Hallo! Dit hier is m'n 2e verhaal dat hier komt te staan. 't Is niet het beste verhaal ooit geschreven, en is waarschijnlijk ook niet goed genoeg om op deze site thuis te horen maar ik negeer zulke ongeschreven regels gewoon en dump het verhaal hier toch maar neer.:p
----------
Met een zucht sloot ik de deur achter me. Dit was het. Het is afgelopen. Voorgoed. Ik voelde tranen langs mijn wangen stromen. Waarom huil ik? vroeg ik mezelf af. Wat ik doe, is goed!
Ik begon te lopen, het paadje af, voor de laatste keer. Nooit meer zou ik terugkeren. Nooit. Wat ik doe, is goed.
De zon scheen vrolijk op mijn gezicht, in contrast met hoe ik me voelde. Ik had liever regen gehad. Het zou mijn gevoelens beter reflecteren, en niet iedereen zou zien dat ik aan het huilen was. Niet dat ik me daar op dat moment veel zorgen over maakte.
Ik liep het parkje in dat in de buurt van zijn huis stond, en plofte neer op een bankje, mijn tas naast me op de grond gevallen.
Wat ik doe, is goed… Maar waarom voelt het dan zo slecht om het goede te doen? Mijn leven wordt beter op deze manier, en hij krijgt zijn verdiende loon… Waarom voelt dit zo slecht? Ik zou me niet zo moeten voelen, ik had me dit zo anders voorgesteld. Maar hier zit ik te janken, vol met gevoelens van verdriet in plaats van opluchting. Ik zou aan het huilen moeten zijn van blijdschap, niet van verdriet!
Ik wist het antwoord op de vragen wel. Ik had me aan hem gehecht. De slechtste keuze in mijn hele leven.
Hij is als alcohol. Het lijkt leuk, het geeft een fijn gevoel als het stofje zich door je hele lichaam verspreid, maar word er afhankelijk van en het stofje verraadt je. Opeens is het niet meer zo leuk, maar verwoest het je leven. En toch kan je er niet mee stoppen.
Dát was wat hij was. Alcohol.
En ik was de alcoholist.
De Alcoholist
Moderator: Patrick
Ik vond je schrijfstijl best wel fijn
zeker een van de betere die ik heb gelezen de afgelopen tijd. Ik vind wel dat drugs in dit geval een betere vergelijking zou zijn dan alcohol alcohol is namelijk niet echt verslavend tenzij iemand over een bepaalde streef gaat wat vaak met problemen in het leven te maken heeft. Bepaalde drugs daarentegen zijn echt verslavend zonder dat daar problemen in het leven bij hoeven te zijn. maar goede schrijfstijl ^^ mooi de emoties enz. Beschreven niets te weinog of te veel.

Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Huh?! Wat weet jij dat ik niet weet, haha. Het is wel goed genoeg hooris waarschijnlijk ook niet goed genoeg om op deze site thuis te horen

Ik vergeet vaak de titel als ik begin met lezen

Je hebt een fijne schrijfstijl die lekker weg leest en je weet de spanning goed op te bouwen. Je geeft nergens een hint over wat de hp heeft gedaan dat de tranen over zijn/haar wangen biggelen. Vind ik knap

Goed geschreven!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
Bedankt voor de complimenten. 
En JodieJJ, ik begrijp dat je drugs misschien een betere vergelijking zou vinden, maar bekijk het eens zo:
Je hebt waarschijnlijk er geen probleem mee om af en toe een wijntje te nemen, of een biertje, of weet ik veel wat. Maar ik heb zo het vermoeden dat je niet met hetzelfde gemak drugs zou gebruiken.
Dat is wat ik probeer te creëren hier. Alcohol lijkt veilig, maar gebruik het te veel en je wordt 'in de val gelokt'. Bedankt voor de suggestie though. ^^

En JodieJJ, ik begrijp dat je drugs misschien een betere vergelijking zou vinden, maar bekijk het eens zo:
Je hebt waarschijnlijk er geen probleem mee om af en toe een wijntje te nemen, of een biertje, of weet ik veel wat. Maar ik heb zo het vermoeden dat je niet met hetzelfde gemak drugs zou gebruiken.
Dat is wat ik probeer te creëren hier. Alcohol lijkt veilig, maar gebruik het te veel en je wordt 'in de val gelokt'. Bedankt voor de suggestie though. ^^
Haha, nooit geweten.xd Ik ben dan ook nog maar net 15, en opgevoed in een christelijk gezin, dus ik ben er ook nog niet heel veel mee in aanraking gekomen.xdJodieJJ schreef:Wel in deze tijd xp vooral onder studenten gaat dat vaak met hetzelfde gemak
Nou ja, weer wat geleerd.:p
@JodieJJ: nou dat hangt er volgens mij toch echt wel vanaf waar je gaat kijken hoor, ik ben student, op kot en alles, maar van drugs blijf ik af. Van alcohol ben ik niet vies daarentegen
Maar drugs, nee bedankt (voor zover alcohol geen "drug" is natuurlijk).
Over het verhaal: ik vond het echt goed, je titel zette me helemaal op het verkeerde been! Ik dacht dat het ging over iemand die was aan het afkicken en het er ontzettend moeilijk mee had, blijkt het toch wel een liefdesverhaal te zijn :p Heel sterk dat je op zo'n kort stukje toch zo'n draai er aan kan geven! Knap gedaan!

Over het verhaal: ik vond het echt goed, je titel zette me helemaal op het verkeerde been! Ik dacht dat het ging over iemand die was aan het afkicken en het er ontzettend moeilijk mee had, blijkt het toch wel een liefdesverhaal te zijn :p Heel sterk dat je op zo'n kort stukje toch zo'n draai er aan kan geven! Knap gedaan!
Fire, walk with me.
@Kattie, geldt dat met alcohol niet hetzelfde? dat het er om gaat hoe je er tegen over staat, ik zeg ook niet dat alle studenten drugs gebruiken.. ik bedoelde alleen dat het niet uitzonderlijk is om drugs te gebruiken en in dit verhaal past de analogie drugs beter dan alcohol omdat het over een verslaving gaat en het veeel gemakkelijker is om aan drugs verslaafd te raken dan aan alcohol. Bij alcohol moet je best ver heen gaan en dat gaat vaak gepaard met andere problemen ( ik heb nog nooit een alcoholist gezien die gaan problemen heeft in zijn leven.. ) Sigaretten als je een klein stukje ombouwt in het verhaal zouden ook prima te gebruiken zijn... Alcohol trouwens ook gewoon maar dan zou je het ook een klein beetje in mijn ogen moeten ombouwen...
( maar dit is mijn mening hea xD, dus vooral niet te serieus nemen als je er zelf anders over denkt xD )
( maar dit is mijn mening hea xD, dus vooral niet te serieus nemen als je er zelf anders over denkt xD )
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Haha, ja ik ben het wel met je eens dat drugs misschien ook gepast hadden in het verhaal, en dat hangt idd af van je kijk op die dingen
Maar ik vind alcohol persoonlijk toch een goede keuze en zou het niet veranderen 

Fire, walk with me.