De wereld volgens hem
een golf,
een meeuw,
een lucht,
een windmolen.
Ik heb een tijdje getwijfeld of ik deze wel zou plaatsen. Hij is voor mijn vader. Ik hoop dat het wat is.
De wereld volgens hem
-
- Balpen
Om eerlijk te zijn snap ik hem ook niet helemaal. Eerst dacht ik aan de vier elementen. Water, lucht, vuur en aarde, maar dat klopte niet helemaal.
Golf zou op water kunnen slaan, maar die andere drie lijken allemaal dan meer betrekking te hebben op lucht.
Misschien is de uitleg eigenlijk wel heel simpel, maar op deze manier is het vrij onduidelijk. Sorry.
Golf zou op water kunnen slaan, maar die andere drie lijken allemaal dan meer betrekking te hebben op lucht.

Misschien is de uitleg eigenlijk wel heel simpel, maar op deze manier is het vrij onduidelijk. Sorry.
Even Miracles take A Little Time
Als ik je gedicht lees doet me dat denken aan iemand die op zee zit en dat is alles wat hij ziet. Geeft me een heel eenzaam en toch mooi beeld 

- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
@ iedereen sorry voor de late reactie.... Had niet gezien dat er gereageerd is... Sorry voor de vaagheid... Ik kijk nog even of ik het kan verbeteren. @ Maaike dat was presies de bedoeling 

Er zijn maar twee dingen in het leven die je kunt bereiken met je ogen een beetje dicht. Liefde en vrede.
-
- Vulpen
Hmmm, interessant dat iedereen het zo graag wilt "begrijpen". Dit klinkt misschien een beetje stom en zweverig, maar is een gedicht niet meer een gevoel dan een verhaal? Natuurlijk zit er een verhaal achter een goed gedicht, maar uiteindelijk is naar mij mening juist het mooie van poëzie - en sommige proza - dat je het op je eigen manier kan interpreteren.
Als een golf, een meeuw, een lucht en een windmolen op de een of andere manier belangrijk zijn voor Roosje en haar vader, dan zal dat wel een flinke, waarschijnlijk emotionele, betekenis hebben. Wie zijn wij dan om te proberen dat te kunnen begrijpen?
Is het niet fijner om gewoon het gedicht te lezen, en dan nog een tweede keer te lezen, en te voelen wat er wordt bedoeld met deze ogenschijnlijk willekeurige woorden? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ík voelde het. En dat is volgens mij de kracht van een goed gedicht.
Mijn complimenten, Roosje.
Als een golf, een meeuw, een lucht en een windmolen op de een of andere manier belangrijk zijn voor Roosje en haar vader, dan zal dat wel een flinke, waarschijnlijk emotionele, betekenis hebben. Wie zijn wij dan om te proberen dat te kunnen begrijpen?
Is het niet fijner om gewoon het gedicht te lezen, en dan nog een tweede keer te lezen, en te voelen wat er wordt bedoeld met deze ogenschijnlijk willekeurige woorden? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ík voelde het. En dat is volgens mij de kracht van een goed gedicht.
Mijn complimenten, Roosje.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
And truth be told, I'm lying.