Discotheek

Ga op het puntje van je stoelzitten en laat je meeslepen in deze mysterieuze verhalen.
Plaats reactie
Laurien:)
Puntenslijper
Puntenslijper

'Waarom moest ik nou mee naar dit feest? Nina had beloofd bij me te blijven, maar die heeft alweer interesse in andere dingen. Ik kijk naar Nina die zich probeert uit te sloven op de dansvloer. Een discotheek is gewoon niet echt mijn ding. Ik loop naar de bar en ik plof op een barkruk.
'Hey' zegt een zachte stem.'Kom je hier vaak? Het is de eerste keer dat ik je zie.’ Ik draai me om naar de stem. Naast me zit een in net geklede jongen, zijn blonde haar zat vol met gel. Hij is sterk geparfumeerd, te sterk.
‘Nee, een vriendin van me sleurde me mee.’, Ik wijs naar Nina die ondertussen rond een jongen staat te dansen.
‘Oh, wel… Ik heet Tim, jij?’ Hij neemt een slok van een blauw goedje.
‘Stefanie’, Ik steek mijn hand uit, maar hij ziet het niet. Snel trek ik mijn hand weer terug.
‘Wel Stefanie, wat wil je drinken?’, vraagt hij.
‘Wat heb jij?’, zeg ik.
‘Bluesky, iets met blue curaçao.’
‘Ok, dat is goed.’, zeg ik fel. Iedereen schat me toch ouder dan ik ben, niemand zal merken dat ik maar zestien ben, denk ik.
‘Wat zijn je hobby’s?’ Ik kijk recht in zijn groene ogen, zijn pupillen zijn wijd opengesperd.
‘Ik hou me vooral met muziek bezig. Jij?’, antwoord ik.
‘Wel, ik heb een hobby die je misschien wel interesseert.’, fluistert hij. Ik moet mijn best doen om hem te kunnen verstaan. Een ober zet de cocktail voor mijn neus neer. Tim stopt hem een briefje toe. Wat stom van me. Een cocktail kost natuurlijk hartstikke veel in een discotheek.
‘Wat is dat dan?’, vraag ik.
‘Wel hier.’ Hij rommelt in het zakje van zijn blazer. Ik zie nu pas dat hij dure merkkledij draagt. Cocktails in een discotheek, dure merkkledij en een hobby die me zou interesseren? ‘Neem aan, een cadeautje van me.’, fluistert hij. In zijn hand ligt een klein pilletje. Drugs dat heb ik meteen door.
‘Je laat je avond toch niet verpesten door te pruilen?’ Hij tilt mijn kin op en verplicht me hem in de ogen te kijken. Ik trek mijn hoofd terug en kijk naar mijn schoenen.
‘Ik hoef het niet.’, zeg ik.
‘Ach, liefje. Eén keer kan toch geen kwaad?’, mompelt hij. Ik trek mijn kanten kleedje weer recht.
‘Je hebt misschien gelijk.’, zeg ik. Ik neem het pilletje aan. Ik ben helemaal niet van plan het in te nemen. Ik hoop maar dat de toiletten niet stoned worden van een beetje drugs. Hij lacht en neemt een flinke slok van zijn drankje. Ik doe hem na. Nina wankelt naar me toe en trekt een jongen met sproetjes mee, de jongen die ze net nog stond te versieren.
‘Kom je niet dansen?’, vraagt ze me.
‘Nee, ik ga even naar de toilet.’,zeg ik. Tim kijkt op en geeft me een brede lach. Natuurlijk denkt hij dat ik het pilletje ga innemen. Ik zoek een doorgang tussen de rijk belaadde dansvloer. Ik ruik de geur van zweet vermengd met verschillende parfums. Ik knel het pilletje tussen mijn vuist. Wat als ik het pilletje wel nam? Zou ik dan genieten van mijn avond, zoals Tim zei? Ik ga een wc binnen, en doe het hokje op slot. Ik kijk naar mijn hand, het kleine pilletje ligt in het midden van mijn hand. De smiley op het pilletje kijkt me aan. Waarom niet? Met een snelle beweging werp ik het pilletje in mijn mond.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Leuk verhaaltje! Hier zijn een paar dingen die me op zijn gevallen:

‘Ik hou me vooral met muziek bezig. Jij?’, antwoord ik. = dat jij kun je beter apart zetten: ‘Ik hou me vooral met muziek bezig.', antwoord ik. 'jij?'
Ik moet mijn best doen om hem te kunnen verstaan. = deze zin op een nieuwe regel zetten
Drugs dat heb ik meteen door. = achter drugs een punt en dan een nieuwe zin beginnen.
de toilet = het toilet

Ben benieuwd hoe het verder gaat! :super

Groetjes Blieje :D
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Laurien:)
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik was eigelijk niet van plan er een verhaal van te maken. Het was iets wat me te binnen schoot. Misschien maak ik er ooit wel een verhaal van, later. Nu ben ik namelijk bezig aan een ander verhaal: "William" , dat ook op het forum te lezen staat.

Groetjes Laurien :)
Blieje
Typmachine
Typmachine

Okee, neem je tijd! :D
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Plaats reactie

Terug naar “Mysterieuze One-Shots”