Een klein versje Ik zou graag willen weten wat jullie denken bij deze vier zinnetjes.
_______________________________________________________________________________________
Together + One
Twee levens
Samengevoegd
Verbonden met elkaar
door het nog niet-levende
Waar ik aan moet denken bij deze vier regeltjes is een koppel dat een kind krijgt, en door het nog niet-levende nog sterker met elkaar is verbonden dan voorheen. Klopt dat een beetje of had je iets anders in gedachten?
Leuk gedichtje^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Ik denk dat je daar een heel interessante discussie over kan hebben met gelovigen :p maar kindjes leven in de buik al, ze hebben daar een hartslag, het stromen van bloed, het schoppen in de buik etc. Het is alleen tot een bepaalde tijd niet levensvatbaar buiten de baarmoeder, maar het leeft wel :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
For the record: je bestaat zelf ook uit een hoop cellen :p maar ik snap wat je bedoelt. Dat is ook precies het gedoe met de abortussen, want wanneer kan je het echt levend noemen. Doordat die scheidingslijn zo vaag is is het moeilijk om die te benoemen (goh, wat een geweldige cirkelredenering hier xD). In je gedicht komt het in ieder geval over zoals je het bedoelt had, al roept het niet-levende wel vraagtekens op. Alleen zie ik eigenlijk niet zo'n 1-2-3 een oplossing ervoor. Want als je er 'het levende' van maakt denk ik dat het er niet duidelijker op maakt. Je hebt een ingewikkelde zin gekozen xD
@Sas, Ik begrijp wat je bedoelt. Het is inderdaad vaag wanneer men het levend noemt en wanneer het nog "niet" leeft. En de zin is zeker niet een gemakkelijke, ik snap het
@Chris, Een mooie zin. Weet alleen niet of het goed past in het gedicht Maar bedankt voor het meedenken