Vragen aan het Tipp-Ex team

Het Tipp-Ex team bestaat uit mensen die graag inhoudelijk reageren op verhalen. Zij reageren per maand op drie verhalen. Hierbij gaan zij in op verschillende dingen die hun opvallen aan het verhaal. Hun reactie is gebaseerd op wat zij vinden en niet iets dat verplicht is om te doen.
Plaats reactie
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hier kun je al je vragen stellen over het tipp-ex team en het aanmelden van verhalen. Wij zullen deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Rubenorignal
Balpen
Balpen

hooi,

nou ik heb dus een vraagje haha.
Als je, je verhaal hebt aangemeld dan wordt er op gereageerd.
Maar als je bijvoorbeeld weer een nieuw hoofdstuk plaatst word dat dan ook nagekeken
of moet je, je dan opnieuw aanmelden?

Greettzz
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hey Ruben,

Ik weet niet of je al antwoord op je vraag had gekregen, maar ik zag hem nu pas staan xD heel slecht.
Maar je moet je verhaal opnieuw aanmelden als je opnieuw reactie van het tipp-ex team wil.

Groetjes Jodie
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Rubenorignal
Balpen
Balpen

hey,

Ik had nog geen antwoord gekregen op mijn vraag dus bedankt de late reactie maakt niet uit hoor het is nou niet een veel bekeken topic whahaha

greetzz
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Goedemiddag

Even een vraag om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Stellen jullie als team een maximaal aantal woorden aan een verhaal of deel van een verhaal om onder de loep te nemen of mogen wij jullie hulp ook vragen als een lang verhaal helemaal is afgeschreven?

Groet,

P_Westdijk
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik vind bovenstaande een interessante vraag! Nu ben ik totaal niet ontevreden over het aantal reacties dat ik krijg zonder erom te vragen, maar toch. Stel dat ik het eerste hoofdstuk van mijn verhaal af schrijf, wat waarschijnlijk zal uitkomen op zo'n 15.000 woorden of meer, en geïnteresseerd ben in goed commentaar over het geheel, durven jullie het dan nog aan? En als ik ooit bij, zeg, hoofdstuk 5 beland? :P
Afbeelding
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik zag dat er nog geen reactie was Marquise, excuus daarvoor!

Voor commentaar heb ik gemerkt dat een forumpost meestal voldoende is. Mensen maken vaak dezelfde foutjes en het heeft niet zoveel zin om een boek lang dezelfde fouten aan te blijven wijzen.

Daarbij, één enkel hoofdstuk van 15.000 woorden? Das al best veel... Weet je zeker dat ieder woord daarvan onmisbaar is? ;)

We stellen geen maximum voorzover ik weet. Voor tientallen pagina's is het denk ik beter om een van ons (of ons allemaal) te benaderen of we het over de mail kunnen doen ipv via het forum. Ik moet er bijzeggen, voor mij geld dat ik daar pas aan ga beginnen als ik een stuk op het forum gelezen heb en het goed leesbaar is. Als ik eerst beginnersdingen als complexe zinnen, te veel gebruiken van bijv. naamwoorden, woordvolgordes, teveel komma's, te weinig enters enzenzenz moet gaan uitleggen doe ik dat liever op 200 woorden dan op 15000 +. Zoals gezegd heeft het gewoonweg geen zin om dan meer te lezen dan de eerste 200 woorden, daarna wordt het slechts een herhaling van fouten in 99 van de 100 gevallen.
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Bedankt voor je reactie! Ik noem dit een hoofdstuk omdat het één onderdeel in mijn outline is, als ik dit ooit zou willen uitgeven dan gaat het waarschijnlijk nog gesplitst worden (tenzij ik het dan al ingekort heb).

Ik ben ook meer geïnteresseerd in commentaar op plot, continuïteit, zijn de motivaties helder, dat soort inhoudelijke dingen, dan op taalfouten. Ik ben het helemaal met je eens dat je geen duizenden woorden hoeft te lezen om die aan te kunnen wijzen!
Afbeelding
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Commentaar op plot, motivaties en karakters gaat het beste als het goed geschreven is. Dus in dat geval zou ik je aanraden eerst een stukje van het lange geheel hier online te zetten en bij ons aan te melden. Dan komen je meest voorkomende fouten naar voren (hoeven geen spelfouten te zijn!) en als je die allemaal verbeterd hebt en je na twee maanden nog steeds geloofd dat je het niet verder kunt verbeteren, zou je het hele hoofdstuk aan ons kunnen voorleggen.
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Dat klinkt alsof jullie het echt grondig aanpakken, fijn :) Het verhaal is momenteel even naar de achtergrond geschoven, deels omdat ik zelf al steeds meer kritiek begon te hebben op motivaties en spanningsboog, maar ik ben van plan om het snel weer op te pakken. Als ik dan ver genoeg ben, kom ik zeker bij het Tipp-Ex Team terug :)
Afbeelding
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ja ja! We hebben super Tipp-exers!
Why are you so frightened? Have you no faith?
Plaats reactie

Terug naar “Het Tipp-Ex team”