Ik wil dat je weggaat
Niets meer kunt zeggen
Er niks meer uitfloept
Zonder te overleggen
Ik wil dat je hier blijft
Mij niet meer verlaat
Gewoon even stil zijn
Zonder dat je iemand verraadt
Ik wil dat je het zingt
Dan kun je niemand kwetsen
Gewoon even prachtig zingen
Zonder raar te zwetsen
Stem
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
De eerste twee regels vind ik steeds wel mooi
De laatste twee regels iets minder.
Af en toe vind ik het ook wat simpel gerijmd, maar wel leuk bedacht

Niets en niks is bijna hetzelfde, vind ik persoonlijk niet zo mooiIk wil dat je weggaat
Niets meer kunt zeggen
Er niks meer uitfloept
Hetzelfde als hierbovenIk wil dat je het zingt
Dan kun je niemand kwetsen
Gewoon even prachtig zingen
Af en toe vind ik het ook wat simpel gerijmd, maar wel leuk bedacht

The quiet scares me cause it screams the truth
Ik vind vooral de eerste alinea mooi
.
Bij de rest krijg ik het idee dat het geforceerd gerijmd is.
Misschien dat je eens moet proberen op gevoel te dichten (als je dat tenminste nog niet doet..) in plaats van te proberen je aan rijmschema's en zo te houden

Bij de rest krijg ik het idee dat het geforceerd gerijmd is.
Misschien dat je eens moet proberen op gevoel te dichten (als je dat tenminste nog niet doet..) in plaats van te proberen je aan rijmschema's en zo te houden

You're the one who cries, when you're alone..
Op gevoel dichten is denk ik een stuk moeilijker omdat een gevoel heel vaak moeilijk uit te drukken is. Als je 't dan zo op papier hebt staan denk je; dit voel ik helemaal niet.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Gevoel is idd. moeilijk uit te drukken ja. Dat is nou juist de kunst van het dichten denk ik
. Maar oefenen baart kunst! Hoe meer gedichten je schrijft en leest hoe beter het waarschijnlijk gaat. Probeer eens als je ziet dat wat er staat niet is wat je voelt het te veranderen in wat je voelt en niet te geforceerd op die rijmschema's te focussen. Dat zou ik pas gaan doen als je het op gevoel dichten echt goed onder de knie hebt..

You're the one who cries, when you're alone..
"Het is sterk om verschillende uitingsvormen te verwoorden in een gedicht om aan te geven wat een simpel woord kan doen. De ik-figuur wil niets meer horen van de geadresseerde persoon. Wat niet naar voren komt is waarom de ik-figuur dan toch bij die ander blijft. Ik zie er geen gat in."
o_O Sorry, ik snao niet echt wat je zegt en ook niet waarom je het tussen aanhalingstekens zet..