Voorstellen basisschool

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hoi allemaal!

Ik heb even een vraag voor jullie! Of eigenlijk is het meer een uitdaging voor jullie creativiteit :D
Ik studeer sinds de zomervakantie Academische Pabo (combinatie Pabo (HBO) en Pedagogische Wetenschappen (Universiteit)). Ik ben vandaag bij mijn stage-school langs geweest om kennis te maken met de meester (ik loop het eerste jaar elke dinsdag stage) en aankomende dinsdag begint mijn eerste echte stage-dagje.
Ik ben stagiaire in groep 6 en voor de eerste dag is het de bedoeling dat ik mezelf voorstel aan de kinderen. Niet met gewoon 'Hoi, ik ben Marit, ik kom daar en daar vandaag en ben zo en zo oud', maar met iets prikkelends en iets leuks (:
Mijn mentor heeft gezegd dat ik er zoveel tijd voor mag nemen als ik wil (van vijf minuten tot een halfuur), dus dat is geen probleem. Het is dus voor een groep 6, zo'n 25 leerlingen. Het is niet de bedoeling dat deze kinderen zich allemaal gaan voorstellen, maar juist dat zij wat meer over mij te weten komen op een leuke manier.

Iemand ideeën? (:
Alles is welkom!

Liefs,
Marit.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Pabo ^^

Maak kaartjes met daarop woorden die iets over jou zeggen (voor mij bv dingen die ik doe: Schrijven, Toneel, Spellen Ontwerpen, Films kijken etc, locaties: Maastricht, Utrecht, Nederland). Vervolgens leg je de kaartjes op de grond (dicht) en dan mag telkens één van de kinderen een kaartje pakken. Ze leest voor wat er op het kaartje staat, bv Toneel, zegt dan hoe ze heet en of ze iemand kent die iets met toneel doet. Dan vertel jij vervolgens wat jij met toneel doet e.d.
Op deze manier stelt het kind zich persoonlijk voor en vind je gelijk een connectie tussen jou als juf en de directe omgeving van de kinderen (associatie dmv gedeelde hobby/locatie).

Idee? :P
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Ja, ga door :D
Ik probeer meerdere ideeën te hebben, zodat ik die kan combineren ^^

I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”