Heel fijn dat je mijn verhaaltjes volgt Blieje

verbeteringen, feedback,... zijn nog altijd welkom
Ik zie alles voorbij razen. Op de trein zit ik naar buiten te kijken met mijn oortjes in naar muziek te luisteren. De trein komt tot stilstand en ik zie dat ik op mijn bestemming ben. Jonas, mijn broer, zwaait voor mijn ogen (hij denkt waarschijnlijk dat ik zat te dromen en niet doorhad dat ik moest uitstappen). Ik zucht diep en sta op. Mijn mp3 stop ik weg en mijn oortjes doe ik uit. Langzaam loop ik mijn nieuwe school in. De school is veel groter dan mijn oude en het is hier best mooi. Het is een internaat, extern en intern. Voorlopig is het voor mij alleen extern, dus ga ik gewoon naar huis na school. Mijn broer daarentegen zal intern verblijven. De reden dat ik niet blijf in het internaat, is dat ik mijn zusje zou moeten missen. Ik kijk schuchter om me heen en zie overal mensen lachen en vrolijk zijn. Natuurlijk! Iedereen kent zowat iedereen, behalve ik. Maar ja, ze kunnen nu eenmaal niet ruiken dat ik nieuw ben. Hier sta ik dan, in mijn favoriete jeans, sneakers en favoriete sweater met daaronder mijn favoriete topje. En voor de afwerking ketting, mijn vele bandjes om mijn pols en mijn geluksenkelbandje. Al zeg ik het zelf, ik zie er fantastisch uit. Maar ik denk niet dat, hoe mooi ik er ook uitzie, mijn kleren alleen, me zullen helpen om vrienden te maken. Ik dacht dat het me een beetje geluk zou gebracht hebben, doordat ik mijn favoriete kledij aan heb. Plots voel ik getril in mijn broekzak, ik heb een sms’je.
Suc6 op je nieuwe school! X June
Het is leuk om te weten dat mijn beste vriendin aan me denkt. Maar nu mis ik haar nog meer dan dat ik al deed. Ik besluit haar om traag (dan gaat er weer wat tijd voorbij zònder dat ik hier niks moet zitten doen) terug te sms’en.
Thanx, kvind er nix aan hier.
Mis je! X mij
Meteen krijg ik een berichtje terug. Opeens gaat de bel, ik besluit nog even snel het sms’je te lezen.
Zielepootje ! Miss u 2 honey !
Je red je wel Lore , zoals altijd X
Het eerste lesuur heb ik Engels (No problem, I speak English very well). Ik begin lichtjes te panikeren wanneer de bel al lang gegaan is en ik mijn lokaal niet vind. Ik blijf maar zoeken naar lokaal 105. Als ik het lokaal eindelijk vind, besef ik dat ik weer kan ademhalen. Ik doe de deur open. Let the nightmare begin! Ik ben ook goed bezig zeg. Kom op Lore, waar is je optimisme naar toe? Ik wil me excuseren voor het te laat zijn, maar de leerkracht is me voor.
‘Aha! A new student’, zegt de leerkracht blij. Het is een mannelijke leerkracht begin dertig en aan zijn stem te horen iemand waar je mee kan lachen.
‘Hello’, antwoord ik hem terug in het Engels en ik schenk hem een glimlach.
‘My name is Frederik Carson. Inside the school you call me Mr. Carson, and outside you can call me Frederik. What is your name, young lady?’ Iedereen kijkt naar me en ik voel me er een beetje ongemakkelijk door.
Ik zucht diep. ‘Lore , sir’, antwoord ik. Ondertussen heb ik al een lege bank opgemerkt ergens achteraan de klas.