Even grammarkip spelen, daarna ga ik even op de inhoud in :p
Noem haar geen trut Anja, je kent haar niet eens."
geen trut, Anja, je kent (Jodie heeft een leuk plaatje daarvoor xD Jodiieee, waar is ie? :p)
"O, nu word het al een stuk beter..
word = wordt
"Laat me nou alsjeblieft eens uit praten.
uit praten= uitpraten
Alleen kun jij me niet alles geven en je word altijd meteen boos.
word=wordt
“In die vijf jaar ben ik toch altijd gewoon weer naar huis gekomen.
huis gekomen?"
Damn, allemaal ninja's in dit topic

ach, krijg je het gewoon nog een keer, heb geen zin om alles weg te doen :p
Je dialoog leest goed weg, heel realistisch, ik kan me zo een gesprek voorstellen dat op die manier gegaan is, maar als ik eerlijk ben vind ik hem saai. Dat komt omdat je precies zegt waar het op slaat. Het fijne van een dialoog is dat je je personages een stuk spontaner over kan laten komen dan ze eigenlijk zijn, omdat ze voor de lezer eigenlijk meteen erna antwoorden, terwijl je misschien op een uiterst vernuftige reactie uren hebt gezeten :p
Ik heb een schrijfboek bij de bieb gehaald (mijn pas verklaarde heilige bijbel xD) en daar staan handige dingen in, ook over dialogen. Want wat je nu hebt staan is directe dialoog, maar indirecte dialoog is veel interessanter om te lezen. Wat een tip is wat je kunt doen is het doorlezen met deze vier vragen in je achterhoofd:
-is er een conflict? (dat was bij jou trouwens wel, goed meelevend conflict! :p)
-is het een cliché? (dat vond ik helaas wel het geval, sorry (a)
-kunnen we het beter op een indirecte manier zeggen?
-is de zin zo intelligent en kleurrijk mogelijk opgeschreven?
Dat waren mijn tips eigenlijk voor jou :p het lijkt me leuk om te zien wat je er met indirecte dialoog van kan maken! Maar daar moet je wel zin in hebben off course :p