Een boek uitgeven ..

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
Chantalx
Balpen
Balpen

Ja, ik vraag me heel veel af vanavond, haha! Maar nog eentje ..

Er worden hier op het forum zoveel verhalen geschreven. Op een ander forum waar ik een tijdje actief ben geweest waren er soms verhalen die geblokkeerd werden, omdat ze daadwerkelijk uitgegeven werden! Nu ben ik wel nieuwsgierig: Zijn er wel eens verhalen uitgegeven die hier zijn geschreven? Of heb je zelf wel eens een boek uitgegeven, en hoe heet deze?
"I love the fact that when I open a new book, I am invited to a new world, a new universe, and a whole new life without leaving my bedroom." - Bookfessions.tumblr.com

Verhaal: Keerpunt (Romantisch Prieel)
marly
Typmachine
Typmachine

Ik geloof dat er een enkel verhaal dat hier gestaan heeft daadwerkelijk uitgegeven is. Hoeveel dit er zijn weet ik niet. De verhalen die uitgegeven worden, worden van het forum verwijderd omdat sommige uitgevers niet willen dat het op een forum staat. Die verhalen zijn hier niet meer te lezen.
Wellicht kunnen de moderators voor je uitzoeken welke leden hier een verhaal hebben uitgegeven als je dat interessant lijkt.
Afbeelding
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

In de nieuwsbrief van december stond een stukje over een boek van Jeetje. Zij heeft al eens een boek uitgegeven. Over andere leden heb ik geen weet.
Why are you so frightened? Have you no faith?
marly
Typmachine
Typmachine

Hannez heeft haar verhaal geloof ik uit gegeven. Zij is echter al een tijdje niet meer actief als lid.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik heb in het verleden ook een boek uitgegeven, maar deze heeft hier nooit gestaan. Hannez heb ik via de mail en msn een tijdje contact mee gehad en die was inderdaad bezig met publicatie. Met die reden is het verhaal toen ook verwijderd.
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Chantalx
Balpen
Balpen

@Mirry: Hoe heet het boek dat je hebt uitgegeven? Ben wel benieuwd :)
"I love the fact that when I open a new book, I am invited to a new world, a new universe, and a whole new life without leaving my bedroom." - Bookfessions.tumblr.com

Verhaal: Keerpunt (Romantisch Prieel)
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het is inmiddels niet meer te koop (als het goed is) ik ben twee jaar geleden vertrokken bij die uitgeverij. Er staan wel een paar boekverslagen online over het verhaal 'een 100 jaar oude vriend' Ben zelf niet zo blij met de kwaliteit, was ook erg jong toen ik het schreef.
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Je moet toch wel trots op jezelf zijn, Mirry :p Wie wil nu geen boekverslag van zijn boek op internet terug vinden :p Het wordt weer eens tijd voor een nieuw boek dan :p
Why are you so frightened? Have you no faith?
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik vind het meer grappig eigenlijk? Misschien dat ik met de tijd op zoek ga naar een andere uitgeverij, ik weet wel dat ik niet weer terug wil naar degene waar ik zat. Het feit dat die boekverslagen op internet staan betekend ook dat ik middels mijn echte naam aanzienlijk makkelijk terug te vinden ben en dat is soms wel een minpunt. Daarnaast zou publicatie via een andere uitgeverij meteen het einde betekenen van mijn online verhalen en dat vind ik wel jammer.
Xatham
Banned
Banned

Heb je toevallig nog tips voor als schrijvers op dit forum hun boek willen uitgeven? :)
As the phoenix arises from his ashes...
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

In totaal zijn er 3 verhalen uitgegeven in het verleden. Deze verhalen zijn door mij verwijderd. Dit is de afspraak die de auteur maakt met de uitgever als een boek uitkomt.
Wij volgende deze wil natuurlijk op.

Het bemenste is de promotie achter het boek van Jeetje. Maar ook Vonk en inderdaad nog een 3e lid hebben een boek uitgegeven.
Daisy
Nieuw
Nieuw

nu ben ik wel benieuwd hoe die verhalen heten eigenlijk :) en inderdaad nog tips voor andere schrijvers op dit forum?
May the odds be ever in your favor!
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

I will revive this thread from the dead!! Muhahahahaha *sinister laugh*

Help! Ik wil graag mijn werk laten uitgeven (zoals de meesten hier denk ik :) ), maar heb geen ideeeeee :D
Uitgever-gerelateerde tips, anyone? Misschien zelfs mensen die uitgegeven-ervaring hebben?

Situatie: Ik ben bezig met een drieluik, epische fantasy. Het eerste deel, eerste versie was in april af, na alle herschrijvingen langs ongeveer een dozijn proeflezers laten gaan en alle commentaren verwerkt etc etc.
Deel 2 heb ik nu de eerste akte van af, slechts eenmaal herschreven dus nogal ruwe versie. Ben verder bezig met deel 2 maar gaat nu wat trager dan deel 1 ivm werk enzo.
Van deel 2 heb ik ongeveer precies op papier staan wat er nog gaat gebeuren (synopsis + gedetailleerde samenvatting), deel 3 heb ik alleen heel grote lijnen. Deel 3 speelt zich echter een tijdsperiode later af dan deel 1 en 2

Vragen: Hoe weet ik wanneer ik er mee naar een uitgever moet stappen? En naar welke uitgever(s)?
Is het handig om eerst de hele serie af te hebben, of kan het ook gewoon met slechts 1 voltooid deel?

Ik heb al ooit een lijstje met uitgevers die er interessant uitzagen op de site gezet (zie: http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... er#p159305)
Als daar commentaren op zijn hoor ik dat uiteraard ook graag.

Dankuweeeel :)

~Chris

PS: Ik lees nog steeds zoveel mogelijk van jullie verhalen, maar heb helaas momenteel niet de tijd voor gedetailleerde commentaren :( Sorry!
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik heb alleen een antwoord op je laatste vraag, lekker nuttig xD maar ik zou toch ervoor kiezen om pas naar een uitgever te stappen als je alle delen afhebt. Personages kunnen zoals je weet een eigen leven lijken, net zoals een verhaallijn. En dan heb je altijd de kans dat er dingen niet meer kloppen in deel 1 en 2. Om dat te vermijden lijkt me het persoonlijk slimmer om eerst het derde deel af te maken.
Grr, moet ik eigenlijk ook mijn eigen advies opvolgen xD ik heb nog niet eens het eerste deel af hahaha xD

Oh, en naar uitgevers, ik zou gewoon zoveel mogelijk proberen. Misschien heb je dan zelfs de luxe dat je aanbiedingen af kunt wijzen :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Jablan
Balpen
Balpen
Contacteer:

* schop omhoog *
Sebas schreef:In totaal zijn er 3 verhalen uitgegeven in het verleden. Deze verhalen zijn door mij verwijderd. Dit is de afspraak die de auteur maakt met de uitgever als een boek uitkomt.
Wij volgen deze wil natuurlijk op.
Wat doe je als een uitgever verwacht dat de eerste hoofdstukken online blijven en er een verwijzing naar het boek aan wordt toegevoegd?

Edit: Vraag is beantwoord. Dank aan Patrick voor de oplossing.
Meer verhalen met een gay perspectief lezen? Website staat in mijn profiel.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”