Pendel: Uit het oogpunt van Pierstein

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Sil
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik denk niet dat er mensen onder jullie zitten die het boek zullen kennen, maar ik ga hier een verhaal schrijven over de Nederlandse versie van The Spook's Battle.
Echter doe ik dit niet met de standaard hoofdpersonen van dat boek; nee, ik beschrijf het vanuit het oogpunt van de 'bad guy' (of girl in dit geval)! Er is in het boek niet veel over haar bekend, of waar ze leeft, behalve dat zij het meesterbrein is achter het grootste plan wat de heksen van Pendel ooit van plan zijn geweest. Dit alles laat dus veel over aan mijn fantasie, en dat is mooi!
Sil
Puntenslijper
Puntenslijper

Hmm, ik bedenk me net dat ik dit in het Engels toch veel prettiger vind schrijven.
Hebben jullie liever dat ik het bij Nederlands houd, of toch verander?
Rob
Potlood
Potlood

Hallo, Sil.

Ik ben benieuwd. Als het verhaal niet heel erg bekend is, dan lees ik het graag eerst in het Nederlands...:P
Als je het .leuk vind, wil je dan ook eens mijn verhaal lezen? Hiervan plaats ik de eerste pagina van het allereerste hoofdstuk vandag op OV.

Groetjes, Rob, auteur van het Judascomplot
Sil
Puntenslijper
Puntenslijper

Prima, dan zal ik later vandaag eens beginnen aan het eerste hoofdstuk van het verhaal in het Nederlands. :)
Je verhaal zal ik later ook nog even naar kijken, maar ik zit nu krap in de tijd, dus dat wordt later vandaag pas. :P
Demon
Typmachine
Typmachine

Volgens mij hoort dit in het fanfiction gedeelte. Vraag misschien eens aan moderator Saskjezwaard of ze dit voor je kan verplaatsen. :p

(Nu krijgt ze zo'n stom willekeurig bericht omdat haar naam in deze post staat. :3 Denk ik. Dat is toch zo? o:)
Sil
Puntenslijper
Puntenslijper

Pandora, bij de meesten bekend onder haar achternaam Pierstein, lachte. Het was geen warme, vriendelijke lach. Het was een lach van pure slechtheid; een boze heks die op het punt stond om een plan uit te voeren.
En die vergelijking was eigenlijk nog niet eens zo slecht. Ze beschikte over enige vormen van magie en was inderdaad iets heel slechts van plan.
'Noël, lieverd, kom eens hier,' zei ze met een honingzoete stem. 'Kun jij regelen dat de kok vanavond een dagje vrij neemt?'
'Tuurlijk mevrouw, komt in orde.'
Mannen waren toch ook zo naïef. Een beetje een knappe vrouw kreeg ze zo om haar vingers gewonden. Nou was Pandora niet knap, maar ze kon zichzelf wel knap laten lijken. Het was een soort van magie die door heksen, geestenjagers en andere mensen op dat gebied 'fascinatie' werd genoemd. Je liet jezelf er knapper uitzien zodat mannen je zouden aanbidden. En dan had je ook nog 'glamour', om te zorgen dat de man vervolgens deed wat je wilde en je blind vertrouwde.
En laat Pandora nou net die twee spreuken gebruikt hebben op Noël, de magistraat van Bouck State.

Even ter verheldering voor jullie lezers:

Bouck State is een klein 'paleis' in het district Pendel, waar drie heksenclans wonen. De Maldens, Beekdallen en Schimmelhielen. Zij wonen ieder in een apart dorpje, en de Maldens hebben ook nog de Maldentoren in het midden van de 'driehoek' die de heksendorpjes vormen.
Daarnaast heb je nog Bouck State en enkele dorpjes zoals Bergham. De rest speelt niet (of nauwelijks) een rol in het verhaal.

Plattegrond:
Afbeelding

___________________________________________________________________________________________________________

Nog niet af
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”