Ik kreeg steeds een deel. Het andere stuk van zijn hart heb ik nooit kunnen veroveren,
want dat was voor een ander bestemd. Hij brak mijn hart enkele keren, maar ik liet het
telkens weer lijmen met de gedachte dat alles goed zou komen.Tot enkele maanden
geleden het plaksel uitverkocht leek te zijn. Het was over en uit. Hij liet mij achter in die
grote chaos. De puinhoop van gebroken stukken hart, die nooit meer bij
elkaar leken te komen.
Maandenlang heb ik erover gedaan om de stukjes terug in elkaar te laten passen. Maar
elke poging bleek een poging teveel te zijn. Er ontbrak nu eenmaal een miniem deeltje. Juist dat ene deeltje dat ervoor zorgt dat
je van jezelf kan houden.
Wanneer liefde vanzelf komt...
-
- Typmachine
- Contacteer:
De titel trok mijn aandacht. Ik was gewaarschuwd dat het een kort verhaal zou zijn, maar eigenlijk wel verrast dat het zo kort is. Toch weet je er een sfeer in te verwerken, die mijn aandacht wist vast te houden. Hieronder heb ik wat opmerkingen neer gezet. Het komt misschien als een lijst op je over, maar schrik er niet van. Pik er gewoon uit wat je aan staat en negeer de rest.
Doe met mijn opmerkingen wat je wilt, want het is en blijft jouw verhaal.
Het is lastig om als schrijver niet in herhaling te vervallen, maar juist mooi als je erin slaagt om andere woorden met dezelfde betekenis te vinden. Goed gedaan.Brittv. schreef:Ik kreeg steeds een deel. Het andere stuk van zijn hart...
..veroveren, want dat was voor een ander bestemd. Er ontstaat een natuurlijke pauze in de zin, waardoor een komma tot zijn recht komt.Brittv. schreef: ..veroveren want dat was voor een ander bestemd.
Hier zou ik persoonlijk voor iets anders gaan dan lijm en dan denk ik aan plaksel, kleefstof, etc.Brittv. schreef: Tot enkele maanden geleden de lijm uitverkocht leek te zijn.
Een korte, maar krachtige zin.Brittv. schreef: Het was over en uit.
Ook hier kort achter elkaar hetzelfde woord, wel in twee verschillende zinnen, maar het geheel is al kort. Waardoor het eigenlijk nog meer opvalt, dan als een verhaal langer zou zijn.Brittv. schreef: De chaos van...
Als je de maar schrapt... Het maakt de zin voor mijn gevoel dan net iets definitiever klinken.Brittv. schreef: Maar de moeite was tevergeefs.
Misschien kan je een ander woord vinden voor stuk. Portie of iets dergelijks.Brittv. schreef: Er ontbrak één stuk.
Een echte afsluiter.Brittv. schreef: Juist dat ene stuk dat ervoor zorgt dat je van jezelf kan houden.
Doe met mijn opmerkingen wat je wilt, want het is en blijft jouw verhaal.
-
- Typmachine
De titel trok evengoed mijn aandacht.
Ik vind het een kort, maar krachtig verhaaltje. Het lijkt een beetje op een gedicht.
Ook al heb ik er niet heel veel over te zeggen, ik vond dat ik toch wel eventjes mocht reageren....

Ook al heb ik er niet heel veel over te zeggen, ik vond dat ik toch wel eventjes mocht reageren....
Mooi verhaal, krachtig verwoord. Het doet inderdaad denken aan een opzet van een gedicht, maar het is het niet helemaal
En aan het einde blijf je nog even nadenken over wat er nou geschreven is ^_^
Goed geschreven!

Goed geschreven!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...