Ik hou van lezen en daarom dacht ik laat ik het zelf eens proberen. maar volgens mij ben ik niet goed bezig. Zouden jullie mij willen helpen. Ben nog aan het twijfelen of ik verder ga schrijven.
Severine Adams was al heel de ochtend zenuwachtig. Ze was vandaag extra vroeg opgestaan omdat ze voor het eerst haar nieuwe baas ging ontmoeten. Nadat ze een half uur voor de spiegel had gestaan en verschillende kledingstukken had aangetrokken was ze eindelijk klaar om te vertrekken. Normaal is ze maar altijd juist op tijd, maar nu was ze vijftien minuten te vroeg, ze wou een goede eerste indruk maken. Toen ze op de lift was aan het wachten klopte er iemand op haar schouders. Ze schrok ervan en ze draaide zich razendsnel om. Toen ze zag wie het was, was haar humeur nog meer verpest. Het was Angie een collega van haar die erop uit was om haar baan af te pakken. Angie had al verschillende dingen gedaan en gezegd tegen hun vorige baas Thomas Bonnes over Severine die niet juist waren, het had Severine bijna haar baan gekost. Gelukkig kon ze alles goed uitleggen en vertrouwde Thomas haar. Ze werkt er al zeven jaar, de eerste zes jaar als redacteur en vorig jaar had ze de job gekregen van hoofdredacteur. Nadat Thomas haar had overtuigt om haar kandidaat te stellen moest ze het opnemen tegen Angie Syne. Sindsdien doet Angie er alles aan om haar baan in te pikken.
‘Ja wat is er?’ zei ik kill.
‘Sinds wanneer ben jij zo vroeg? Of wil je soms met de nieuwe baas aanpappen?’ reageerde ze fel.
Ze deed echt mijn bloed koken . ‘ Ten eerste gaat jou dat niets aan en ten tweede …. ‘ Ze liet me niet eens uitpraten en liep boos weg. ‘Slijmbal’ riep ze nog toen ze bijna om de hoek was. Toen ik aankwam aan mijn bureau zat Annelies al aan haar bureau. Annelies Stewart was sinds vier jaar een collega van mij en van in begin klikt het al tussen ons. Sindsdien is ze mijn beste vriendin.
‘Hey hoe was je weekend?’ vraag ik.
‘Oh Severine het was fantastisch, Jonas heeft mij zaterdagavond meegenomen op restaurant omdat we 3 jaar samen waren en op het einde van de avond heeft hij mij ten huwelijk gevraagd, het was zo romantisch’ zei ze enthousiast. ‘ ‘Proficiat Annie ik ben zo blij voor jou, jullie zijn echt het perfecte koppel.’
Ik noem haar al Annie sinds ze hier is komen werken en dat is zo gebleven.
‘Ja hij is echt geweldig, ik ben zo gelukkig.’ Ik liep naar haar toe en gaf haar knuffel. Ze verdient het om gelukkig te zijn en Jonas is een goede man.
‘Genoeg over mij, hoe was jou weekend?
‘Niet veel speciaals, ben bij mijn ouders langs geweest.’
‘Hoe was het daar? Je hebt ze toch de groeten gedaan van mij he?’
‘Het was wel leuk, maar mijn moeder bleef maar zeggen dat ik een goede man moet zoeken. Ja ik heb de groeten gedaan en ze vroegen wanneer je nog eens meekomt?’
‘Ja het is al weer veel te lang geleden, volgende keer ga ik mee, je hebt nog tijd je bent nog maar 28.’
‘ Ik ben wel drie jaar ouder dan u en je gaat al trouwen maar ik zie wel wat er gebeurt, het is niet dat ik hopeloos op zoek ben. ’
‘ Je hebt gelijk, niets overhaasten. Heb je trouwens onze nieuwe baas al ontmoet.’
‘Nee maar we zullen hem wel zien vandaag en nu snel aan het werk voor hij binnenkomt en ziet dat wij nog niet aan het werk zijn.’ Annie knikte en begon aan haar werk. Rond tien uur ging in naar de kopieerhok, ik moest veel koppies maken en het duurde zeker een half uur voor ik terug was op mijn bureau.
‘De baas is hier net geweest zijn naam is Steven Smit en hij lijkt echt op een model.’ Fluisterde Annie.
‘Hoe hij er uit ziet interesseert mij niet wat mij meer boeit is hoe hij is’
‘Dat weet ik toch nog niet, hij heeft niet veel gezegd ,alleen zijn naam en dat hij met iedereen persoonlijk wou kennismaken en dat er morgen een receptie is om 11 uur’
‘Dat klinkt leuk, hopelijk kan ik hem nog ontmoeten voor morgen’
‘Ow en ik moest ook zeggen dat je direct naar zijn kantoor moet gaan als je terug bent’
‘Waarom zeg je dat nu pas?’ Vroeg ik fel
‘Ja sorry ik had er niet meer aan gedacht’
‘Ik ga maar gauw dan'
‘Is niets joch, veel succes meid’
Just Love
Toen ik onderweg was naar zijn kantoor vroeg ik mij toch af waarom ik moest gaan, het kon toch niet gewoon voor kennis te maken zijn. Ik wist niet goed wat ik er van moest denken. Misschien verwachte hij wel van mij dat ik als hoofdredacteur zelf naar zijn bureau ging. Ik wist echt niet wat er mij te verwachten stond, wat als Angie bij hem roddels had verspreid, zoals die keer dat ik met Ronald op de toiletten aan het vrijen was, terwijl ik Ronald niet eens goed kende. Ik wist wel wat zijn naam was en ik praatte wel met hem maar alleen op professioneel vlak omdat het mijn job is om alles te controleren van de redacteurs. Mr. Smit kent mij niet dus hij zal mij zeker niet geloven.
Ik kwam aan op de 4de verdieping bij het kantoor van de directeur en klopte op de deur.
‘Binnen’ hoorde ik iemand zeggen. Ik deed de deur zachtjes open en stapte naar binnen. Hij begroette mij met het schudden van mijn hand.
‘ Goedemorgen ik ben Severine Adams, u verwachte mij?’ zei ik stotterend.
Annie had echt gelijk, hij lijkt echt op een model. Hij heeft halflang zwart haar met de mooiste blauwe ogen die ik ooit had gezien, ook droeg hij een blauwe hemd die perfect paste bij zijn ogen met een zwarte jeansbroek eronder. Hij was mooi gladgeschoren en zijn tanden waren mooi wit en stonden kaarsrecht. Zijn huid was bruin, het leek alsof hij net op vakantie was geweest.
‘ Ja ik wou graag kennismaken en je wat vragen stellen, ik ben Steven Smit’ zei hij neutraal ‘
‘ Aangenaam kennis te maken Mr. Smit.’
‘ Ik heb gehoord van Mr. Bonnes dat als de redacteurs wat schrijven dat jij de eindverantwoordelijkheid hebt, Klopt dat? ‘
‘Ja dat klopt Mr. Smit.’
‘ Dat blijft ongeveer hetzelfde maar vooraleer het uit word gegeven wil ik het gelezen hebben en natuurlijk goed hebben gekeurd.’
‘ Dat is geen enkel probleem.’
Wie denkt hij wel niet dat hij is, hij is hier nog maar 1 dag en alles verandert al.
‘ Wij gaan dus nauw moeten samenwerken en ik verlang vanaf nu dat wij elke donderdag van 10 tot 12 vergaderen om alles te bespreken. Lukt dat voor u?’
‘ Dat is in orde, dus wat u eigenlijk bedoeld is als ik een verslag krijg en het goedgekeurd heb ik het naar u moet faxen?’
‘ Dat is inderdaad de bedoeling.’
‘ Oké en blijft voor de rest alles het zelfde? ‘
‘ Ja alles blijft voorlopig zoals het nu is en zou je mij nu willen excuseren ik heb nog veel werk te doen.’
‘ Oké Mr. Smit en nog een prettige dag. ‘ Toen ik buiten kwam maakte ik een diepe zucht, wat voor een bazige man is dat. Ik denk niet dat ik goed met hem zal kunnen opschieten. Maar iemand als Thomas als baas zullen we wel nooit meer hebben, ik mis hem nu al. Ik kwam binnen in mijn kantoor maar Annie was nergens te bekennen dus ik begon maar terug te werken. Na een tiental minuten kwam Annie terug met een heleboel papieren in haar handen.
‘ Hey Severine hoe was het bij de baas?’
‘ Je had gelijk, hij is echt aantrekkelijk maar wat een bazige man is me dat.’
‘ Oei, wat was er wel?’
‘ Hij wil vanaf nu alles controleren voor het uitgegeven word. Alsof ik dat niet kan!’
‘ Maar jawel je doet het fantastisch, maar hij zal er wel niet te moeilijk over doen.’
‘ Ik hoop het echt.’
‘ Komt wel goed. Kom we hebben middagpauze, we gaan lunchen.’
Ik heb nog enkele stukjes. Moet ik ze direct posten zodat jullie kunnen zeggen of ik verder moet schrijven? of moet ik een beetje wachten. XXX
Ik kwam aan op de 4de verdieping bij het kantoor van de directeur en klopte op de deur.
‘Binnen’ hoorde ik iemand zeggen. Ik deed de deur zachtjes open en stapte naar binnen. Hij begroette mij met het schudden van mijn hand.
‘ Goedemorgen ik ben Severine Adams, u verwachte mij?’ zei ik stotterend.
Annie had echt gelijk, hij lijkt echt op een model. Hij heeft halflang zwart haar met de mooiste blauwe ogen die ik ooit had gezien, ook droeg hij een blauwe hemd die perfect paste bij zijn ogen met een zwarte jeansbroek eronder. Hij was mooi gladgeschoren en zijn tanden waren mooi wit en stonden kaarsrecht. Zijn huid was bruin, het leek alsof hij net op vakantie was geweest.
‘ Ja ik wou graag kennismaken en je wat vragen stellen, ik ben Steven Smit’ zei hij neutraal ‘
‘ Aangenaam kennis te maken Mr. Smit.’
‘ Ik heb gehoord van Mr. Bonnes dat als de redacteurs wat schrijven dat jij de eindverantwoordelijkheid hebt, Klopt dat? ‘
‘Ja dat klopt Mr. Smit.’
‘ Dat blijft ongeveer hetzelfde maar vooraleer het uit word gegeven wil ik het gelezen hebben en natuurlijk goed hebben gekeurd.’
‘ Dat is geen enkel probleem.’
Wie denkt hij wel niet dat hij is, hij is hier nog maar 1 dag en alles verandert al.
‘ Wij gaan dus nauw moeten samenwerken en ik verlang vanaf nu dat wij elke donderdag van 10 tot 12 vergaderen om alles te bespreken. Lukt dat voor u?’
‘ Dat is in orde, dus wat u eigenlijk bedoeld is als ik een verslag krijg en het goedgekeurd heb ik het naar u moet faxen?’
‘ Dat is inderdaad de bedoeling.’
‘ Oké en blijft voor de rest alles het zelfde? ‘
‘ Ja alles blijft voorlopig zoals het nu is en zou je mij nu willen excuseren ik heb nog veel werk te doen.’
‘ Oké Mr. Smit en nog een prettige dag. ‘ Toen ik buiten kwam maakte ik een diepe zucht, wat voor een bazige man is dat. Ik denk niet dat ik goed met hem zal kunnen opschieten. Maar iemand als Thomas als baas zullen we wel nooit meer hebben, ik mis hem nu al. Ik kwam binnen in mijn kantoor maar Annie was nergens te bekennen dus ik begon maar terug te werken. Na een tiental minuten kwam Annie terug met een heleboel papieren in haar handen.
‘ Hey Severine hoe was het bij de baas?’
‘ Je had gelijk, hij is echt aantrekkelijk maar wat een bazige man is me dat.’
‘ Oei, wat was er wel?’
‘ Hij wil vanaf nu alles controleren voor het uitgegeven word. Alsof ik dat niet kan!’
‘ Maar jawel je doet het fantastisch, maar hij zal er wel niet te moeilijk over doen.’
‘ Ik hoop het echt.’
‘ Komt wel goed. Kom we hebben middagpauze, we gaan lunchen.’
Ik heb nog enkele stukjes. Moet ik ze direct posten zodat jullie kunnen zeggen of ik verder moet schrijven? of moet ik een beetje wachten. XXX
Hoi! Ik heb je eerste stukje gelezen en ik heb een paar kleine opmerkingen. Voel je niet verplicht iets te veranderen, want het is en blijft jouw verhaal!

Ik hoop dat ik binnenkort tijd heb om je tweede stukje te lezen, want ik ga nu lekker slapen (:
Ik vind je verhaallijn interessant, ben heel benieuwd wat het voor baas is!
Ik zou je aanraden een kijkje te nemen bij de Schrijflessen, daar staan heel veel handige dingen in, die ervoor zorgen dat je nog beter gaat schrijven!
Ohja, tot slot: je moet niet schrijven omdat mensen het leuk vinden, je moet schrijven voor jezelf, als je er zelf plezier in hebt, moet je zeker doorgaan!
Groeten,
Marit.
Ik zie dit een paar keer in je stuk, maar getallen onder de twintig mag je sowieso gewoon uitschrijven, dat leest fijner. Dus niet 15, maar 'vijftien' (:Delphine schreef:Normaal is ze maar altijd juist op tijd, maar nu was ze 15 minuten te vroeg, ze wou een goede eerste indruk maken.
Hier hetzelfde: zeven en zes, ipv 7 en 6.Ze werkt er al 7 jaar, de eerste 6 jaar als redacteur en vorig jaar had ze de job gekregen van hoofdredacteur.
Je hebt hier de gesproken tekst steeds op dezelfde regel, later in je stuk zag ik dat je het wel goed deed. Dit leest namelijk nog een beetje moeilijk weg zo. En de spatie voor het aanhalingsteken (') mag weg (:‘ Ja wat is er?’ zei ik kill. ‘Sinds wanneer ben jij zo vroeg? Of wil je soms met de nieuwe baas aanpappen?’ reageerde ze fel. Ze deed echt mijn bloed koken . ‘ Ten eerste gaat jou dat niets aan en ten tweede …. ‘
Kijk, hier doe je het wel goed‘Ja hij is echt geweldig, ik ben zo gelukkig.’ Ik liep naar haar toe en gaf haar knuffel. Ze verdient het om gelukkig te zijn en Jonas is een goede man.
‘Genoeg over mij, hoe was jou weekend?
‘Niet veel speciaals, ben bij mijn ouders langs geweest.’

Ik hoop dat ik binnenkort tijd heb om je tweede stukje te lezen, want ik ga nu lekker slapen (:
Ik vind je verhaallijn interessant, ben heel benieuwd wat het voor baas is!
Ik zou je aanraden een kijkje te nemen bij de Schrijflessen, daar staan heel veel handige dingen in, die ervoor zorgen dat je nog beter gaat schrijven!
Ohja, tot slot: je moet niet schrijven omdat mensen het leuk vinden, je moet schrijven voor jezelf, als je er zelf plezier in hebt, moet je zeker doorgaan!

Groeten,
Marit.
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Gelukkig was Angie er niet toen we aankwamen in de cafetaria, want daar had ik echt geen zin in. Ik bleef maar denken aan Mr. Smit, ik had zo een dubbel gevoel over hem. Langs de ene kant vind ik hem afschuwelijk maar ook wel heel aantrekkelijk. Ik ben blij dat Annie en ik niet alleen zitten te eten maar dat Gustav en Celine erbij zitten zodat ik niet teveel moet praten . Zei zijn ook allebei redacteurs en ik ben er heel tevreden van, ze doen goed hun job. Wel jammer dat Celine zo vaak thuis zit zogezegd omdat ze last heeft van migraine maar ik weet niet wat ik er moet van denken. Annie is al de hele tijd aan het vertellen over Jonas zijn aanzoek, dat maak ik er toch van uit want echt luisteren doe ik niet. Ik zit te denken aan hoe Mr. Smit zou voelen. In mijn gedachten was ik hem aan het strelen en aan het uitkleden. Tot ik ineens werd wakker geschud uit mijn gedachten. Celine zwaaide met haar hand recht voor mijn ogen en zei dat de pauze voorbij was en we terug aan de slag moeten. Het bleef heel de dag zo doorgaan en ik had nauwelijks gewerkt. Onderweg naar huis realiseerde ik me dat ik toch wel nood had aan een vriend. Ik zou er dringend werk van moeten maken. Toen ik thuiskwam zette ik een pot koffie en startte mijn laptop op. Ik ga eens doen wat mijn moeder mij voorgesteld heeft. Ik drukte op google in ‘’datingsite’’ en kwam terecht bij verschillende datingsites. Ik drukte op de site http://www.parship.be . Daar moest ik al direct veel vragen invullen van wat voor soort man ik zoek en hoe ik zelf in elkaar zit. Het waren echt bijna honderd vragen en het duurde een halfuur tegen dat ik een profiel had. Enkele minuten later kreeg ik al een bericht van een dakwerker van 32 jaar. Ik reageerde erop maar ik wist nu al zeker dat ik er niet zou met afspreken, hij had geen profielfoto dus het kon even goed zijn dat hij veel ouder was dan hij deed verschijnen en was al getrouwd geweest en heeft 2 kinderen. Toch bleef ik vriendelijk en antwoorde op al zijn vragen. Na een tijdje kreeg ik er genoeg van en begon ik aan het eten. Opeens hoorde ik het geluid dat ik een bericht gekregen had. Het was een vrachtwagenchauffeur van 29 jaar en volgens de site matchen wij goed met elkaar. Zijn naam is Jacob De Meyer en hij is 1.83m. Hij ziet er leuk uit en heeft mooie witte tanden met blond haar. Het klikte echt tussen ons en na een tijdje ging het gesprek al de privé kant op. Toen mijn eten klaar was nam in mijn bord en at terwijl ik aan mijn laptop zat, iets wat ik normaal nooit niet doe. We hebben zeker 3 uur gepraat en we hadden veel dezelfde interesses, dat maakte het praten toch gemakkelijk. Om 22 uur had ik de laptop afgesloten maar we hadden afgesproken om morgen om 19 uur terug online te zitten. Het is echt een interessante man en hij heeft gevoel voor humor. Toen ik klaar was met douchen en in mijn bed kroop lag ik na te denken over Jacob. Met hem zou ik wel willen afspreken, misschien moet ik er morgen eens over beginnen of zou ik moeten wachten tot hij er over begint. Daar lag ik een tijdje over te piekeren tot mijn gedachten terug overgingen naar Mr. Smit. Waarom dacht ik toch constant aan hem? Waar was ik met bezig, hij is mijn baas.