Sorry, het heeft even geduurd :o
Maar wees gerust, Igneal is nog lang niet afgelopen ;-)
=========================
- Chapter 3 -
“Aiden...”
Met een zucht keek Aiden over zijn schouder.
“Wat?”
De kleine man met zijn vuurrode haar keek hem met lede ogen aan. “Is dat nou echt nodig?”
Aiden haalde zijn schouders op. “Het is een gepaste straf..”
“Gepast? Ze struikelde...”
“En daarmee liet ze de drank vallen.” Aiden richtte zijn aandacht weer op het blonde meisje, dat rillend voor hem op de grond knielde. “Door haar te straffen, zal ze leren het niet weer te doen.”
Hoofdschuddend kreunde de kleine man zachtjes. “Het lijkt er eerder op dat je dit voor je eigen plezier doet, dan dat je het voor haar doet...”
Aiden grijnsde zijn witte tanden bloot. “Ik kan niet ontkennen dat het mij pleziert.” Hij stak zijn arm naar voren en pakte het meisje ruw bij haar nek vast en sleurde haar omhoog. “Weet je waarom ik je straf, meisje?”
Kleine tranen glommen in haar ogen, maar ze huilde niet. Met een flauwe glimlach keek ze Aiden aan. “Ja, meester. U wilt mij helpen een beter mens te worden. Door mij te straffen voor mij fouten wilt u mij mijn leven laten beteren. Uw liefde voor mij is groot.”
“Liefde?!” De ogen van de kleine man stonden groot. “Hoe... Ik begrijp niet...” Even leek hij naar voren te willen stappen, maar hij bedacht zich en draaide zich om.
“Ik zal altijd aan je zijde zijn, Aiden, dat weet je. Maar ik bid tot de goden dat ze je de wereld van een andere kant zullen laten bekijken. Dat meisje is niet de enige die nog moet leren...”
Met grote passen wandelde de kleine man weg, Aiden en het meisje alleen achter latend.
Aiden grimaste. “De goden...”
Een zachte snik van het meisje deed hem uit zijn gedachten opschrikken. Zijn gesloten hand om haar nek ontnam haar veel lucht, en haar lichaam hing er slapjes bij.
“Wees gerust, meisje, ik was jou nog niet vergeten.”
Withete vlammen ontspoten uit Aidens vrije hand, en nadat het blonde meisje haar jurk had opgetild en haar geschonden rug aan hem toonde, gaf Aiden haar wederom een teken van zijn liefde.
De doordringende geur van smeulend hout en verbrandde grond wekte Igneal uit zijn slaap. Met moeite opende hij zijn tranende ogen en bemerkte dat de wind een dikke rookwalm met zich meedroeg. De bries van de wind was fris, maar de grond om hem heen voelde aangenaam warm, en Igneal had het niet koud.
Terwijl het tranen van zijn ogen minder begon te worden, richtte Igneal zich op en keek hij om zich heen. De grond waar hij op zat was volledig zwartgeblakerd, alsof een woeste vuurhel uit de grond omhoog was gekomen, maar door de wind was gedoofd. Kleine brandjes waren her en der over de vlakte verspreid, en het smeulende vuur zorgde voor de dikke rookwalmen die de blauwe hemel van het zicht onttrokken.
Ondanks de pijn in zijn spieren lukte het Igneal om op te staan. Wankelend op zijn benen keek hij om zich heen, spiedend tussen de rookwalmen door. In de verte zag hij de heuvelrug met daaronder het bos, de richting waaruit hij was gekomen. Hij draaide zich om en zag tot zijn verschrikking dat de stad die daar in al zijn pracht had gestaan, nu zwaar gehavend was. Gehele stukken van de muren waren afgebrokkeld, en de stevige stadspoorten waren volledig verdwenen. Zwarte rook kwam vanachter de stadsmuren omhoog gekringeld, en een beangstigende gedachte bekroop Igneal.
Wat voor monster kan dit hebben gedaan?
- Keuze Moment -
Igneal besluit terug de heuvels in te rennen, waar hij vandaan is gekomen.
Igneal besluit de stad in te gaan om uit te zoeken wat er gebeurd is.
Igneal besluit de andere kant op te lopen, weg van de stad, de heuvels, en de plek waar
het gebeurd is.
Igneal blijft op de verschroeide gronden, om te zoeken naar enig mogelijke overlevenden.