De Spreuk van Abat (RP)

Hier vind je alle role play verhalen; van romantisch tot dramatisch!
Plaats reactie
Yellow
Puntenslijper
Puntenslijper

De Spreuk van Abat: een zelfbedachte RP! :)

Intro

Tijdens de middeleeuwen leefde de befaamde tovenaar Abat. Deze oude magiër beschikte over grootse krachten. Met behulp van de goden, gebruikte hij deze krachten om de Grote Oorlog te beëindigen. De jaren erna nam zijn magie om een onbekende reden af. Uit voorzorg sloot Abat zijn laatste krachtige spreuk op in een steen die bekend staat als de Donkere Steen. Daarna overleed hij. Abat's leven werd een volksverhaal. Een verloren legende. Tot op het heden is de Donkere Steen niet gevonden. De spreuk is nooit gebruikt.
Daar komt verandering in wanneer een groep metgezellen op reis gaat, vastbesloten de Donkere Steen te vinden en de grootse krachten te ontluiken.

Zoals al blijkt uit de intro, gaat een groep personen op zoek naar de Donkere Steen. Het verhaal begint bij de herberg waar ze hebben afgesproken. Van daar trekken ze door het land Otof, waar zich de Donkere Tempel bevindt.
In de RP wordt de reis beschreven die de metgezellen maken. Ze ontmoeten nieuwe mensen, bevechten vijanden, vinden uitzonderlijke voorwerpen... Eventueel kunnen hun Natuurlijke Krachten zich ook ontwikkelen.

Karakters
De karakters hebben een aantal eisen:
Naam: Het zou fijn zijn als je een fantasy-achtige naam zou gebruiken, maar dat is niet verplicht.
Leeftijd en geslacht: Leeftijd is niet verplicht. Geslacht wel.
Karaktereigenschappen: Is je karakter verlegen of juist heel open? Is je karakter snel of juist langzaam? Probeer ook wat negatieve eigenschappen te bedenken!
Klasse: Je kunt - als je wilt - zelf een klasse (zoals magiër of krijger) bedenken. Zorg dat je wapen bij je klasse past.
Ras: Je kunt een ander ras dan een mens zijn. Bijvoorbeeld een elf of een half-mens/half-dier hybride.
Wapen: Een of twee wapens die jouw karakter gebruikt. Bijvoorbeeld een speer, een boog of gooibare messen. Je mag wapens en magie combineren. Bommenwerpers, machinegeweren en vergelijkbare wapens mogen niet!
Natuurlijke Kracht: De Natuurlijke Kracht is een unieke vaardigheid waarover je karakter beschikt. Deze krachten zijn magisch en voornamelijk psychisch (dus niet fysiek). Voorbeelden van Natuurlijke Krachten zijn; onzichtbaar worden of met dieren praten. Voorbeelden van Natuurlijke Krachten die niet mogen: gedachten lezen, gedachten besturen, anderen verwonden zonder ze aan te raken of andere krachten waarmee je anderen direct manipuleert.
Eventueel kun je ook nog het uiterlijk, geschiedenis of andere dingetjes toevoegen.
Ik noem de karakters die worden bestuurd door mensen op het forum PC's (Playable Characters). Karakters die niet door leden worden bestuurd, zijn dan NPC's (Non-Playable Characters). Er worden ook algemene stukken of mededelingen geplaatst om bepaalde locaties of gebeurtenissen vorm te geven.

Regels
Ik denk dat dit voornamelijk standaardregels zijn in RP's, maar vooralsnog:
- Je mag vanuit jouw PC's oogpunt over andere PC's schrijven, maar je mag geen belangrijke besluiten voor ze nemen.
De jongen schudde mijn hand en zei: "Mijn naam is Fred." mag dus wel, maar Plotseling viel Johanna mij aan. mag niet.
NPC's mag je wel keuzes laten maken, zoals Plotseling sprongen er allemaal aardmannetjes uit de bosjes die ons aanvielen.
- Je mag PC's of belangrijke NPC's niet doden, grote verwondingen geven of in coma laten raken. Je mag anderen wel aanvallen, maar enkel als je hiervoor een reden hebt.
- Je PC mag niet te krachtig zijn en altijd alles overwinnen. Soms moet je karakter gewond raken, verliezen lijden of niet zijn zin krijgen. Zo is het immers ook in het echte leven.
- Er wordt in de tegenwoordige tijd en in de derde persoon geschreven om het overzichtelijk te houden.

---

Yellow's karakter
Naam: Schim van Abat
Leeftijd en geslacht: een eeuwenoude man
Karaktereigenschappen: Abat is in het begin heel mysterieus en indirect. Hij spreekt voornamelijk in raadsels. Ondanks zijn vage gebrabbel is hij erg vriendelijk. Hij kan er niet goed tegen als anderen slecht over hem praten. Abat wil anderen graag helpen, maar kan hier soms te ver in gaan.
Klasse: magiër
Ras: menselijke schim (verschijning in dromen en geest)
Wapen: staf (magie)
Natuurlijke Kracht: Abat beschikt over verschillende krachten die voor nu onbekend zijn voor de andere karakters.
Uiterlijk: Abat is een oude man met lang wit haar en een lange witte baard. Hij draagt een vaalpaarse mantel en heeft een lange, knoestige staf (zie de staf van Gandalf the Grey). Abat heeft felle blauwe ogen en is altijd blootvoets.
Overig: Abat komt als 'echte persoon' voor in dromen of visioenen van de PC's, maar als geest in de werkelijke wereld.
I'm from Yellow Drops. Osmond's my buddy.
Yellow
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit onderwerp kan gesloten worden, ik ga me namelijk bezig houden met iets anders. :)
I'm from Yellow Drops. Osmond's my buddy.
Plaats reactie

Terug naar “Roleplay Verhalen”