Ik pluk de rozen uit het bloemtjesbehang
en ik geef ze aan jou m'n lief
m'n schattebout, hartendief
en alle andere troetelnaampjes
die je maar kunt verzinnen
Ik pluk de rozen uit het bloemetjesbehang
straks wanneer niemand kijkt
en ik zomaar wat over 't papier zit te wrijven
of dat het toch zo lijkt
Rode rozen staren me aan
maar niet meer voor lang
want straks rest er jou alleen
een leeg wit behang
bloemetjesbehang
-
- Nieuw
with yellow feathers in her hair and a dress cut down to there...
Ik ben er niet zo weg van, eerlijk gezegd. Ik krijg er niet echt een gevoel bij. Maar dit soort gedichten is ook niet zo mijn smaak
Wat me opvalt is dat de eerste strofe langer is dan de andere twee, vind ik persoonlijk niet zo mooi. De tweede strofe snap ik niet zo goed, wat bedoel je dar precies mee?
Niet aanvallend bedoeld hoor, ik ben benieuwd naar je andere gedichten/verhalen!

Wat me opvalt is dat de eerste strofe langer is dan de andere twee, vind ik persoonlijk niet zo mooi. De tweede strofe snap ik niet zo goed, wat bedoel je dar precies mee?
Klopt ook niet helemaal volgens mij.Rode rozen staren me aan
maar niet meer voor lang
want straks rest er jou alleen
een leeg wit behang
Niet aanvallend bedoeld hoor, ik ben benieuwd naar je andere gedichten/verhalen!

The quiet scares me cause it screams the truth
Ik vind het jammer dat je in je gedicht de lezer niet duidelijk maakt wat de gevoelens zijn die meespelen. Natuurlijk is er wel uit te halen dat het om verliefdheid gaat, maar misschien is dit iets waar je wat meer op kunt gaan letten
. Ook vind ik het nogal recht toe recht aan geschreven. Misschien dat je ook af en toe wat beeldende dingen toe kunt voegen. Verder vind ik het voor een eerste gedicht zeker niet slecht, maar onthoud: oefening baart kunst
.

You're the one who cries, when you're alone..
Ik vind hem wel leuk bedacht ^^ Hierbij moet ik heel erg denken aan het zwart witte en wit zwarte behang van mijn vader. Maar het hele gedicht gaat maar oer 1 ding: Dat je bloemetjes plukt uit een behang voor iemand. Voor de rest niets, dat is het. Dus zoals de andere al zeiden: Misschien wat meer strofe's met daarin waarom je die bloemetjes plukt etc.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy