The Big Argh! Topic
Een band of pees in me knieholte gescheurd -.- zwelling is nog te dik om te bepalen wat er precies is gescheurd. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel kan ik nu lekker gaan schrijven
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
-
- Tipp-Ex team
AAAARRRGHHH
Heb ik een betaalde stage geregeld, wat zeldzaam is als student biologie. Is mijn trajectkaart Nijmegen-Utrecht zo meteen gewoon duurder dan wat ik als vergoeding krijg! Het is zo gewoon goedkoper om met m'n ultrazuinige panda'tje op en neer te reizen dan met de trein :S
@#GRBMBSL@#@#@ Overheid die m'n studenten OV afpakt...
Heb ik een betaalde stage geregeld, wat zeldzaam is als student biologie. Is mijn trajectkaart Nijmegen-Utrecht zo meteen gewoon duurder dan wat ik als vergoeding krijg! Het is zo gewoon goedkoper om met m'n ultrazuinige panda'tje op en neer te reizen dan met de trein :S
@#GRBMBSL@#@#@ Overheid die m'n studenten OV afpakt...
-
- Tipp-Ex team
Bahbah! Dat is echt heel irritant :S Ik had twee jaar terug een van m'n voorste kruisbanden afgescheurd dus weet hoe het voelt. Vooral rustig aan doen! En niet bang zijn voor eventuele herstellende operatie, ik ben super happy met m'n kruisbandreconstructieglenovic schreef:Een band of pees in me knieholte gescheurd -.- zwelling is nog te dik om te bepalen wat er precies is gescheurd. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel kan ik nu lekker gaan schrijven

Had nog geen eens gedacht aan een operatie! wou eerst maar deze twee weken door komen en al dat vocht er uit laten haha je mot me geen nachtmerries geven he haha
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
-
- Tipp-Ex team
Vocht is vervelend... Kun je inderdaad niks anders aan doen dan wachten en stilzitten. K zou wel een goede fysio zoeken! Dat doet wonderen met revalideren. En een goede fysio zet je dus niet na twee weken in een groep met acht mensen en een stageloper ervoor 
Haha, geen paniek! Snap nooit zo goed waarom mensen van dit soort kleine ingrepen helemaal panisch worden
It is not brain surgery or anything. Ik heb er al drie gehad en niks engs meegemaakt (Enkelbandreconstructie, kijkoperatie knie en de kruisbandreconstructie). Heb al zoveel mensen gezien die echt dachten dat ze dood gingen ofzo, wat een onzin voor zoiets. En dan de familie eromheen, bezorgde moeders en dergelijke, die het nog veel erger maken.
Je ligt in twintig minuten weer op de uitslaapzaal. Kijkoperatie duurt nog veel korter (ze gaan uit van 10 minuten) en dan kun je zelfs wandelend weer naar buiten na een paar uurtjes! Ik was de enige dame op de zaal bij de laatste operatie en de enige die niet liep te mekkeren
De heren waren allemaal misselijk van de stress verminderende pillen, dat is dus vervelender dan waar je eigenlijk voor komt! Mijn conclusie: Heren zijn aanstellers!
Dus, laat je niet gek maken, als het moet dan moet het. Niks om zenuwachtig over te zijn of nachtmerries van te krijgen.

Haha, geen paniek! Snap nooit zo goed waarom mensen van dit soort kleine ingrepen helemaal panisch worden

Je ligt in twintig minuten weer op de uitslaapzaal. Kijkoperatie duurt nog veel korter (ze gaan uit van 10 minuten) en dan kun je zelfs wandelend weer naar buiten na een paar uurtjes! Ik was de enige dame op de zaal bij de laatste operatie en de enige die niet liep te mekkeren

Waren we vandaag in dierentuin in Duitsland voor school, was het eerst al super koud, en toen ging het ook nog regenen ook. Maar wij moesten buiten blijven voor een opdracht - konden we lekker door de kou banjeren. En toen werd ik niet meer warm tot zes uur. En we waren al terug om twee uur. Yay. Kou.
De zomer mag nu wel een keer komen, hoor!
De zomer mag nu wel een keer komen, hoor!
When the power of love overcomes the love of power.
Ik heb het met je te doen
Kou is inderdaad gewoon vreselijk. Gelukkig gaan we wel een warmere tijd tegemoet.
Ben al de hele tijd aan het leren voor mijn examen! Engels, Engels, Engels, Engels en nog meer Engels. Heb er zelf twee jaar voor gekozen om in 3 jaar alle basisgrammatica en ook deels gevorderden delen van de grammatica te nemen. En meteen ook examen erin te doen. Ben nog geen 15 en zit nu al met een examen, waahaaa! Beetje stres...

Ben al de hele tijd aan het leren voor mijn examen! Engels, Engels, Engels, Engels en nog meer Engels. Heb er zelf twee jaar voor gekozen om in 3 jaar alle basisgrammatica en ook deels gevorderden delen van de grammatica te nemen. En meteen ook examen erin te doen. Ben nog geen 15 en zit nu al met een examen, waahaaa! Beetje stres...

It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
-
- Toetsenbord
Ik moet honderden examens gaan nakijken over 5 weken xD Trump that :p
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
@Christian; eeh, dat is nakijken. Dat is toch wel iets makkelijker. Gewoon achterover hangen en beetje kijken. Het is stressvoller om een examen zelf te maken en voor te bereiden.
@Marit (volgens mij was dat je naam...); Heel veel succes!
@Marit (volgens mij was dat je naam...); Heel veel succes!
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
-
- Toetsenbord
L'Artiquele, ik heb alll die examens allemaal al eens moeten maken xD
Sterker nog, toen ik mijn laatste tentamen tijdens mijn Master had gemaakt riep ik nog heel vrolijk 'nooit meer tentamens'. Drie minuten later besefte ik dat ik zou gaan promoveren en dus nog heeeeeel veel tentamens door zou moeten spitten xD
Ik zou er liever weer een paar maken ff dan honderden nakijken xD Maarja, makkelijk praten voor mij, ik hoef er niet meer voor te leren ;-)
Sterker nog, toen ik mijn laatste tentamen tijdens mijn Master had gemaakt riep ik nog heel vrolijk 'nooit meer tentamens'. Drie minuten later besefte ik dat ik zou gaan promoveren en dus nog heeeeeel veel tentamens door zou moeten spitten xD
Ik zou er liever weer een paar maken ff dan honderden nakijken xD Maarja, makkelijk praten voor mij, ik hoef er niet meer voor te leren ;-)
Haha, ging helemaal stuk bij het gedeelde van 'nooit meer tentamens'.
Maar als jij er toch liever paar wilt maken. Als jij nou mijn examen maakt, dan kijk ik wel even die examens voor je na
Haha.

It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
-
- Toetsenbord
Ik zal mn baas even vragen ^^ Welk vak moet je examen doen? :p
Engels. Op C1 niveau, dus is nog niet zo moeilijk:) Maar het is een examen van University of Cambridge. Dus het is niet alleen grammatica, maar ook use of English, speaking, reading, listening and writing...
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
-
- Toetsenbord
Ahja :) Succes!
@Roosje, Haha
Samen kunnen we misschien ooit een kinderspelletje halen xD Twee halve gare zijn één gare moeten opleveren 
Heb vakantie maar ben al om 8:00 opgestaan om weer verder te gaan met leren. En ik heb echt trek, maar we hebben niets lekkers in huis

Heb vakantie maar ben al om 8:00 opgestaan om weer verder te gaan met leren. En ik heb echt trek, maar we hebben niets lekkers in huis

It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
Heb ik een paar jaar geleden zo'n mooi verhaal geschreven, met de hand, het valt zo op. Een aantal gelinieerde A4 blaadjes aan elkaar geniet, wil ik het hier op het forum plaatsen, ben ik het opeens kwijt! Mijn hele woning doorzoeken heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Mot domme!

Mot domme!

Het laatste contact is altijd het zwaarste.
@Blieje, wat erg
Succes met het zoeken!
Argh: Ik had mijn kamer opgeruimd en ik kwam een oud verhaal tegen. Ik herinnerde het mij opeens allemaal weer. Ik snel het kladblok openslaan, blijkt het dat de helft net meer te lezen is. Weggevaagd door ooit water wat er opgevallen is

Argh: Ik had mijn kamer opgeruimd en ik kwam een oud verhaal tegen. Ik herinnerde het mij opeens allemaal weer. Ik snel het kladblok openslaan, blijkt het dat de helft net meer te lezen is. Weggevaagd door ooit water wat er opgevallen is

It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
Maar je kunt beter hebben dat er water op de kladblok valt dan dat er water op de computer valt, dan ben je nog verder van huis...
Ik had een keer meegemaakt dat ik limonade over het toetsenbord liet vallen, nou, bijna alle toetsen deden het daardoor niet meer, dus kon ik het hele toetsenbord weggooien

Ik had een keer meegemaakt dat ik limonade over het toetsenbord liet vallen, nou, bijna alle toetsen deden het daardoor niet meer, dus kon ik het hele toetsenbord weggooien

-
- Toetsenbord
Hele dag bezig geweest met huishouden en lessen van morgen voorbereiden -.- Geen woord kunnen schrijven...
@Blieje, inderdaad!
@Christian, aaawh
Maar er zijn meerdere dagen in het leven ^^
Argh: Heb vandaag Duits toets, dat is nu niet het probleem. Maar ik dacht dat ik alles wel kende, bladerde ik daarnet even nog door mijn boek heen, blijkt het dat ik verkeerde dingen heb geleerd!
@Christian, aaawh

Argh: Heb vandaag Duits toets, dat is nu niet het probleem. Maar ik dacht dat ik alles wel kende, bladerde ik daarnet even nog door mijn boek heen, blijkt het dat ik verkeerde dingen heb geleerd!
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
Oei, daar ben je dan ook mee gedist, artikel! Zal voor je duimen dat je alsnog een goed cijfer haalt!
Gister mijn arm hard gestoten tegen de muur, net boven mijn elleboog, heb er nu nog last van....
Het is vooral irritant omdat het mijn rechter arm is, juist die arm die ik zo vaak gebruik. Als ik hem nou buig of strek moet ik nog bijna jodelen van de pijn... 
Gister mijn arm hard gestoten tegen de muur, net boven mijn elleboog, heb er nu nog last van....

-
- Tipp-Ex team
Mail van stagebegeleider: "Kom morgenvroeg maar even langs, dan bespreken we je verslag even."
Zit nu nog te wachten :@
Zit nu nog te wachten :@
-
- Tipp-Ex team
Het excuus waarom hij niet 'morgenvroeg' kon komen: De konijntjes zaten al een paar dagen zonder hok en die moest ik toch echt in elkaar zetten.
GRMBLSDBNSDLGH
Zo, sorry voor de dubbelpost.
GRMBLSDBNSDLGH
-
- Toetsenbord
Slecht excuus, ik heb mijn konijnenhok ook in elkaar gezet in het donker ergens laat xD
Ja ja, wel verdacht dat hij dat nu net die ochtend moet doen terwijl die beesten al een paar dagen zonder hok zitten... dan had hij toch nog die dag ook nog even kunnen wachten of het eerder kunnen doen?Tijgerlelie schreef:Het excuus waarom hij niet 'morgenvroeg' kon komen: De konijntjes zaten al een paar dagen zonder hok en die moest ik toch echt in elkaar zetten.
GRMBLSDBNSDLGH

-
- Tipp-Ex team
Jup, t is een lieve man en hij heeft goed commentaar... Maar vaak voel ik me de begeleider 

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Ik zit mezelf echt op te vreten hier. Het is dat ik geen vazen op mn kamer heb staan, anders lagen die nu allemaal in stukjes op de grond.
Ik ga met een aantal vrienden op vakantie, maar het is nogal zo'n vriendengroep van 'we zien het wel, het komt wel goed' blabla, dat allemaal zegmaar. Normaal gesproken prima, maar een vakantie komt echt niet aanwaaien. Dus na wat vrijblijvende mailtjes van een paar kanten, had ik maandag een mailtje gestuurd dat mensen die mee willen (en betalen) dat definitief voor vandaag moesten zeggen - zo niet, dan gaan ze gewoon niet mee. Ik was helemaal klaar met dat stomme gezeur.
Krijg ik vanmiddag een mailtje ('deadline' was dus gisteravond) van twee vriendinnen dat ze wel meewillen, maar dit niet met zekerheid kunnen zeggen. 'Maar het gaat toch om het plezier en om relaxt samen weg te zijn, dus als we een paar daagjes willen komen, doen we dat wel.'
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH. NEE.
lkasf;lksajdflkjaewsoifjazoirejfoiawjefokdkd.
Okay, ik wind me nu echt héul erg op -.-
Waarom kan het niet gewoon een keertje meezitten? Waarom moet er áltijd gezeur zijn met deze vriendengroep, wat we ook doen? Nooit kan er normaal iets geregeld worden. AAARGH!!
Ik ga met een aantal vrienden op vakantie, maar het is nogal zo'n vriendengroep van 'we zien het wel, het komt wel goed' blabla, dat allemaal zegmaar. Normaal gesproken prima, maar een vakantie komt echt niet aanwaaien. Dus na wat vrijblijvende mailtjes van een paar kanten, had ik maandag een mailtje gestuurd dat mensen die mee willen (en betalen) dat definitief voor vandaag moesten zeggen - zo niet, dan gaan ze gewoon niet mee. Ik was helemaal klaar met dat stomme gezeur.
Krijg ik vanmiddag een mailtje ('deadline' was dus gisteravond) van twee vriendinnen dat ze wel meewillen, maar dit niet met zekerheid kunnen zeggen. 'Maar het gaat toch om het plezier en om relaxt samen weg te zijn, dus als we een paar daagjes willen komen, doen we dat wel.'
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH. NEE.
lkasf;lksajdflkjaewsoifjazoirejfoiawjefokdkd.
Okay, ik wind me nu echt héul erg op -.-
Waarom kan het niet gewoon een keertje meezitten? Waarom moet er áltijd gezeur zijn met deze vriendengroep, wat we ook doen? Nooit kan er normaal iets geregeld worden. AAARGH!!
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Misschien is hij toch zelf wel stiekem een beetje bang om mensen te begeleiden en probeert die er op zo'n manier onderuit te komenTijgerlelie schreef:Jup, t is een lieve man en hij heeft goed commentaar... Maar vaak voel ik me de begeleider

Zit me al meer dan een half uur suf te piekeren om een klote raadsel! (als ik even mag vloeken
)
Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%?
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?
Aanwijzingen:
De Brit woont in het rode huis.
De Zweed heeft honden als huisdier.
De Deen drinkt thee.
Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
De Noor woont in het eerste huis.
De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
De Duitser rookt Prince.
De Noor woont naast het blauwe huis.
De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
Sodeju, wat meer info had ook wel gemogen, het vierde blaadje wordt zojuist door mij verfrommeld!

Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%?
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?
Aanwijzingen:
De Brit woont in het rode huis.
De Zweed heeft honden als huisdier.
De Deen drinkt thee.
Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
De Noor woont in het eerste huis.
De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
De Duitser rookt Prince.
De Noor woont naast het blauwe huis.
De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
Sodeju, wat meer info had ook wel gemogen, het vierde blaadje wordt zojuist door mij verfrommeld!

De combinaties:
Gele huis - Noor - Kat - Dunhill - Water
Blauwe huis - Deen - Paard - Blend - Thee
Rode huis - Brit - Vogel - Pall Mall - Melk
Groene huis - Duitser - Vis - Prince - Koffie
Witte huis - Zweed - Hond - Blue Master - Bier
Het antwoord op de vraag: Wie heeft vissen moet zijn: Geen idee. Vissen worden alleen in de vraag genoemd en niet in de aanwijzingen. De Duitser heeft een onbekend huisdier maar we mogen er op grond van de aanwijzingen niet zondermeer van uitgaan dat dit vissen zijn. De vraag stelt immers ook niet dat één van de vijf vissen moet hebben, bovendien stelt de vraag niet dat de vissen huisdieren zijn. Het kunnen netzogoed vissen voor de consumptie of een schilderij van vissen zijn. Bovendien veronderstelt de vraag helemaal niet dat er iemand vissen zou hebben. Het antwoord op de vraag "Wie heeft vissen" zou immers netzogoed: niemand kunnen zijn. Dit is de reden dat beweerd wordt dat maar 2% van de mensen het raadsel kan oplossen, de overige 98% antwoord: de Duitser."
In de opgave staat dat het geen strikvraag is.
Gele huis - Noor - Kat - Dunhill - Water
Blauwe huis - Deen - Paard - Blend - Thee
Rode huis - Brit - Vogel - Pall Mall - Melk
Groene huis - Duitser - Vis - Prince - Koffie
Witte huis - Zweed - Hond - Blue Master - Bier
Het antwoord op de vraag: Wie heeft vissen moet zijn: Geen idee. Vissen worden alleen in de vraag genoemd en niet in de aanwijzingen. De Duitser heeft een onbekend huisdier maar we mogen er op grond van de aanwijzingen niet zondermeer van uitgaan dat dit vissen zijn. De vraag stelt immers ook niet dat één van de vijf vissen moet hebben, bovendien stelt de vraag niet dat de vissen huisdieren zijn. Het kunnen netzogoed vissen voor de consumptie of een schilderij van vissen zijn. Bovendien veronderstelt de vraag helemaal niet dat er iemand vissen zou hebben. Het antwoord op de vraag "Wie heeft vissen" zou immers netzogoed: niemand kunnen zijn. Dit is de reden dat beweerd wordt dat maar 2% van de mensen het raadsel kan oplossen, de overige 98% antwoord: de Duitser."
In de opgave staat dat het geen strikvraag is.
-
- Toetsenbord
Ehm, dit is gewoon een logisch raadsel met een simpel beredeneerbaar antwoord :P Je hebt zelf de tabel met antwoorden al daar.
Aangezien er wordt gezegd dat het geen strikvraag is en dat het met simpele logica kan worden opgelost, ga ik er vanuit dat de opgave je niet voor de gek probeert te houden. Aangezien de opgave stelt of je intelligent bent, gaat dit om het correct oplossen van het logische probleem, niet om het inzien dat de vraag multi-interpretabel is. Als je de vraag op die manier gaat bekijken, kan bijna geen enkel raadsel meer normaal worden opgelost. Dan zou je alle mogelijke bijkomende variabelen moeten gaan includeren.
Ik kies er dan liever voor om het raadsel te interpreteren als een raadsel, en niet als een strikvraag, en dus de vraag 'wie heeft de vis' te interpreteren als een hint dat íemand een vis heeft als huisdier.
Als je het probleem omschrijft, krijg je namelijk een heeeel bekende puzzel die al vele jaren wordt uitgegeven in de wereld en door vele mensen met veel plezier wordt gemaakt. (Ik heb dit raadsel ook ooit eens onder ogen gekregen van een collega, had hem binnen paar minuutjes opgelost):
Je kan het omschrijven naar een Logikwis ;-) (zo'n eentje: http://img.geocaching.com/cache/32b9a3c ... 5024f4.jpg) En dan krijg je dus de tabel die glen al gaf.
Probleem is alleen dat vrij weinig mensen zien dat je hem makkelijk kan omschrijven. En dán wordt ie enigszins lastig :p
Aangezien er wordt gezegd dat het geen strikvraag is en dat het met simpele logica kan worden opgelost, ga ik er vanuit dat de opgave je niet voor de gek probeert te houden. Aangezien de opgave stelt of je intelligent bent, gaat dit om het correct oplossen van het logische probleem, niet om het inzien dat de vraag multi-interpretabel is. Als je de vraag op die manier gaat bekijken, kan bijna geen enkel raadsel meer normaal worden opgelost. Dan zou je alle mogelijke bijkomende variabelen moeten gaan includeren.
Ik kies er dan liever voor om het raadsel te interpreteren als een raadsel, en niet als een strikvraag, en dus de vraag 'wie heeft de vis' te interpreteren als een hint dat íemand een vis heeft als huisdier.
Als je het probleem omschrijft, krijg je namelijk een heeeel bekende puzzel die al vele jaren wordt uitgegeven in de wereld en door vele mensen met veel plezier wordt gemaakt. (Ik heb dit raadsel ook ooit eens onder ogen gekregen van een collega, had hem binnen paar minuutjes opgelost):
Je kan het omschrijven naar een Logikwis ;-) (zo'n eentje: http://img.geocaching.com/cache/32b9a3c ... 5024f4.jpg) En dan krijg je dus de tabel die glen al gaf.
Probleem is alleen dat vrij weinig mensen zien dat je hem makkelijk kan omschrijven. En dán wordt ie enigszins lastig :p