Online cursus: The Future Of Storytelling

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Geen idee wat een handige plek is om dit te posten, maar ik denk dat het voor veel mensen interessant kan zijn dus ik gooi het maar gewoon ergens neer.

'The Future of Storytelling' is een soort online cursus die net begonnen is, die diep ingaat op verhalen, hoe ze in elkaar zitten, hoe ze verteld worden, etc. Het bestaat uit een wekelijkse serie 'lezingen' in de vorm van korte filmpjes, met daarbij quizvragen, creatieve opdrachten en forumdiscussies. Je kan je gratis aanmelden en je bent vrij in hoeveel tijd je erin steekt en waar je wel en niet aan meedoet. Voor meer info kun je het beste gewoon op de site kijken: https://iversity.org/courses/the-future-of-storytelling
Het is afgelopen vrijdag begonnen, dus op dit moment staat er 1 les (bestaande uit 10 deeltjes) online. Ik heb hiervan nog maar twee delen kunnen bekijken (yay, drukte...) maar heb nu al de indruk dat het erg goed in elkaar zit.

Aan te raden om eens naar te kijken dus :)

Ik hoop niet dat dit telt als illegale reclame volgens de forumregels. Ik waag de gok maar omdat ik denk dat het echt een waardevolle link is en omdat Iversity.org en/of de cursus in functie compleet niet vergelijkbaar zijn met OV, en ik geen enkel voordeel heb bij het leden daar naartoe lokken :) Ik heb in het verleden op andere sites wel eens conflicten gehad over wat wel of geen reclame is, vandaar de extra uitleg. Maar als het niet mag, verwijder maar.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Klinkt wel leuk :P, niet iets dat ik zou volgen omdat ik vaak het idee bij dit soort dingen krijg dat je je schrijven te veel aanpast naar hoe andere mensen zeggen dat het moet terwijl er helemaal geen regels voor schrijven zijn. :P maar op zich wel interessant :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens :P Het heeft me al veel geholpen om verschillende interpretaties te lezen en horen over hoe verhalen in elkaar zitten, en hoewel je gelijk hebt dat er geen vaste regels zijn, zijn er wel bewezen principes waar je rekening mee kunt houden. Verhalen zijn een kunst en een wetenschap en hoe meer je weet/begrijpt, hoe beter je je eigen weg kunt maken.

En ze hebben een heleboel verschillende 'docenten' met allemaal eigen meningen en moedigen discussie tussen 'leerlingen' aan, dus het is niet alsof je maar één beeld voorgeschoteld krijgt ;)

Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk!
Afbeelding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Dat is wel leuk ^^ discussies erover... discussies zijn wat dan aangaat perfect voor goeie inzichten krijgen ^^
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”