Broken
Moderator: Patrick
Ik zie hoe je hand over het papier schiet, met natuurlijk zoals altijd een potlood in je hand, jij zou nooit met een pen schrijven, alleen als het echt zou moeten. Je schrijft veel te snel, waardoor je handschrift nauwelijks te lezen is. Maar dat maakt je niks uit. Ik weet het, ik weet het allemaal. Ik weet veel te veel. Ik bal mijn vuisten, tot mijn knokkels helemaal wit zijn weggetrokken. Ik zie hoe je op kijkt, om je heen kijkt of de andere al klaar zijn. Je hebt niet eens door dat ik je bekijk, je aan staar. Dat komt omdat ik je niks kan schelen. Geen ene fuck. Mijn nagels prikken zich hard in mijn hand. Je bestuurd je blaadje en draait het om, tekent een poppetje. Ik wend mijn blik af, ik moet je loslaten. Omdat ik je niks kan schelen Geen ene fuck. Maar jij betekent zoveel voor me, zonder dat je dat door hebt. En daar ben ik zo vreselijk kapot van gegaan, zonder dat je dat door had. Ik pak expres een pen in plaats van een potlood, en ga verder met het schrijven van de tekst voor geschiedenis. Ik deed zo vreselijk hard mijn best. Iedere dag opnieuw probeerde ik me te bewijzen tegenover jou. Ik probeerde perfect te zijn in jouw ogen. Maar wat ik niet doorhad was dat je heel ergens anders mee bezig was, niet met mij in ieder geval. Wat ik ook zei en deed, het was allemaal voor niks. Iedere dag opnieuw wenste ik jouw liefde. Jouw armen om me heen, jouw warmte en veiligheid. Maar dat gaf je aan iemand anders, gewoon omdat ik niet goed genoeg was. Ik hoor je zuchten. Ik doe mijn best om niet op te kijken, ik moet je vergeten. Maar het lukt niet. Mijn blik vliegt razendsnel naar jou. Ik zie je onderuit gezakt op je stoel zitten. Je zucht nog een keer luid en haalt dan je hand door je haar. Je bruine ogen zijn gericht op het poppetje op de achterkant van je blaadje. Ik heb zin om het poppetje door midden te scheuren. Je gaat verzitten en gaat verder met je tekening. Ik vraag het mezelf voor de honderdste keer af, waar heb ik deze helse pijn aan verdient?! Mijn hevige verlangen naar jou zijn veranderd in een gebroken pijn in mijn hart. Ik hou van je Ik haat je.