zou zeggen doe als ik en stem niet in de rondes waar je zelf inzit :p
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Goed plan ^^
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je kan technisch gezien op jezelf stemmen, maar deze stemmen worden geannuleerd. Het is namelijk bijzonder onsportief om op jezelf te stemmen :p
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Zoals Saskia zegt: het heeft weinig zin om op jezelf te stemmen. Die stemmen filteren we er gewoon uit.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Aaah, ik twijfelde al of jullie konden zien wie wat stemde.

En nu voel ik me heel dom, tuurlijk kun je dat zien want er is een database entry van omdat je anders je eigen stem niet kun herinneren/herzien -.- Het is duidelijk dat ik van Computing Science departement naar Economics departement ben gegaan XD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ja, heeeeeel slecht van je Chris! :')
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Of we doen net alsof, om jullie bang te maken om op jullie zelf te stemmen natuurlijk ;)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Het is gewoon aso om op jezelf te stemmen.Punt. :p
En ik heb in de rondes waarin ik ook ben genomineerd ook op anderen gestemd hoor.Ik bedoel.. het is leuk om te winnen, maar ik ga daar niet een heel plan voor uitdenken. De nominatie zelf vind ik al een hele eer.
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Als iedereen op zichzelf stemt is er geen probleem :P
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Jawel :p Dan bezorgen jullie mij meer werk ;)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Nou, aso vind ik nou ook weer een beetje overdreven gezegd, maar oké ik snap wat je bedoelt :P Het was ook maar gewoon een vraag - niet iets wat ik echt van plan was. Ik heb geen plan x) het enige plan dat ik heb is meer schrijven... Want de laatste tijd schrijf ik niks meer hahaha. Dit is wel een mooie motivatie om weer eens de draad op te pakken :D
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik vind het persoonlijk nogal kinderachtig om niet op anderen te stemmen omdat je zelf toevallig in die categorie genomineerd bent. Als iedereen dat zal doen, is de uitslag waarschijnlijk ook niet helemaal eerlijk. :p

Ik heb mensen gewoon hun verdiende stem gegeven, hoor. ;)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Die redenering klopt niet echt classy xp
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Waarom zou het niet kloppen?
Het is gewoon mijn mening, hoor. :p

En er zijn trouwens ook best weinig actieve leden om te stemmen... Dat bedoelde ik met het gedeelte dat de uitslag niet eerlijk zou zijn.
Dat iemand veel minder stemmen zou kunnen krijgen, omdat iedereen niet wil stemmen op de dingen waar die zelf bij staat. xD
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Het maakt ook niet zoveel uit wat iedereen ervan vindt, want je hebt er toch niets aan en het is uiteindelijk toch je eigen keuze of je wel of niet op mensen stemt - of je nou wel of niet in die categorie genomineerd bent. :')
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Haha je mening is prima classy :p de redenatie over de eerlijkheid klopt niet ;) ghehe
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

-.-
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ghehehe xp sorry shusst op xp
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Nog een paar dagen om te stemmen!
Als je het nog niet gedaan hebt, doe het dan zeker :)

De stemming sluit op 15 januari
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik ben benieuwd naar de uitslag. :3
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

15 Januari?
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Saskjezwaard
Computer
Computer

Speciaal voor die dag gaan we terug in de tijd, hoe vind je die :O zo speciaal is het voor ons :p
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ja dat doet me er aan denken, ik krijg nog een tientje van je voor die tijdmachine, saskia!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik heb je het al gegeven! Weet je dat niet meer? :O was zo'n maand of twee geleden :p
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Let me check!

*gebruikt tijdmachine*

Ohja, nu weet ik het weer. Wat een leuk shirtje had je toen aan! :o
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Saskjezwaard schreef:Speciaal voor die dag gaan we terug in de tijd, hoe vind je die :O zo speciaal is het voor ons :p
Ik moest hier stiekem hardop om lachen. Nu kijken mijn ouders me allebei heel vreemd aan omdat ik tegen een beeldscherm zit te grinniken. :3
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Zo nu iedereen goed gelachen heeft, kunnen we de officiele datum bekend maken: 15 FEBRUARI! ;)
Saskjezwaard
Computer
Computer

En morgen is het alweer de laatste dag om te stemmen! Ik kan alvast verklappen dat het heel spannend is tussen sommige verhalen, dus als je wilt dat je favoriet wint: stem, stem, stem! :p
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Uch uch?!
Shit happens, just flush it and move on!
Saskjezwaard
Computer
Computer

En de versluierende wolken zijn opgeheven van de polls! De uitslag is te zien en er zitten heel verrassende en -natuurlijk- leuke winnaars bij :3 iedereen, bedankt voor het stemmen en nomineren! Het zit er weer op voor dit jaar, volgend jaar gaat het natuurlijk weer gebeuren^^
En nu als de wiedeweerga naar het board waar alles staat! Voor de luilakken onder ons en de mensen die zijn vergeten waar het staat, hier is de link: http://onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=80
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Allereerst aan alle winnaars en genomineerden proficiat! Binnenkort zullen jullie verschijnen in onze eregalerij!
Ook zullen we alle winnaars nog vermelden in onze aankomende nieuwsbrief. De winnaar van het beste fictie verhaal zal dan ook nog eens verschijnen als spotlight verhaal en alle winnende verhalen zullen en link krijgen op de voorpagina!

Saskia, bedankt voor je inzet voor deze editie van de OV Awards!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik wil alle winnaars feliciteren en alle stemmers heel erg bedanken! :D
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik wil ook iedereen die mij genomineerd heeft en/of gestemd heel erg bedanken! Is echt een eer om iets te winnen! :D
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

De eregalerij is inmiddels aangevuld en de winnaars zijn ook vermeld op de voorpagina van onze website!
Komende week volgen er nog interviews over het nieuwe spotlight verhaal, met de nieuwe in het zonnetje, een nieuwe wedstrijd én zullen jullie een totaal vernieuwde nieuwsbrief in jullie mailbox ontvangen!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws & Mededelingen”