Igneal - Een avontuur zonder begin

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dont call my bluff!!!
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik stem alleen op de laatste optie omdat er dan een personage meer is om dood te gaan... Motiveert dit jullie dan?! :c
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Emena
Potlood
Potlood

jej eindelijk tijd gehad te lezen...

Ben ik heel erg als ik zeg dat het mannetje meenemen mij de leukste optie lijkt? Want daar gaat mijn stem naar uit.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Goed zoooooo!
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

(0) - Igneal slaat Balwin. Hij had gehoopt op een lekker gevecht, blijkt die stem een kleine kutkabouter te zijn! Dan maar midget-wrestling!

(2) - KREUN. Dat kleine mannetje liep hem gewoon voor de gek te houden... Erg vermoeiend. Naja, dan niet, hè. Igneal wandelt maar weer verder, hij heeft nog meer te doen.

(3) - Een houten bol die je stem vervormd? Dat is zo.... Oké, eigenlijk vindt Igneal dat best wel cool. En het kan nog handig zijn ook, als je mensen wilt wegjagen die wat minder vol van zichzelf zijn als Igneal zelf. Igneal besluit de bol te jatten van Balwin. Hij kan het zelf natuurlijk veel beter gebruiken.

(2) - Okay, dit is een heeeeel vreemd kereltje. Bang, klein, dik, krachteloos... en eigenlijk heel erg grappig. Na al die tegenslagen kan Igneal wel wat afleiding gebruiken. Hij biedt aan om Balwin mee te nemen uit de stad en samen naar beschaving te reizen. Liever met reizen met een idioot die je aan het lachen maakt, dan alleen en zieligjes.

----

Okay, ik ga dr an schrijven ;) Met een beetje mazzel issie er binnen een uurtje :P
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat ging lekker snel :-D

======

"Laat mij die bol eens zien?"
Balwin keek Igneal aarzelend aan. "Ik... Ik houd hem liever zelf bij me."
Igneal trok zijn wenkbrauwen op en opende de palm van zijn hand.
Vlug grabbelde Balwin in zijn kleren en haalde de bol weer tevoorschijn.
"Oké, oké. Maar geen vuur meer hè, alstublieft?"
Igneal knikte flauwtjes terwijl hij de bal uit de handen van de kabouter griste. Bedachtzaam draaide hij het object rond, voordat hij het aan zijn mond zette. Hij haalde diep adem en sprak zo duidelijk als hij kon: "IGNEEL!"
De kleine Balwin viel bijna steil achterover van het ontzagwekkende geluid dat Igneal voortbracht. Igneal grijnsde zijn tanden bloot bij het zien van het effect van de bol.
"Aardig dingetje... Heel aardig dingetje." Igneal gooide de bol in de lucht en ving hem weer op. Hij floot kort tussen zijn tanden, en stopte vervolgens de bol in zijn broek. "Dankjewel."
Balwin sperde zijn ogen wijd open. Zijn mond ging op en neer, als een vis op het droge, happend naar lucht.
"De- Maa- Mij- Ik... ik... jij..." Balwin maakte een vreemd geluid, wat het midden hield tussen een gil, en tandengeknars.
"Niet alsof jij het zo goed kan gebruiken," sprak Igneal minachtend. "Ik zal er zelf veel meer aan hebben dan jij dat ooit zou kunnen."
"Maar- Maar de bol is van mij!"
Igneal haalde zijn schouders op. "De wereld is niet eerlijk. Anders zou jouw stad er nog zijn, en ik mijn herinneringen nog hebben."
Balwins verontwaardiging sloeg direct om in nieuwsgierigheid. "Herinneringen?"
Igneal zuchtte. "Ik herinner me niets van mijn vroegere leven: mijn geheugen gaat slechts een paar dagen terug. En zelfs die dagen zijn wazig, alsof ik iets heel belangrijks ben vergeten. Een gevoel, zou ik het noemen. Een gevoel dat ik iets mis, dat ik iets kwijt ben."
"En nu?"
"Nu? Niks. Ik weet niet wie ik ben, ik weet alleen wát ik ben. "
Balwin knikte. "Een Igneel."
"Precies."
Het was even stil. Beide mannen aarzelden wat ze nu moesten doen.
"Dus," begon Igneal, "nu ben ik op zoek naar mijn clan, naar mijn familie."
Het kleine mannetje lachte kort, een hoog en schel geluid. "Familie. Tsja, als ik die nog had..."
Met een onverwacht gevoel van medelijden keek Igneal naar de bolle kabouter met zijn bolhoedje. Moederziel alleen, geen thuis, geen vrienden. Igneal werd overspoeld met gevoelens van begrip. Eigenlijk zat de kleine man in precies dezelfde situatie als hij. Alleen wist hij het zeker, dat hij geen thuis meer had. Een mistroostige gedachte.
"Je hebt hier niks meer te zoeken, toch?" vroeg Igneal.
Balwin schudde zijn hoofd. "Zoals u zelf kunt zien, er is hier helemaal niks meer."
Igneal zuchtte. Ik geloof het zelf bijna niet dat ik dit nu ga zeggen...
"Als je wilt... Kun je wel met mij mee reizen? Ik weet niet of er een plaats voor je zal zijn bij de Igneel, maar samen reizen lijkt me beter dan alleen."
De ogen van de kabouter lichtten op, en het was duidelijk te zien dat hij zijn uiterste best deed om zijn enthousiasme -tevergeefs- verborgen te houden.
"Aangezien ik nu zonder bescherming ben... Het lijkt me veiliger om mét een Elementae te reizen, dan om een kwaadwillende in het bos tegen te komen."
Igneal knikte en draaide zich kordaat om. "Akkoord. Kom, dan verlaten we deze deprimerende gronden."

- Keuze Moment -

Igneal en Balwin reizen naar de grillige heuvels.
Igneal en Balwin reizen naar de dichtbegroeide bossen.
Igneal en Balwin reizen naar de wilde zee.
Igneal en Balwin reizen naar de dorre woestenij.

====

Stomme keuzemogelijkheden? Misschien. Maar volgende keer beginnen we daarom wél met een Aiden stukje ;-)
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

De wilde zee! Omdat ik zin heb in mijn vakantie.
Afbeelding
yociame
Balpen
Balpen

pfoe, twee avonden goed doorlezen en ik ben bij, niet dat het verhaal zoveel tijd vergt maar de reacties zijn veel te leuk om over te slaan.
Goed verhaal en leuk idee ook dat de lezers meebepalen, overigens heb je echt fantastische karakters gecreëerd.

anyway je hebt er een nieuwe lezer/stemmer bij.

En mijn stem gaat uit naar: grillige heuvels, want dat klinkt als of er veel grillige dingen kunnen gebeuren.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Woooooeeeeh, nieuwe lezer!

Good job dat je alle 8 pagina's door hebt gelezen! Ik ben het met je eens, de reacties zijn heel erg leuk om erbij te lezen :D
Saskjezwaard
Computer
Computer

Omdat ik ook een geheel nieuwe keuze wil uitkiezen: de bossen! :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Marina
Potlood
Potlood

Weg van die aarde mannetjes.
-> op naar de dorre woestenij.
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Wat een leuk concept! Heb dit nu pas gevonden!
Mag ik mee doen? Ik kies ook voor de kreun-optie.
Wordt nog onthuld hoe de fontein bevroren raakte? Ik heb zo het vermoeden dat het biervat dicht bij de fontein moet hebben gestaan of dat het kleine mannetje zelf de oorzaak was en mss niet weet dat hij een speciale kracht heeft... :)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hey Nele :P je bent beetje laat voor die optie :P

Je moet nu kiezen welke kant igneal opgaat :P
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

NeleVanHol schreef: Wordt nog onthuld hoe de fontein bevroren raakte? Ik heb zo het vermoeden dat het biervat dicht bij de fontein moet hebben gestaan of dat het kleine mannetje zelf de oorzaak was en mss niet weet dat hij een speciale kracht heeft... :)
Wie weet, wie weet... ;-) Je stelt in ieder geval heel interessante mogelijkheden.
Ga er maar van uit dat aan het einde van het verhaal elk mysterie dat plaats heeft gevonden wel zal zijn opgelost ;-)
NeleVanHol schreef:Wat een leuk concept! Heb dit nu pas gevonden!
Mag ik mee doen? Ik kies ook voor de kreun-optie.
Je mag zeker meedoen! Des te meer des te leuker! :-D
Helaas, zoals jodie al zei, is de kreun-optie nog van de vorige keuzemogelijkheden, we zijn nu aangekomen bij de keuze welke kant Igneal opgaat:
onlineverhalen.nl/forum/posting.php?mode=quote&f=7&p=184214#pr184203

Leuk dat je meedoet!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

De heuvellllllls!

YESHHHH, wat leuk dat die kabouter toch meegaat!!!
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Ik stem ook voor de heuvels! *Ik zie een Lord of the Ringsscene voor me.
Emena
Potlood
Potlood

Waarom zijn er geen dorre heuvels die overlopen in grillige bossen welke zich bevinden in een dichtbegroeide woestenij?

Hmmm hmmm als ik aan vuur denk, denk ik eerder aan een dorre woestenij...Dus dan dat maar denk ik.Hoewel...Nee...Ja maar...Aarghh keuzes...Teveel opties...Error Error *stoomwolkjes*

Goed, die dorre woestenij zorgt schijnbaar voor een oververhitting van het systeem...

Dan maar:
Igneal en Balwin reizen naar de dichtbegroeide bossen. (Omdat vuur en natuur zo heerlijk samen gaan en mijn keus waarschijnlijk toch niets meer uitmaakt na de voorkeur van bovenstaanden gezien te hebben. :P)
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Neee waarom niet de zee? Licht ontvlambare types op een schip zijn altijd zo handig (Emena weet wat ik bedoel (A))
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Tussenstand:

Zee I
Bos II
Heuvels III
Woestenij I

En Jodie én Freya hebben nog niet gestemd, dus kan nog alle kanten op, Emena!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik kies bos
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Tussenstand:

Zee I
Bos III
Heuvels III
Woestenij I

Spannennnnnnd!!!
Saskjezwaard
Computer
Computer

En bij gelijkspel kan je een beboste heuveltop maken :p probleem zo opgelost :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

De heuvels komen jullie vandaan ;=)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Igneal houdt niet van zee
Freya
Potlood
Potlood

Bos.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

You're the boss, Bos it is :P
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Jullie waren zo snel en actief dit keer, als beloning een snelle nieuwe post!

Afhankelijk van jullie kan ik dan dit weekend weer een nieuw stukje schrijven ^^

===========

“Aiden!”De luide stem van Liam bulderde over de binnentuin. “Aiden! Hier! NU!”
Met tegenzin kwam Aiden uit de bosjes gekropen. “Maar-“
“Niks te maren,” kapte Liam hem direct af. “De Kazega zijn hier, en jij gaat ze niet laten wachten!” Liam draaide zich om en liep de binnentuin weer uit. “Ik verwacht je over tien minuten in de eetzaal. Gekleed, wel te verstaan.”
“Aiden?” Een tweede jongen verscheen vanuit de bosjes. Aiden draaide zich om en keek hem vragend aan.
“Kom op, Aiden.” De heldere stem van de jongen klonk vertrouwd en rustgevend. “Kom, dan spelen we weer verder!”
Aiden schudde glimlachend zijn hoofd. “Later weer, Tyler.”
Dikke lokken vuurrood haar ontnamen de ogen van de jongen aan het zicht, maar Aiden zag duidelijk de beteuterde blik op zijn gelaat.
“Als ik klaar ben, kom ik weer met je spelen,” zei Aiden met een dikke knipoog. De jongen knikte heftig, draaide zich vlug om en dook weer in de bosjes. Nog steeds met een glimlach keek Aiden toe hoe hij weer als een kameleon in de omgeving leek op te gaan.

Gekleed in een parelwit gewaad kwam Aiden de eetzaal binnenlopen. Een gigantische kroonluchter hing boven de langwerpige eettafel, en de honderden flakkerende lichtjes zorgden voor de verlichting van de ruimte.
Naast de eettafel stond Liam, gekleed in eenzelfde gewaad als Aiden, afgemaakt met een lange cape die om zijn schouders hing. Hij was in diep gesprek verwikkeld met een lange, kale man met een korte baard, gekleed in een felblauw gewaad. Naast hem stond een klein meisje met korte, lichtbruine haren. Ze ging gekleed in dezelfde blauwe kleren en keek verwonderend om zich heen terwijl ze haar hand stevig om het gewaad van de kale man geklemd hield.
“Ah, Aiden.” Liam knikte tevreden naar hem, duidelijk opgelucht dat hij zijn nette kleding had aangetrokken. “Ik wil je graag voorstellen aan Kaizer Llamatiel.”
De kale man draaide zich naar Aiden toe en knikte lichtjes. Aiden trok zijn mond open om de man op zijn onbeleefdheid aan te spreken, maar hij voelde de strenge ogen van Liam brandden en klapte zijn mond weer dicht.
“En dit is mijn dochter, Kaylee.” Llamatiel duwde het meisje zachtjes naar voren. Een rode blos stond op haar wangen terwijl ze weifelend naar Aiden keek.
“Vooruit, Kaylee, begroet de jongen,” spoorde hij haar aan.
Schoorvoetend mompelde ze iets wat op een begroeting leek. Aiden keek haar ongeïnteresseerd aan. Meisjes waren niks voor hem, hij speelde liever met Tyler en de andere jongens van de clan.
“Aiden!” De strenge stem van Liam deed hem geschrokken rechtop staan. “Zo heb ik je niet opgevoed. Wees een echte heer en begroet je bruid zoals het hoort.”

Badend in het zweet schrok Igneal wakker.
Kaylee... Aiden...
"Is er iets, Igneal?" Balwin keek hem met slaapdronken ogen aan.
"Nee... nee, niets. Ga maar weer slapen."
Balwin deed zijn ogen weer dicht, en binnen enkele tellen lag hij weer te snurken, afgewisseld met een hoog piepgeluid.
Kaylee... Aiden, Kaylee... Aiden...Igneal? Ik heb een vrouw?
Twijfelend zakte Igneal weer weg. Een vrouw? Kaylee? Het nare gevoel dat hem al sinds de vorige dag bezig hield, was nog niet verdwenen. Ik vergeet iets... Iets heel belangrijks... Iemand...

- Keuze Moment de volgende ochtend -

Igneal vraagt Balwin over de Igneel. Misschien weet hij meer over zijn ras.
Igneal houdt wijselijk zn mond. Het gaat die kabouter niet aan wat hij allemaal droomt.
Igneal deelt zijn droom met Balwin. Hij begint gehecht te raken aan het kereltje, misschien is het goed om dit soort dingen te delen?
Igneal vraagt Balwin over Liam, Tyler, Kaizer Llamatiel en Kaylee. Zou hij weten wie ze zijn?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hmmm...... moeilijke

Ik denk ergens wil ik wel vragen over die personen, maar niet zo dat kabouter weet dat het betrekking heeft tot igneal...
hmmm.... en anders alleen over het ras igneel vragen.

lastig xD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Igneal vraagt Balwin over Liam, Tyler, Kaizer Llamatiel en Kaylee. Zou hij weten wie ze zijn?
Ik zou het zelf niet doen bij een vreemde, maar ik wil weten wat er aan de hand is xD en als Balwin niet weet wie die mensen zijn, dan mag ie vertellen over de Igneel. :p
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dus je weet t nog niet helemaal, jodie? :P

Schieuwnierig, Saskia!!!

Trouwens, als iedereen die de vorige keer ook stemde nog steeds meedoet, hebben we 9 mensen :-D Dat is heel veel en heel cool :-D
Emena
Potlood
Potlood

Heel simpel: het zullen waarschijnlijk wel algemeen bekende mensen zijn(in ieder geval de kaizer), dus kun je best een moment/manier vinden ernaar te vragen zonder dat het direct aan Igneal zelf gekoppeld wordt... En extra info kan nooit kwaad maar prijsgeven wie je zelf bent...dat wel.
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Vragen over de personen! Een Igneel die niets over de Igneel weet is raar, over een paar namen vragen waar je ooit van gehoord hebt een stuk minder. Tenzij ze ontzettend bekend zijn. Maar dat zien we dan wel weer.
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

hahahha straks blijken het de vier bekendste Igneel uit de geschiedenis te zijn.

AWKWARD!
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Jup! Misschien kan ie het wel op een manier vragen die niet meteen duidelijk maakt dat hij er niks van weet. Doen alsof ie Balwin wil testen (en hopen dat die stom genoeg is om daar in te trappen) bijvoorbeeld :P
Afbeelding
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Wat MarquiseCarabas zegt!
Ik sluit me dus aan bij de keuze : vragen wie Liam, Tyler, enz. zijn.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Tussenstand, ervanuitgaande dat jodie voor de personen optie gaat :p

- Igneal vraagt Balwin over de Igneel. Misschien weet hij meer over zijn ras.
- Igneal houdt wijselijk zn mond. Het gaat die kabouter niet aan wat hij allemaal droomt.
- Igneal deelt zijn droom met Balwin. Hij begint gehecht te raken aan het kereltje, misschien is het goed om dit soort dingen te delen?
IIIII - Igneal vraagt Balwin over Liam, Tyler, Kaizer Llamatiel en Kaylee. Zou hij weten wie ze zijn?
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 23 mei 2013 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Uhh.. volgens mij klopt je tussenstand niet?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

ECHT WEL!!!

Lang leve edit :P
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

-,- diepe diepe diepe zucht xD
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Igneal vraagt Balwin over de Igneel. Misschien weet hij meer over zijn ras.
Igneal houdt wijselijk zn mond. Het gaat die kabouter niet aan wat hij allemaal droomt.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

ROMEH schreef:Igneal vraagt Balwin over de Igneel. Misschien weet hij meer over zijn ras.
Huh? Welke kies je nou? :p

Also, geen Aiden liefde dit keer? :P You no like flashbacks? ;)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ohhhh shit. Ja, ik had even een snelle reactie gedaan, maar nu heb ik tijd! IK VIND AIDEN SUPER COOL! Oke, hij is dus getrouwd, maar hij had ook iets met dat meisje dat nu dood is. Compliiicateeed. Ze wilden gewoon niet met elkaar trouwen... Mooie beschrijvingen, smaakt naar meer. Mijn keuze gaat uit naar de 1e. ;)
Freya
Potlood
Potlood

Ik stem hetzelfde als Romy.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

II - Igneal vraagt Balwin over de Igneel. Misschien weet hij meer over zijn ras.
- Igneal houdt wijselijk zn mond. Het gaat die kabouter niet aan wat hij allemaal droomt.
- Igneal deelt zijn droom met Balwin. Hij begint gehecht te raken aan het kereltje, misschien is het goed om dit soort dingen te delen?
IIIII - Igneal vraagt Balwin over Liam, Tyler, Kaizer Llamatiel en Kaylee. Zou hij weten wie ze zijn?

We hebben zóveel nieuwe lezers erbij, het kán nog gelijkspel worden ^^

Als iedereen heeft gestemd vóór zondag, dan ga ik het nog dit weekend schrijven :)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hhaaha populairste verhaal op OV volgens mij de laatste tijd :P Als alle lezers die in het begin ook meededen nog steeds meededen had je er helemaal veel xD
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”