Dit is alweer mijn derde verhaal op Online Verhalen. Mijn laatste verhaal heb ik al een tijdje geleden afgerond en zal ik ook gewoon doorposten. Inmiddels heb ik wat nieuwe dingen geprobeerd en nu denk ik eindelijk een leuk plot te hebben gevonden.
Het verhaal in het kort:
Ik schrijf dit verhaal vanuit verschillende perspectieven. Elk hoofdstuk gaat weer over een ander personage. In totaal zijn er zeven personages echt van toepassing: Megan, Ryan, Ashley, Dean, Emily, Nathan en Jessica. Het speelt zich grotendeels af in (heel cliché) een High School in New York City. In de zomervakantie is alles drastisch veranderd. De groep die vroeger vrienden voor het leven waren, is niet meer wat het was geweest en ze worden weer met elkaar geconfronteerd als de school weer begint.
Verder wil ik er eigenlijk nog niet te veel over verklappen en eerlijk gezegd kan ik dat ook niet echt, want ik heb het plot alleen nog maar heel breed in mijn hoofd zitten. Ik kan er dus nog alle kanten me op, wat voor mij een extra motivatie is.
Net als in de rest van mijn verhalen, probeer ik ook dit keer meerdere genres te verwerken. Dit keer zal het vooral in de buurt komen van drama, romantiek, psychiatrie, hopelijk wat komedie en een beetje spanning.
Mijn andere verhalen zijn:
- Tropische Kust
- Girl in the Gang
Goed, nu heb ik wel genoeg geklets. Let's get started!

1

Het was allemaal niet gegaan zoals de bedoeling was. Een vakantie om nooit te vergeten, dat is wat we dachten voor we vertrokken waren. Waren we maar nooit vertrokken, zo dachten ze nu.
De eerste dag van de zomervakantie waren we al gelijk op pad gegaan. Op de benauwde zaterdagochtend verzamelden we ons allemaal op het parkeerterrein van onze school. Toen we er alle zeven waren, gingen we op pad in de rammelende Volkswagenbus die de kleur van de lucht had. Een road trip naar California, dat was het plan geweest. We hadden van te voren wel kunnen bedenken dat de Volkswagen en het richtingsgevoel van Ryan – Ashley’s vriend – niet te vertrouwen waren. Nog voor de avond gevallen was, waren we al verdwaald geraakt en na een uur te hebben rond gereden op een hobbelige zandweg hield de motor er ook nog eens mee op. Ryan maakte ons wijs dat hij de motor wel weer op gang kreeg en samen met mijn vriend Dean gingen ze aan de slag. Tevergeefs, maar ze gaven niet op. De nacht viel en zo goed als iedereen viel in slaap in het hoge gras. Ik niet, want ik maakte me natuurlijk weer eens heel erg zorgen. Ik staarde naar het kampvuur dat na uren lang prutsen toch nog wat was geworden.
‘Sorry man, maar ik houd mijn ogen niet meer open. Vind je het erg als ik ga slapen?’ hoorde ik Dean zeggen.
‘Lekker vriend, thanks. Laat mij maar weer eens in de steek,’ antwoordde Ryan en ik hoorde wat gelach. ‘Nee, joh. Ga jij maar lekker je ding doen met Megan.’ Ik hoorde Dean’s voetstappen en vlug sloot ik mijn ogen. Ik voelde hoe hij naast me kwam liggen. Hij raakte me niet aan, dat deed hij nooit uit zichzelf. Ik bleef stil liggen en liet niet merken dat ik nog wakker was. Nog geen twee minuten later hoorde ik zijn regelmatige, diepe ademhaling. Ik slaakte een zucht en krabbelde overeind. Het donker desoriënteerde me, dus het enige wat ik kon doen, was op het geluid afgaan. Ik liep erg langzaam en voorzichtig en zuchtte van opluchting ik toen ik het koude metaal van de bus voelde. Je wist maar nooit wat hier in het gras lag. Aan de voorkant van de wagen brandde een lichtje en Ryan’s gezicht werd verlicht. Zijn grote, groene ogen waren gericht op de auto-onderdelen onder de motorkap. Het gelige licht liet zijn blonde haren glanzen en zijn lichaam was ontdaan van een shirt. Zijn hand greep naar het flesje bier dat op wonderbaarlijke wijze rechtop was blijven staan op de bus. Ik stopte mijn handen in de zakken van de shorts die ik droeg en langzaam stapte dichterbij.
‘Moet jij niet slapen?’ vroeg ik, niet op een hele bezorgde manier. Hij keek op, waardoor er een lichte frons in zijn voorhoofd ontstond. Hij trok één mondhoek op waardoor een schuine glimlach ontstond. Zo’n glimlach die hij waarschijnlijk vele malen voor de spiegel had geoefend, want er was niemand die zomaar zo perfect kon glimlachen. Lichtjes tuitte ik mijn lippen en wierp ik een blik opzij. Ik wist dat de relatie van Ryan en Ashley niet de sterkste was. Ryan gaf niets om haar en dat terwijl zij veel van hem hield. Natuurlijk draaide de relatie ook voor Ashley grotendeels om reputatie, wat ik echt belachelijk vond.
‘Dat kan ik ook aan jou vragen,’ zei hij en zijn stem klonk me net iets te laag. Hij liet de motor voor wat het was en stapte langzaam naar me toe. Ik sloeg mijn armen over elkaar en leunde tegen de bus aan.