2A = 2B

Plaats reactie
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

!!OPDRACHTEN ONLINE ZETTEN EN REAGEREN IS VOORBEHOUDEN AAN MENSEN DIE ZICH OPGEGEVEN HEBBEN!! Om het concept achter de triatlon niet te ondermijnen moeten we ons hier helaas aan houden. Heb je toch inspiratie? Schrijf de opdracht uit en zet het als 'one shot' online.

Zoals jullie als het goed is al gelezen hadden gaan jullie de scène uit opdracht 2 herschrijven in een ander genre. Daag jezelf uit en neem een genre dat je nooit gebruikt, waar je zelf nooit in schrijft. Houd de grote lijnen van het commentaar over je vorige scene goed in je achterhoofd en maak het nog beter!

De start van deze opdracht was gisteren, de deadline is 8 juni. Het maximum aantal woorden blijft hetzelfde met 700.

En natuurlijk excuus voor het te laat openen van deze draad!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Dit vind ik dus best lastig, want ik weet niet zo goed in wat voor genre ik zal gaan schrijven. Ik schrijf namelijk meestal Thriller of Fantasy. Iemand tips?
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

makkelijk uitstapje: sci-fi

moeilijker uitstapje: Historische vertelling of komedie!
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Saskjezwaard
Computer
Computer

Daar zit ik ook al mee --' wat je zou kunnen doen is scifi? Offeh... geschiedenis? xD oertijd hahaha xD hubba hubbaa... ik jager, jij prooi xD griezel? Drama? Romantisch? xD Oorlog?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik heb al wel een idee: Star Wars fanfic :P Aan de andere kant ligt dat niet heel ver van wat ik normaal schrijf, Star Wars is eigenlijk gewoon fantasy in de ruimte, alleen het fanfic gedeelte is dan ongewoon. Dus als iemand nog een leuke uitdaging voor me heeft, is dat ook welkom!
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Marquise: (milde) erotica, dat zal een uitdaging voor je zijn :p
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik schrijf nooooit drama, want ik haaaaat dat. Dat is nou echt een onderwerp waar ik allergisch voor ben. Een goed genre dus voor deze wedstrijd, maaaar... dan ga ik mezelf kwellen en het moet wel leuk blijven. :')
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Ik heb ook een tip nodig. Ik heb nu een actie/thriller geschreven en overweeg Sci-Fi. Sci-Fi is dan natuurlijk een vorm van fantasy, maar ook een andere vorm van fantasy overweeg ik. Heeft iemand nog een leuke tip?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Steampunk? Dan draaien alle machines op stoom. Ik kan het zelf niet echt goed uitleggen, moet je maar even op google zoeken xD
je zou ook fantasy kunnen doen dat een van je personages plotseling een fantasywezen blijkt te zijn :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

@Chris: Haha ja, zeker een uitdaging, maar misschien niet helemaal een leuke uitdaging :-P

@masterbreel: Ik denk dat er nog best wel grote verschillen zijn tussen SF en fantasy. Vooral het sci-gedeelte: de wetenschappelijke verklaringen voor al die ruimteschepen en matter transmittors. Vandaar dat ik Star Wars eerder 'fantasy in de ruimte' noem. Ook leuk en vaak SF-achtig is speculative fiction: hoe zou de wereld eruit zien als (vaak: als een bepaald maatschappelijk kenmerk in het extreme wordt doorgetrokken).
Ook binnen fantasy kun je natuurlijk eindeloos varieren. Een middeleeuws achtige wereld komt veel voor, maar urban fantasy (in onze tijd, vaak is het fantasie gedeelte dan voor de gewone mens onbekend/geheim) is ook erg leuk. Eigenlijk is er voor elk historische tijdperk wel fantasy te vinden die daarop gebaseerd is.
Pff heel verhaal, volgens mij vind ik dit een leuk onderwerp :-P
Afbeelding
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik zag bij Chris' voorstel al helemaal voor me dat jouw spookschip een loveboat blijkt te zijn die rondvaren bij de gay pride xD muziek, roze, en over the top mannen en vrouwen hahah xD
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Nah, ik denk dat het toch Star Wars gaat worden. Heb ik gewoon wel zin in. Zodra ik tijd heb dan, want het is eventjes erg druk hier...
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Lightsaaaaaaber
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik zit te denken aan pure romantiek. Gewoon omdat ik zelf gezwijmel haat. :p hahaha
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

een romantische achtervolging! :P
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ja :p
Demon
Typmachine
Typmachine

Dit is behoorlijk moeilijk. Het enige idee dat ik heb is gebaseerd op een andere mythe (als je Slenderman als mythe rekent) en dat hoort eerder bij het fantasy gedeelde en dan daag ik me niet uit. ;-; En het andere idee hangt gewoon té veel aan mijn vorige idee. ;-; Boehoe.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Demon, doe het in Steampunk :D
Demon
Typmachine
Typmachine

Zal eens zien wat ik kan doen. o: Moet ik me wel even een camera in steampunktechnologie voorstellen. xd
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Pak de discworld variant (geen steampunk): doos met kijkgaatje en binnenin een snel werkend duiveltje met schildersezel en verf ;)
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

14 deelnemers in opdracht 1, 9 deelnemers in deel 2A, tot nu toe 3 deelnemers in deel 2B en nog 4 dagen tot de deadline :O

you can do it! :D
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Oh ik had nog helemaal niet naar die deadline gekeken :o De vorige was vrij lang, dit is natuurlijk korter omdat het een herschrijf is... Moet snel tijd zien te maken :O
Afbeelding
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Als het echt te weinig tijd is kunnen we de deadline altijd een weekje opschuiven hoor!

Ik dacht, omdat jullie nu de hoofdlijnen van je verhaal al hebt staan en je al heel veel weken van tevoren je opdrachten weet dat het wel moest kunnen... Blijkbaar toch beetje mis gehad!
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Als ik eenmaal ga schrijven, hoeft het niet zo lang te duren denk ik :) Maar de rest van mijn leven zit een klein beetje in de weg. Iets te veel projecten tegelijk aan het doen en dan staat de triathlon toch wat verder naar beneden op de prioriteitenlijst.
Afbeelding
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Aangezien de deadline al over een paar dagen is en er pas drie opdachtjes online staan wil ik bij deze de deadline een weekje opschuiven.

De nieuwe deadline: 15 juni.

Succes allemaal!
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ja, ik dacht ook al, waar is iedereen naartoe? :D
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ga ervanuit dat je alle andere deadlines dan ook opschuift? :)

Het is misschien een idee om even te turfen of er mensen zijn die niet meer van plan zijn mee te doen, een kort PBtje naar alle deelnemers uit 2A die nog niet hebben gepost bv?
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik ga vandaag schrijven! Ik heb ein-de-lijk weer eens tijd.
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Christian Damen schreef:14 deelnemers in opdracht 1, 9 deelnemers in deel 2A, tot nu toe 3 deelnemers in deel 2B en nog 4 dagen tot de deadline :O

you can do it! :D
Echt heel erg jammer dit :( Het ging zo ontzettend goed en leuk van start!
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

De deadline was dit keer stuk korter dan de vorige keren he, masterbreel. Dus ik denk dat het wel meevalt, dat meeste mensen van deel 2A nog wel 2B gaan doen, maar die verlenging van de deadline bij nodig hebben.

Maar het zou wel fijn zijn als we wisten wie nog wel en niet van plan zijn mee te doen, dat wel.
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Naja, het herschrijven van een al bestaand verhaal is toch niet zoveel werk? Ben een uurtje bezig geweest oid
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hangt ervanaf hoeveel verschil je er in wilt stoppen. Ik heb mijn verhaal niet zozeer herschreven, maar heb een nieuw verhaal gemaakt op de basis van de structuren van 2A. Als je het op die manier doet kan het wel wat langer duren.

Sowieso duurt het schrijven van 700 woorden uiteraard maar een uurtje, maar het grootste punt is natuurlijk dat je de tijd moet hebben om dat uurtje vrij te maken (schrijven blijft een hobby voor volgens mij alle deelnemers), en je moet de juiste inspiratie hebben om te kunnen schrijven. En persoonlijk merk ik ook altijd dat wanneer ik even niet lekker in mijn vel zit, ik geen letter kan schrijven, dus dat kan ook schelen ;-)
masterbreel
Vulpen
Vulpen

True, je hebt altijd een uurtje, maar je moet je er wel toe kunnen zetten. Geen inspiratie, niet lekker in je vel, etc kan ervoor zorgen dat je het gevoel hebt dat uurtje niet te hebben of te willen hebben
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Gisteren had ik dat uurtje vrijgemaakt... Maar liep ik om de regel vast op kleine details dus ben niet erg ver gekomen :P Was een beetje te moe en/of gestrest denk ik. Vandaag of morgen weer een poging!
Afbeelding
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Christian Damen schreef: Maar het zou wel fijn zijn als we wisten wie nog wel en niet van plan zijn mee te doen, dat wel.
Er wordt met de organisatie mee gedacht, dat is duidelijk ;)

Ik ben er mee aan de slag Christian, dat is waar ik het meest mee druk ben. Deelnemers PM'etjes sturen. Er staat nu in ieder geval al aardig wat online, nu hopen op de laatste drie!

De andere deadlines schuiven natuurlijk gewoon mee.
Tijgerlelie
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Met Marquise heb ik de afspraak gemaakt dat ze alleen gaat nakijken deze ronde en bij de volgende weer mee schrijft. Verder geen definitieve afmeldingen meer gehad na Silk dus hopelijk is de extra week voldoende verder :)
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Haha Demon, je had dit moeten maken :P http://www.youtube.com/watch?v=s1SKDkWFdkM
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Opdracht 2B”